Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
Du kan ju prova att sätta den å att luften blåses ut bakåt också.
Det är väl bara att prova sig fram till det som fungerar bäst.

Grejen är ju den att jag varken har ett k-56 elr H-50, men det är troligen mitt nästa köp, elr så blir det en Arctic Cooling Freezer Pro 2 Rev. 2 ist för H50 till min kommande i5 750.

Visa signatur

i5 750 | Asus P7P55 | Sapphire 5850 | Fractal Design Define R2 Svart | Seagate 1tb | Intel X25-V 40gb | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | Dell 2209WA |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timL
Såg ett test med H50 där dem satte dit en fläkt till vid radiatorn och körde den med "Push-Pull" blev väldigt bra resultat, den slog TRUE med ca 10 grader om jag inte minns helt fel.

det var mitt test........så jag bekräftar....ska man ha bättre kylning så blir det bättre vattenkylning inte ens med peltierkylaren CM v10 får man bättre resultat.... tror jag jämförde med den noctua och TRUE Copper i den artikeln.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3x1t
Just nu funderar jag på en "NorthQ 3590 Water Cooling Kit" jag hittade på komplett.se istället. Skulle kunna tänka mig att gå upp till 3 tkr om det skulle behövas thou.

för 3k får du riktigt vattenkylning som kommer slå alla kit rejält.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Ser ut som om dom passar trots allt, håller på att montera i det nu och snart uppe för test.

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har jag och RedBerry moddat fast H50n på mitt Maximus Formula III.
Istället för att använda plåten att skruva i använde vi plastbrickor och muttrar.

Vi tog ur hålen lite i socket 775 fästet och drog fast det hela. Core i5 750 @3.5GHz 1.3v 70 grader full load i Linpac.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Kul att du postar dina bilder calle. keep em coming

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Någon som testat den på en PhII:a?? Hoppas på att få den på tisdag eller onsdag och ska då slänga in den på min 940. Blir troligen Push-Pull. Dock ska jag köra luften ut bak då jag inte vill såga upp toppen på chassit. Får se hur det blir. Kanske lägger upp någon bild på det

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inveramsay
för 3k får du riktigt vattenkylning som kommer slå alla kit rejält.

Jag måste också beställa från utlandet samt underhålla systemet. Dessutom tar det förmodligen plats utanför datorn också, så det är värt att fundera en extra gång på.

Visa signatur

Intel Core i9-12900k | Asus ROG Strix Geforce RTX 3070 OC | G.Skill Trident DDR5-6000 CL36 BK RGB | Seagate Firecuda 530 | NZXT H510 Elite white, 4x Lian Li SL120/140 fans | NZXT Kraken X63 – all RGB set to static white

Permalänk
Medlem

Uselt drag i den här tåden
Trodde fler var intresserade av H50 monterade på 1156 system hehe.
Det krävs inte mycket moddande för det ska funka utan Corsairs 1156 fäste.

Jag kör Push and pull med två stycken Nexus fläktar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle
Uselt drag i den här tåden
Trodde fler var intresserade av H50 monterade på 1156 system hehe.
Det krävs inte mycket moddande för det ska funka utan Corsairs 1156 fäste.

bild
bild
Jag kör Push and pull med två stycken Nexus fläktar.

Hur är tempen på prollen och moderkotet? och i vilken hastig snurrar processorn?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Helt ok på med tanke på ljudnivån.
Körde bara en snabbis nu, men den ökar bara nån grad till om man kör längre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Fina siffror. Ett tips är att du sätter elementet utanför chassit för att på så sätt få datorn lite svalare Dock krävs det att du klipper sönder baksidan.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Har faktiskt gått i de banorna. Men just nu är jag inte speciellt sugen att sätta dremeln i chassit.

H50 är nog en av de mer optimala kylarna just för i5 eftersom nordbrygga osv är integrerat i processorn. Ingen varm nordbrygga som behöver luftflöde. Mosfet-kretsarna blir inte heller speciellt varma.

Visst "riktig" vattenkylning är bättre, men knappast smidigare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Det där ser riktigt trevligt ut. Ser att du kör Push-Pull med fläktriktningen utåt istället för innåt som dom rekommenderar.

