Problem vid installation av W7

Permalänk

Problem vid installation av W7

Jag har försöka att installera in W7 några gånger, samtliga installationer går som de ska tills W7 startas för första gången (då det står "windows startas för första gången") men den texten kommer aldrig upp. Loggan kommer, men när den försvinner så blir det svart och förblir så i all evighet.

Har testat 3 olika releases och sitter just nu på en annan dator med en av dem releaserna så de funkar. Samma problem med alla och har inte en aning om vad som kan vara problemet.

Kör XP, har både testat att boota på skivorna och startat installationen från XP, samma fel.

Har ett Asus P5Q-E moderkort, E8400, HDD vet jag inte

Har du nått tips, precis vad som helst så skriv det, testar allt (som verkar lite logiskt)

Mvh Carl Karlsson S.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DRzAladdin
Jag har försöka att installera in W7 några gånger, samtliga installationer går som de ska tills W7 startas för första gången (då det står "windows startas för första gången") men den texten kommer aldrig upp. Loggan kommer, men när den försvinner så blir det svart och förblir så i all evighet.

Har testat 3 olika releases och sitter just nu på en annan dator med en av dem releaserna så de funkar. Samma problem med alla och har inte en aning om vad som kan vara problemet.

Kör XP, har både testat att boota på skivorna och startat installationen från XP, samma fel.

Har ett Asus P5Q-E moderkort, E8400, HDD vet jag inte

Har du nått tips, precis vad som helst så skriv det, testar allt (som verkar lite logiskt)

Mvh Carl Karlsson S.

fan kan ju tro jag skrivit tråden O_O du sitter med samma skit i datorn och samma problem som jag vid installation..

vore extremt tacksam om nån klok själ här inne hade någon koll.. för dom jag hört med är som stora frågetecken..

jag har testat.. endast systemdisken inkopplad.. minnena inkörda separat, alla diskar ikopplade. resetetat bios, ja allt man kan hitta på att göra.. men fortfarande samma problem..

Visa signatur

det är ingen riktig dator föränn du har sligt en buckla :D

Permalänk

Fick ett svar på ett annat forum från en kille som hade gjort en tutorial som funkade för mig

http://www.sevenforums.com/tutorials/15856-device-manager-acc...