Permalänk
Medlem

Datorburk 35 k max

Tjenix jag gjorde en trod for en monad sen, om en speldator for 28 tusen kr men nu har jag mer pengar....... Jag kan inte skriva ooooeeee sitter po internetcafe i cypern......

Jag ska kopa en dator Ner jag kommer hem po lordag!!!

Mitt system ska vara Riktigt Nice om man seger so... ska ha den till Spel Programering. Skermar har jag...tagentbord mus etc

Minst 1000 watt nettagg
2 stycken graffekort av dom nya Radeon...Nu vet jag inte vad mer jag ska ta...

Och nej detta e ingen falsk trod.....Endast seriosa svar tack.....

Permalänk
Medlem

Ta dyraste av allt kanske?

Permalänk
Medlem

Endast seriosa svar tack!!!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atilia91
Endast seriosa svar tack!!!

Du kanske inte tog det seriöst men han har rätt. Ta det dyraste bara eftersom du inte verkar ha problem med pengar.

Att köpa en dator för 35 tusen är inte en extrem gaming dator det är extrem brist på kunskap.

Har för mig att det var så va..

Permalänk
Medlem

lägg 17.5k nu, sen 17.5k om 3 år!

Visa signatur

Q8200@ 3ghz - gtx 260@ 676/1178/1386 - corsair 4gb 800mhz - GA DS3L - corsair 550w

Permalänk
Medlem

Köp en dell!

Permalänk
Medlem

Ska du ha en stor e-penis så köp Skulltrail plattform. kostar nog tillräckligt

Permalänk
Medlem

köp hjärn celler för hälften

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem

Men seriöst, nu får ni la ge er, killen verkar ha obegränsat med cash och har säkert råd med 35K till om 3 år

Här har du mitt paket, snacka brutal prestanda!

Sen så har du 4K till annat roligt, Tex vattenkylning (därav ingen prollekylare)

Glöm inte fri frakt!

https://www.inet.se/kampanj/kampanj/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

Nej, han bad faktiskt om seriösa svar, och vill han lägga 35k på en dator så FÅR han det...

Och mitt svar VAR seriöst....

Ta dyraste av allt du behöver.... Resten fyller du på med fler SSDs och sätter dom i RAID.

EDIT: lr det i posten ovan

Permalänk
Medlem
Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
http://img246.imageshack.us/img246/6805/dedu.png

Gillar hur du går på två asvarma kort från förra generationen framför 3 st state-of-the-art kort

Permalänk
Medlem

varför inte köra med 2 st 5870 och ta en lite dyrare i7 cpu?
du kan ju alltid köpa ett till 5870 om någon månad eller 2 ? xD

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem

Hölmiz. Du är kanske den som skall köpa hjärnceller?

Eller lär dig lite om särskrivning.

Jäkligt tråkigt när folk svarar en person som söker hjälp på det här sättet.

Vill han betala 35 000:- för en dator så låt han göra det, hans pengar, hans beslut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Gillar hur du går på två asvarma kort från förra generationen framför 3 st state-of-the-art kort

alla måste dra sitt strå till stacken i kampen för global uppvärmning.

Har inte gillat ATI eftersom jag haft endel strul med drivrutiner.
Ett obsidian med alla de fläktarna borde förhindra dem från att grillas ^^
Dessutom kan jag mycket väl tänka mig att 2st GTX295 presterar i stort sett likvärdigt med radeon korten.

Ärligt talat så hade jag tagit mitt packet med:

1 (Edit: Eller 2) Mindre 1TB hårddisk beroende på hur mycket utrymme du behöver.
Windows 7 64bit
1xGTX260(eller dylikt) istället för 2st GTX295.
Byta moderkortet mot ett:
https://www.inet.se/datorkomponenter/moderkort/asus-p6t6-ws-r...

Sedan väntat på de nya Nvidia korten och köpt 2st sådana i SLI och möjligen använda GTX260 kortet som PhysX kort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vänta på GT300

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

majje: visst presterar de säkert lika bra men till en sjuk ljudnivå, mycket värme, och gammal teknik, om du inte ska köpa än kanske nVidia Fermi kan vara ett alternativ?

Permalänk
Medlem
Citat:

om du inte ska köpa än kanske nVidia Fermi kan vara ett alternativ?

Det var ju inte det jag (Och Orici) skrev iaf?

Och ja , 2st GTX295 kommer troligen bli svettigt.
3st HD5870 lär ju inte bli något som man kan använda som kylskåp direkt heller

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vem fan i hålan Unnaryd har så här möe pengar?? Ska du kunna spela Deer Hunter på maxat med den eller??

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Vänta på GT300

Detta är så satans komisk så jag bara måste kommentera, killen har väntat sen sommarn på att köpa en datorn. Fått råd att vänta tills nu och nu får han också råd att vänta.

Men om man väntar på nått gott så...