Permalänk
Medlem

Ja, känns lite dumt att dumpa varm luft i lådan. Så jag kör ut varmluften istället. Har rätt bra luftflöde så lufttempen inne i lådan är inte speciellt hög ändå.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Ska nog testa samma sak dvs blåsa ut varmluften. Verkar vettigare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Ska nog testa samma sak dvs blåsa ut varmluften. Verkar vettigare

temperaturen kommer öka väldigt mycket med den klockningen du har just nu. jag var uppe i 4 ghz när fläkten blåste in luft och processorn var väldigt sval medan de andra komponterna blev alldels för varma i mitt tycke.
så var försiktigt när du testar en ny metod

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Har man bara bra blås i den främre fläkten ska det inte vara någon fara. Kör man med lite fetare vattenkylning kör man ju så fläktarna blåser ut.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hur är denna, låter den mycket, vågar man lita på att den inte läcker eller så?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Den är grymt tyst, man hör inte att pumpen går ens.

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem

dom är grymt snygga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
temperaturen kommer öka väldigt mycket med den klockningen du har just nu. jag var uppe i 4 ghz när fläkten blåste in luft och processorn var väldigt sval medan de andra komponterna blev alldels för varma i mitt tycke.
så var försiktigt när du testar en ny metod

Tror du är det bättre att låta fläkten suga in kalluft?
Jag har 3st fläktar i toppen på chassi som suger ut varmluften + 2st 120mm fläktar i fronten som drar in luft + 1 200mm sidofläkt som drar in luft.

Jag testade med att sätta st. Noctua NF-S12 fläktar i push-pull med insug.
Men den konfigurationen var mindre lyckad eftersom det verkar som Noctua fläktarna inte ger tillräckligt tryck. Tempen steg till ~85C istället för att ha legat på ~80C med Corsair std. fläkten.

Permalänk

s12 är ingen bra fläkt till det, prova Scythe Gentle typhoon för bra grejer. Hyffsat billiga för att vara kullagrade och framförallt ger dom högt tryck och mycket blås till lite ljud.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inveramsay
s12 är ingen bra fläkt till det, prova Scythe Gentle typhoon för bra grejer. Hyffsat billiga för att vara kullagrade och framförallt ger dom högt tryck och mycket blås till lite ljud.

Ok tack för tipset jag ska kolla in dom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
temperaturen kommer öka väldigt mycket med den klockningen du har just nu. jag var uppe i 4 ghz när fläkten blåste in luft och processorn var väldigt sval medan de andra komponterna blev alldels för varma i mitt tycke.
så var försiktigt när du testar en ny metod

Sitter ju ingen nordbrygga i vanlig bemärkelse på P55 brädorna. Mina erfarenheter hittills (dvs känna med pekfingret) så går iaf min bräda otroligt svalt trots att jag kör fläktarna på utblås.

Men kör man på en X58 bräda gäller det nog att ha lite snurr runt nordbrygga etc.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

här kommer två reviews för att liva upp tråden lite
http://www.techreport.com/articles.x/17481
http://www.bit-tech.net/hardware/cooling/2009/07/29/corsair-h...

och så rätt du har calle om p55 och med det i åtanke måste h50 vara den ultimata kylaren för den plattformen
mitt x58 moderkortet ligger på ca 39-45 grader, beroende på syssla.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Lite funderingar på övriga temps. Enligt Aus Probe så säger den MB = 40C, SB = 59, NB= 63. Är detta någorlunda vettiga värden på ett X58 kort?

Permalänk
Medlem

Har nu fått hem mitt kitt men till min stora besvikelse läste jag nu på lådan att man måste kontakta deras support för att får monteringskitt för AM2/3 :@ Blir att lägga upp på någon hylla då tills jag fått kontakt med dem och de skickat det. Mycket dåligt att det inte ingår.

Edit 1. Står iofs på dustins sida men klart man missade det. Aja kostar ju bara $5 inkl frakt så ska nog vara lugnt. Hade ändå ingen ork att montera ikväll

Edit 2. Passade på att ta några bilder av den iaf. Komplett galleri finns i sign (vattenkylning 2). Lägger dock upp några även här.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tog en titt på dina vattenkylnings projekt nussse och de ser riktigt trevliga ut. Keep it goin´:)

Och en fråga. Jag är inte helt nöjd med hur min "Noctua NF-P12" ensamt presterar i sin "push" av luft genom H50 elementet i och med att den väsnas i mina öron när jag låter den snurrar som mest (via Zalmans fläktkontroll). Jag har läst att den fläkten är bäst när det kommer till att pressa ut luft genom material. Bör jag använda en andra fläkt och ha dem på "low end"?
Och vilken fläkt skulle ni rekommendera?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Kommer köra med YATELOON D12SL-12 då jag har några över från det större bygget. Bra blås och i stort sätt helt tysta om man bara drar ner dem lite. Finns på http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_info.php?cPath=75_89&...

Kan även rekommendera Nexus D12SL-12 (http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_info.php?cPath=75_159...). Lite dyrare men grymt bra.

Visa signatur