Zalman ZM-RHS90 tillsammans med AC S1 Rev2 på HD4890

Permalänk
Medlem

Zalman ZM-RHS90 tillsammans med AC S1 Rev2 på HD4890

Hallå alla!

Jag har nu bestämt mig att byta kylaren på mitt kort då det låter alldeles för mycket under load och kan inte längre stå ut med att det väsnas hela tiden så fort det belastas. Ni som äger ett HD4890 vet vad jag snackar om ;).

Jag har haft en Accelero S1 Rev2 liggande i några månader och har inte riktigt orkat att montera den än men nu ska den på plats. Det jag undrar över är att om det går att använda den tillsammans med Zalmans specialtillverkade kylfläns för VRMs regulatorerna? Har sökt lite på google men hittar inte riktigt det jag är ute efter. Det fanns ju inte trådar om det heller på SweC.

Vet nån om det går att använda dessa tillsammans utan att de "krockar" med varandra?

Finns det en tråd om det nånstans på nätet?

Länk till kylflänsen: Zalman ZM RH-S90

Tackar som vanligt för svar!

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Zalman ZM-RHS90 är 23mm hög. Under Accelero S1 får det inte vara något som är högre än 14,5mm eller 16,5mm beroende på placering. De krockar alltså.

Kolla här:
http://www.arctic-cooling.com/downloads/compatibility/height_...

Men du kanske kan fila bort 10mm i höjd på Zalman-flänsen?

Permalänk

Zaman

Berätta gärna löpande hur det går med detta projekt.
Jag är väldigt nyfiken på hur Zalmans VRM kylare kommer att fungera.

Tack på förhand.

Din granne två dörrar bort.

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Nu fick jag en bild på hur det kan se ut med hjälp av pdf filen så tack för den. Jag tänkte om man kan "köra" genom flänsarna i varandra då det verkar vara minst 4 mm mellanrum mellan flänsarna på AC1:an och runt 3 mm på zalman kylflänsen.

Jag ska köpa den nästa vecka och få se om jag kan få den på plats tillsammans med AC1:an. Köpte dremel 300 series idag på clasohlson så det kan bli en hel del filande, kapande och slipande :D.

neighbour668: Självklart Det kommer bli några bilder också så fort jag börjar med projektet.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]