Brutal Legend - officiella tråden (PS3, X360)

Permalänk
Medlem

Brutal Legend - officiella tråden (PS3, X360)

Sökte i forumet men ingen har startat någon tråd om detta spel ännu som jag är ganska spänd över inte minst för dess metal tema!

Demot borde komma i dagarna och vi som laddar hem det kan väll dela lite åsikter, tror detta spel kan bli riktigt bra!

http://www.youtube.com/watch?v=Zxnho1yTjRo

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Det känns som ett spel att köpa bara för humorn enligt mig
(Menar att OM allt skulle vara dåligt så skulle det vara värt bara för humorn)

Permalänk
Medlem

Tror det kommer bli ett grymt bra spel, har väntat äckligt länge! demon var helt underbar!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nu har demon kommit, tankar som bäst!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Lirade demon igår natt. Spelet var rätt så bra fatiskt, kom dock int riktigt överrens med kameran och styrningen men det är en vanesak! Humorn är på topp i spelet!!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Det var roligt, grafiken sög då men det är väl bara för de släpper det för 360 med...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Spelet är ju långtifrån en revolution spelmässigt sett, men rent estetiskt samt humormässigt lägger det sig helt klart bland Tim Schafers andra alster. Får sköna Full Throttle vibbar. Introt vart förövrigt bland det mest klockrena jag sett på länge.
Hoppas nu skiten säljer bättre än Psychonauts bara.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Jag provade demot igår och det var kul, men jag vet inte om det var tillräckligt kul för att jag ska slänga ut 600 riksdaler på det. Intron är, som tidigare sagt, klockren ^^.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
Det var roligt, grafiken sög då men det är väl bara för de släpper det för 360 med...

haha underbart, eller så är det så att PS3 spelarna vill ha ETT spel med bra framerate?

i vilket fall så är det ett underbart spel, självklart lir!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

tankar demot nu

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

Ett tips om ni vill köpa det är att byta in 2 spel + 1 kr hos Gamestop.

http://www.gamestop.se/pdf/Q4_sept_470x940_SE.pdf

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Tyckte demot var hysteriskt roligt. Blir ett köp direkt.
Nackdelen är dock ljudeffekterna. Och att spelet faktiskt hackar på ps3 på vissa ställen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

vart kan man få tag på demo?

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Sjukt roligt var det, förväntade mig verkligen inte det men kommer bli ett köp, inget snack om saken

Disclose PSN eller Xbox live?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
vart kan man få tag på demo?

PSN eller Xbox live som tidigare nämndes!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Tyckte demot var hysteriskt roligt. Blir ett köp direkt.
Nackdelen är dock ljudeffekterna. Och att spelet faktiskt hackar på ps3 på vissa ställen.

För mig hackade det inte ett dugg o ja har med ps3.

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

Inte jag heller märkte av nått hack...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Haha förstod väl att några skulle skriva att de inte upplevde hack.
Jag som är kräsen då da anledningen till att jag vet att det inte är konsolen är att min bror också har ps3 och det är samma på hans.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Tyckte kontrollen och animationerna var en aning stela :/

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Tyckte kontrollen och animationerna var en aning stela :/

Spelet har ju kanske inte den bästa känslan å grafiken någonsin men det är temat och humorn som gör det!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Tyckte demot var ganska trist och grått. "Humorn" och grafiken var tyvärr inget vidare heller. Det var väl lite schyst känsla i själva spelandet, men definitivt inget som är värt att lägga särskillt mycket tid eller pengar på kan jag tycka.

Det kommer betydligt fler titlar snart som är mer lovande än denna.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Inget köp för mig asså, spelade demot igår och tyckte det var väldigt tråkigt. Inget vidare att lägga pengar på enligt mig, finns många andra spel som kommer nu i höst som man kan lägga pengar på istället

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem

Gillar man inte musikgenren (heavy metal) , jack black eller hack n slash så har man inte mycket att hämta i detta spel. Att folk tycker det är väldigt trist, grått och tråkigt är ju en självklarhet, då det alltid finns folk som dissar allt oavsett vad det är (Se bara på vilken film som helst på IMDB, där det alltid finns någon/några som skriver att filmen var det sämsta de sett)

själv tycker jag demot var jäkligt skoj att lira, den korta stund det varade, och enbart spelets atmosfär, musik och design, är ju en anledning till att inhandla spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matt76
Gillar man inte musikgenren (heavy metal) , jack black eller hack n slash så har man inte mycket att hämta i detta spel. Att folk tycker det är väldigt trist, grått och tråkigt är ju en självklarhet, då det alltid finns folk som dissar allt oavsett vad det är (Se bara på vilken film som helst på IMDB, där det alltid finns någon/några som skriver att filmen var det sämsta de sett)

själv tycker jag demot var jäkligt skoj att lira, den korta stund det varade, och enbart spelets atmosfär, musik och design, är ju en anledning till att inhandla spelet.

Jag lyssnar bland annat på heavy metal, tycker Jack Black har sina stunder och hack n' slash är också roligt om det är bra gjort. Tyckte ändå att demot var tråkigt och gav en genomgående "meh"-känsla.

Bara för att ett spel har potential att vara bra för att man har haft bra idéer från början betyder ju inte att det blir ett bra spel när det väl blir verklighet.

Detta kan kanske vara värt att låna av någon alternativt köpa för en 1-200kr när det kommer ner i pris. Skulle inte tippa på att fulla spelet kommer skilja mycket från demot.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Spelar man detta med guitar hero-gura eller?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Spelar man detta med guitar hero-gura eller?

Nej, helt vanlig Pad!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Diggade demot tungt

Tim's spel är alltid speciela, har bokat liret nu

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Jag lyssnar bland annat på heavy metal, tycker Jack Black har sina stunder och hack n' slash är också roligt om det är bra gjort. Tyckte ändå att demot var tråkigt och gav en genomgående "meh"-känsla.

Bara för att ett spel har potential att vara bra för att man har haft bra idéer från början betyder ju inte att det blir ett bra spel när det väl blir verklighet.

Detta kan kanske vara värt att låna av någon alternativt köpa för en 1-200kr när det kommer ner i pris. Skulle inte tippa på att fulla spelet kommer skilja mycket från demot.

Fick tag på en förhandskopia igår och satt mer eller mindre konstant med spelet ända fram tills man skulle knega, förhållandesvis mer än vad man tror som skiljer sig åt.

Spelet utvecklas ifrån ett basic Hack N Slash till ett Pseudo RTS med trupper, uppgraderingar, strategiska element, resurshantering etc. Ganska trevligt när man väl får fart på grejerna.

Demot vart mer eller mindre en misslyckad tutotrial, då man precis efter det kommer till en öppen värld där man kan leka runt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Fick tag på en förhandskopia igår och satt mer eller mindre konstant med spelet ända fram tills man skulle knega, förhållandesvis mer än vad man tror som skiljer sig åt.

Spelet utvecklas ifrån ett basic Hack N Slash till ett Pseudo RTS med trupper, uppgraderingar, strategiska element, resurshantering etc. Ganska trevligt när man väl får fart på grejerna.

Demot vart mer eller mindre en misslyckad tutotrial, då man precis efter det kommer till en öppen värld där man kan leka runt.

Intressant! Synd att de gjorde så med demot då, utan att visa de intressanta delarna. Blir till att se/läsa lite recensioner och eventuellt provspela hos någon som skaffar det.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Idag är det release datum för detta spel!

har tyvärr inte råd att köpa det just nu men om nån köpt det så berätta gärna om era första intryck!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510