.VOB filer fungerar ej som jag vill, HJÄLP !

Permalänk
Medlem

.VOB filer fungerar ej som jag vill, HJÄLP !

Hejsan, jag håller på med ett arbete och fick låna en film kamera av en kompis, det är en sådan som spelar in på en 'liten' DVD och sen färdig stället filmen där på.
Nu till problemet, jag vill föra över filerna till datorn för att redigera dem lite i windows movie maker.
Men i och med att det färdigställer det jag filmat som en DVD film med alla sådana här konstiga filer + då själva video filerna (som det ser ut när man bränner en vanlig DVD)
När jag för över filerna till datorn så hackar dem sig igenom filmen och större delen av materialet "försvinner" från filerna så att säga.
Lite svårt att förklara, öppnar jag en utav video filerna på datorn så spelar det Ca. 10 Sek. sedan börjar den hackar sig fram genom filmen och mestadels av materialet "försvinner" fast det finns där om man manuellt spolar fram, men trycker man sen på play därifrån så spelar den 10 sek igen sen hackar den sig igenom resten av filmen på 5 sek.
För jag in filerna i windows movie maker är det samma sak där.
Jag testade att samman ställa ALLA filerna till en ISO fil och lägga in, men det blev samma fel, sedan testade jag att konvertera .VOB video filerna till .mpg filer men får samma problem då.

Hoppas ni förstår hur jag förklarat och mitt dilemma och förhoppningsvis kan någon utav er lite mer kunniga hjälpa mig, vore väldigt tacksam om det går att lösa på något sätt!

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Medlem

Finns flera så kallade "avkodare". Aldrig prövat någon av dom men jag tror att DVD-Dectrypter kan vara något.

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rewind
Finns flera så kallade "avkodare". Aldrig prövat någon av dom men jag tror att DVD-Dectrypter kan vara något.

Testade med DVD decrypter att samman sätta alla .VOB samt dem andra filerna till en ISO fil, men det blev samma fel återigen tyvärr.

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Medlem

Edit: Kan ju passa på att fråga vad slutmålet med det hela är? Ska det bli en dvdfilm eller är det tänkt att bli en .avi eller liknande?

Permalänk
Medlem

MovieMaker är inte direkt gjort för att redigera MPEG2-material och det låter som om du har något strul med codecs i din dator.

Testat med något annat redigeringsprogram, t ex Pinnacles Studio 13/14 eller Vegas Movie Studio, Premiere Elements? De bör finnas i fungerande demoversion som du kan prova med.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.