Till strådskaparn så tycker jag att du ska köpa ett riktigt fläskigt system som du vill, som xyllian har gjort kanske men OM det vore jag så skulle jag nog ta ett Corsair Obsidian chassi då det är riktigt snyggt och verkar vara bra.

Permalänk
Medlem

Japp, chassie och så är ju valfritt, han har ju somsagt 4K att leka med, men glöm inte vattnet nu bara!

Permalänk
Medlem

Får man bara, av ren nyfikenhet, fråga exakt vad du ska göra med datorn? Spel och programmering, visst. Men mer specifikt?

Hade jag själv gjort ett nyköp nu så hade jag kunnat bygga en dator för ~5-7k som hade uppfyllt alla mina behov i spel- och programmeringsväg. Därav min undran

Permalänk
Medlem

En i7a med bra kylare, 6GB RAM, 2st 5870 och ett nice chassi (CM ATCS 840 eller Corsairs nya). Bör landa på runt 20 000? Räcker gott och väl.

Permalänk
Medlem

Hade jag haft tre grafikkort i en å samma burk så hade jag definitivt satsat på vattenkylning, eller kanske haft datorn på andra sidan väggen och dragit skärmkabel och usb-hub genom väggen för mus och tangentbord osv. Måste ju låta nått fruktansvärt annars!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greven78
Hölmiz. Du är kanske den som skall köpa hjärnceller?

Eller lär dig lite om särskrivning.

Jäkligt tråkigt när folk svarar en person som söker hjälp på det här sättet.

Vill han betala 35 000:- för en dator så låt han göra det, hans pengar, hans beslut.

jo exakt vi hjälper honom att spara 17 k som han annars hamnar i sjön. han lär inte märka av de där extra 17 k i sin burk.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem

Re: Datorburk 35 k max

Citat:

Ursprungligen inskrivet av atilia91
Tjenix jag gjorde en trod for en monad sen, om en speldator for 28 tusen kr men nu har jag mer pengar....... Jag kan inte skriva ooooeeee sitter po internetcafe i cypern......

Jag ska kopa en dator Ner jag kommer hem po lordag!!!

Mitt system ska vara Riktigt Nice om man seger so... ska ha den till Spel Programering. Skermar har jag...tagentbord mus etc

Minst 1000 watt nettagg
2 stycken graffekort av dom nya Radeon...Nu vet jag inte vad mer jag ska ta...

Och nej detta e ingen falsk trod.....Endast seriosa svar tack.....

Jag får hjärnblödning av hur du formaterar din text. Sedan att yttra sig i vägar som att vilja investera 35.000 svenska riksdaler i en dator skriker ju om 12-åring i fantasikomplex eller om pinsam okunnighet.

Gör det enkelt för oss alla, för du kommer antagligen inte kunna beställa delarna eller ännu mindre sätta ihop dem senare. Så här är ett tips; http://www.dell.se

Permalänk

Som en vis man en gång sa:

-Att köpa en speldator för 20k eller tex 60k är ingen extrem speldator. Det är extrem brist på kunskap.

Seriöst köp en dator för 11k och lägg resten på nått annat vettigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka

Gör det enkelt för oss alla, för du kommer antagligen inte kunna beställa delarna eller ännu mindre sätta ihop dem senare. Så här är ett tips; http://www.dell.se

Hur kan du va så säker på att han inte kan montera en dator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Men seriöst, nu får ni la ge er, killen verkar ha obegränsat med cash och har säkert råd med 35K till om 3 år

Här har du mitt paket, snacka brutal prestanda!

http://img38.imageshack.us/img38/3815/31kinet.jpg

Sen så har du 4K till annat roligt, Tex vattenkylning (därav ingen prollekylare)

Glöm inte fri frakt!

https://www.inet.se/kampanj/kampanj/fraktfritt-sweclockers-vi...

Varför ska man ha 7 fläktar till? Det finns ju bara två platser till på det chassit.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Köper man en dator för så mycket pengar som du vill/ska göra tycker jag du ska läsa på och själv bestämma vilka delar... det tar ett tag men... om du inte förstår varför tex. corsair dominator GT 2000 MHz är bra mer än ett häftigt namn eller utseende tror jag inte du har så stor nytta av dem.

Ta 2 veckar typ och sätt dig ner och bara läs en massa recensioner, tester, guider och sätt dig in i olika aspekter.

Då kanske du också inser att du inte behöver en så dyr dator eller att du kanske gör det.

Hoppas du inte tar illa upp försöker bara hjälpa dej att göra ett bra val.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker snubbar som lägger 35000:- på datorer är mysko, är han i behov av dessa delars så har han nog tillräckligt med kunskap och inte behöver fråga här på swec. Som en gamal polare sa till mig, bygga dyra datore är lätt (om man har pengar), däremot är den en konst att bygga en lågbudget dator som är grym i spel (y)