Nätaggregat med (nästans) enbart SATA kontakter ?

Permalänk
Medlem

Nätaggregat med (nästans) enbart SATA kontakter ?

Hej.

Finns de något nätaggregat med många SATA kontakter, minst 8st och bara ett par vanliga molexar ? Och sen de vanliga kontakterna till moderkort osv förstås De får gärna vara modulärt och helst ganska tyst också.

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Jag kanske är helt bakom flötet men nätagg har väll inga SATA kontakter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Jag kanske är helt bakom flötet men nätagg har väll inga SATA kontakter?

Nå menar iaf de kontakter man främst använder för att få ström till SATA diskar.

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Ok, då är jag med

Det är väll 4 pins Molex som är standard till det va jag vet!

Har själv ett Corsair 650w icke Modulärt som har ganska exakt 8 molex kontakter. Ta en titt på diverse Corsair, bara skriker kvalitet rakt igenom.

EDIT: Totalt extremt hjärnsläpp av mig, ber om ursäkt.

XD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, då är jag med

Har själv ett Corsair 650w icke Modulärt som har ganska exakt 8 molex kontakter. Ta en titt på diverse Corsair, bara skriker kvalitet rakt igenom.

Nej det är inte molex kontakter han menar, han menar sata-ström anslutningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, då är jag med

Om du har ett corsair 650 borde du väl veta vad som menas med Sata strömkontakter, till SATA enheter tex vanliga hårdiskar använder man sällan Molex.

Tycker också det är på tok för många molex kontakter på i stort alla nätagg som finns, max 2 kanske 3 hade räckt.
Jag använder bara en i min dator till ljudkortet, i övrigt så har jag inga enheter som behöver molex.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Om du har ett corsair 650 borde du väl veta vad som menas med Sata strömkontakter, till SATA enheter tex vanliga hårdiskar använder man sällan Molex.

Tycker också det är på tok för många molex kontakter på i stort alla nätagg som finns, max 2 kanske 3 hade räckt.
Jag använder bara en i min dator till ljudkortet, i övrigt så har jag inga enheter som behöver molex.

Ja exakt och jag kommer inte att behöva en enda "gammal" molex när jag byter min dvd läsare och system disken. Men kan ju va bra att ha ett par till ev extra fläktar.

Så bara tipsa på något som har en 8st kontakter passandes SATA skulle vara fint. Är de modulärt går de ju förhoppningsvis att ta bort obehövliga molexar.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Det är väl fläktar, fläktkontroll och lite andra enheter som behöver molex.. inte lagringsenheter.

Sen finns det adaptrar, molex->Sata.

Permalänk
Medlem

Corsair HX620 som är modulärt har 8 st SATA ström, och sen behöver man ju inte koppla in några molex om man inte behöver nån, men finns 10 st som följer med
HX520 har samma

HX650 har 9 Sata och 8 molex, är ett lite nyare agg, och nu börjar åtminstone sata bli fler än molex

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

modulärt är mitt, välja själv.. smidigt

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Corsair hx620 (kan) ha en si sådär 8-9 st SATA-power.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Corsair HX620 som är modulärt har 8 st SATA ström, och sen behöver man ju inte koppla in några molex om man inte behöver nån, men finns 10 st som följer med
HX520 har samma

HX650 har 9 Sata och 8 molex, är ett lite nyare agg, och nu börjar åtminstone sata bli fler än molex

Låter som ett mycket bra aggregat men tyvärr över min nuvarande budget. Kan tänka mig att betala 1500kr max (om man nu får nått att ha för dom pengarna ? Senast jag köpte vill jag minnas att man fick ett riktigt bra för dessa pengar.

Några adaptrar kommer inte på fråga då de dels ser fult ut och dels är helt onödigt då de bör finnas nått som klarar dagens standard ändå !

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du kan betala upp till 1500:- så ligger ju båda de nämnda Corsair-aggen under din budget. Fraktfritt från Inet blir nog det billigaste.

Visa signatur

Antec Three Hundred | Asus M4A78T-E | AMD PII X3 720 BE @ 3.5 GHz | OCZ DDR3 2x2GB @ 1600 7-7-7-21 | XFX GTX 260 @ 720/1170/1520 | Noctua NH-U12P | Corsair 620W | Hitachi Deskstar P7K500 500GB | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

Kollade på Corsair HX750 vad tror ni om ett sånt ? Har ju inte direkt några enorma krav men vill att de håller ett par år så man har nått att växa i. Kostar ju strax under 1500kr och 12st SATA kontakter fanns de så de räcker förhoppningsvis mer än väl.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Kollade på Corsair HX750 vad tror ni om ett sånt ? Har ju inte direkt några enorma krav men vill att de håller ett par år så man har nått att växa i. Kostar ju strax under 1500kr och 12st SATA kontakter fanns de så de räcker förhoppningsvis mer än väl.

Är ett förträffligt nätagg, om priset inte är ett problem så köp

Visa signatur

Acer Predator Helios 300