Steam tappar lösen!?

Permalänk
Medlem

Steam tappar lösen!?

Hejhopp.

Varje gång jag startar datorn nu efter Steam gjorde sin sensate uppdatering måste jag plita in lösenordet. Spelar ingen roll att jag klickar i att Steam ska minnas lösen, den gör inte det.

Vad göra? Dagens I-landsproblem jag vet men är småirriterande.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd

Har aldrig hänt mig. Testat att installera om steam?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Händer mig också ibland att jag måste knappa in lösenordet annars kommer jag inte in. Inget som stör mig dock men det kan kännas irriterande ibland.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk

aldrig hänt mig ;s jag har uppdaterat osv. inga probs för mig ;s

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk

Re: Steam tappar lösen!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beginner
Hejhopp.

Varje gång jag startar datorn nu efter Steam gjorde sin sensate uppdatering måste jag plita in lösenordet. Spelar ingen roll att jag klickar i att Steam ska minnas lösen, den gör inte det.

Vad göra? Dagens I-landsproblem jag vet men är småirriterande.

Jag har märkt att Steam kan "glömma bort" andra saker såsom icke-steamspel (genvägar) om man stänger av det på annat sätt än genom Steam (typ stänger av Windows när Steam är på). Så testa att logga in, bocka i kom-ihågrutan, och stäng av det på det "rätta" viset.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem

Mitt steam har fått samma fel nu efter senaste uppdaten

Permalänk
Medlem

sitter ni på vista så beror det nog på att steam mappen blivit skrivskyddad och sparar inte alla inställningar haft liknande problem förut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
sitter ni på vista så beror det nog på att steam mappen blivit skrivskyddad och sparar inte alla inställningar haft liknande problem förut

Så då kan vi enkelt lösa det genom att ta bort skrivskyddet?

Permalänk
Medlem

samma sen senaste updaten och jag använder windows 7 RC 64bitars

Permalänk
Medlem

Efter senaste uppdateringen har de blivit likadant för mig. Funkar ibland, ibland inte.

Permalänk
Medlem

Take ownership i vista, done

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razoz
Take ownership i vista, done

Kan du utveckla det lite?

Sist jag försökte logga in klagade steam på att jag skrev fel lösenord men efter några försök fick jag in lösenskiten men jag loggas ut ibland helt utan anledning.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Kan du utveckla det lite?

Sist jag försökte logga in klagade steam på att jag skrev fel lösenord men efter några försök fick jag in lösenskiten men jag loggas ut ibland helt utan anledning.

Det låter som om någon annan använder ditt account, byt lösenordet och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

Är samma sak för mig senaste uppdateringen, men startar bara om datorn nån gång i veckan så inte så stort problem...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barf
Det låter som om någon annan använder ditt account, byt lösenordet och se om det hjälper.

Möjligt att det kan vara så men ingen annan tror jag vet vad jag har för lösenord och jag brukar byta lite då och då. Programmet brukar frysa helt ibland när jag försöker logga in. Jag installerade om steam här om dan och jag tror jag blev av med alla problem

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Avstängd

mitt steam har fått samma fel.. Irriterande då jag har svårt att komma ihåg just det lösenordet-.- Sen har jag glömt bort mailen till steam kontot:(

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

händer så för mig också ibland sitter på vista

Permalänk

Jag har samma problem, trodde först någon kapat mitt Steam-acc IGEN.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

samma skit här

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Har du något originalfodral hemma så är de inga problem o få tillbaka sitt konto. Bara o knåpa ihop ett mail o så bifoge en bild på produktnyckeln... eller skriva in den.

En av de stora nackdelarna med STEAM. Har man alla sina spel där och förlorar sitt lösenord så är ALLA spel borta... fysiska kopior är lite säkrare.

Men det är inte så svårt att få tillbaka Steam-spelen om man glömt lösenordet, om du har nån gammal cd-key, eller din mailadress kvar så får man ju tillbaks det. Och har någon ändrat både mail och lösen och man inte har nåt gammalt spel kvar så kan man ändå maila till Valve och få tillbaks det, dom kollar när det blivit ändrat och så och vad det var innan och kan ändra tillbaks till det. Lite omständigt kanske men det funkar

Sry för ot nu.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Inaktiv

bra då är man inte ensam om detta problemet
och för er info så har jag o tre vänner drabbats...lite synd men inte något jättejobbigt

Permalänk
Medlem

Fick mitt Steam konto kapat på något vänster för lite sen.
Mailade till support med en bild på mitt HL2 fodral med cdkeyn synlig och 2 dagar senare var mitt konto tillbaka med alla spel

Permalänk
Medlem

ÅÅ nu händer det varje gång man startar om datorn

Permalänk
Medlem

Kommer inte alls in på mitt steam konto längre, vart så sen i går. Tydligen fel lösenord, började som sagt med att lösenordet fick jag skriva in varje gång.

Har mailat dom nu iaf så får jag se om jag får tillbaka det, har ju kvitto o allt kvar så ska väl inte vara några problem med det.

Permalänk
Medlem

Knappa in lösen är inte direkt jättejobbigt om man som jag inte är dement som en gråsugga och aldrig kommer ihåg något av alla lösenord man måste "bära" runt på och därav måste ha ett kollegieblock med mig med alla lösen uppskrivna i.

Blev så efter en uppdatering av steam för någon vecka sen. Som sagt, dagens ilandsproblem men ändock ett problem.

Kul att höra att jag inte är ensam ändå. Någon som testat om det är för att steammappen är skrivskyddad?

(Surfar på en "intesteamdator"!)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk