Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Modern Warfare 2 - Inga Dedicated Servers till PC

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
Förklara förlusten för IW om du har köpt spelet och tankar ner det sen

Ser verkligen ingen för IW

Om man slarvat bort skivan, trasig, repig, trasig dvdläsare m.m.

Och det är inte direkt lagligt och dom vill nog inte att man sprider runt massa spel via t.ex torrent.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Först vill Valve mjölka konsumenterna på pengar genom att släppa L4D2 som inte bjuder på så mycket och är i princip samma spel och nu töntar IW sig rejält med att inte tillåta detekterade servrar i MW2.

Spelbranschen till PC är död som någon nämnde och vi kommer att vara tvingade till dessa skräplådor i framtiden som vi ska spela vårat spel på.

Förresten jag anmälde mig på sidan i pure ilska som alla andra: 33185

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Först vill Valve mjölka konsumenterna på pengar genom att släppa L4D2 som inte bjuder på så mycket och är i princip samma spel och nu töntar IW sig rejält med att inte tillåta detekterade servrar i MW2.

Spelbranschen till PC är död som någon nämnde och vi kommer att vara tvingade till dessa skräplådor i framtiden som vi ska spela vårat spel på.

Förresten jag anmälde mig på sidan i pure ilska som alla andra: 33185

Hahahahahaha..

Så fjantigt detta med "Oh no L4D2 is same game with nothing new"

Vad är då..

Call of Duty 2, 3, 4, 5, och nu MW2?
Sims serien, Battlefield, Fifa, NHL, PES och alla dagens racing spel som inte erbjuder mer än en viss 'ny' känsla och några effekter.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Perfect! nu behöver man inte hålla på och uppgradera med nya dyra grafikkort osv,när spelbranschen dödar pc spelen,har ps3 men jag vill spela fps på datorn. Avbokat spelet,och skrev under.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av foiltech
Perfect! nu behöver man inte hålla på och uppgradera med nya dyra grafikkort osv,när spelbranschen dödar pc spelen,har ps3 men jag vill spela fps på datorn. Avbokat spelet,och skrev under.

Grafikkort för modern warfare? Skojar du? Måst du göra.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Ja dagens skämt är ju Mupp3n, passande namn.

Har hellre PB och dedicated servers än VAC och någon random .pl på sin 56k lina. Spelet på lan, kommer aldrig gå, lankänslan försvinner direkt. Bra där, kommer inte få "gratis reklam" på de stora lanen heller när klanscenen är som borta.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forss
Ja dagens skämt är ju Mupp3n, passande namn.

Har hellre PB och dedicated servers än VAC och någon random .pl på sin 56k lina. Spelet på lan, kommer aldrig gå, lankänslan försvinner direkt. Bra där, kommer inte få "gratis reklam" på de stora lanen heller när klanscenen är som borta.

Du råkar inte hänga på loading aight?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Jävlar vad böliga alla blev, steam och vac gör spelet självklart för mig. Hoppas profilen och skit håller sig till det med.

Jag skiter i dom som försöker spela pro.

Är det överhuvudtaget sant?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Jävlar vad böliga alla blev, steam och vac gör spelet självklart för mig. Hoppas profilen och skit håller sig till det med.

Jag skiter i dom som försöker spela pro.

Är det överhuvudtaget sant?

Att deras community manager skulle ljuga officielt låter långsökt. Om du vill lira med listen servers så varsågod, ha kul med ditt lagg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Jävlar vad böliga alla blev, steam och vac gör spelet självklart för mig. Hoppas profilen och skit håller sig till det med.

Jag skiter i dom som försöker spela pro.

Är det överhuvudtaget sant?

Hahah är du seriös? "spela pro"?

Ett passande quote från GTs forum:

"People like you are why quality in games has been dropping over the last few years

Dedicated servers are MUST.
Mod Support is a MUST.

It's a black day for CoD PC players."

Permalänk
Medlem

pfft , innom 1 månad så kommer det finnas dedicated servers , frågan är från vem.
Activision eller Teh interwebs.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Här kan alla som inte riktigt fattat vad No Dedicated srv och lite till innnebär.

http://www.ploxebo.com/main/index.php/articles/blog-ploxebo--...

MW2 2009 års mest nedladdade spel? Skulle tro det JA! Kan fortfarande inte förstå hur dom kan göra så här. Lyckas döda spelet innan release.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saaade
6300 något nu

36877

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Hahahahahaha..

Så fjantigt detta med "Oh no L4D2 is same game with nothing new"

Vad är då..

Call of Duty 2, 3, 4, 5, och nu MW2?
Sims serien, Battlefield, Fifa, NHL, PES och alla dagens racing spel som inte erbjuder mer än en viss 'ny' känsla och några effekter.

Suck.

Vad är nytt i l4d2? Vapen, special infected, banor och överlevande. Och vet du vad? Nya vapen, SI och banor lovade de att de skulle släppa till det första spelet. Gjorde de det? Nope, istället gjorde de ett nytt spel på precis samma motor fast med sakerna som de hade lovat till det första spelet integrerade. Varför? Ja det var väl pengarna som lockade. Spelarna som har köpt det första spelet och förväntat sig nytt material spottar valve rätt i ansiktet.

I COD och battlefield serierna så är det väldigt mycket som har förändrats, tex så är frostbite motorn som används i det senaste BF spelet väldigt revolutionerande. Sims har jag ingen koll på men jag är rätt säker att de aldrig har lovat nytt material i form utav gratis DLC. Ang. sportspelen så ändras ju laguppställningar hela tiden så det är väl en ursäkt för att släppa nya om inte annat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxarn
Suck.

Vad är nytt i l4d2? Vapen, special infected, banor och överlevande. Och vet du vad? Nya vapen, SI och banor lovade de att de skulle släppa till det första spelet. Gjorde de det? Nope, istället gjorde de ett nytt spel på precis samma motor fast med sakerna som de hade lovat till det första spelet integrerade. Varför? Ja det var väl pengarna som lockade. Spelarna som har köpt det första spelet och förväntat sig nytt material spottar valve rätt i ansiktet.

I COD och battlefield serierna så är det väldigt mycket som har förändrats, tex så är frostbite motorn som används i det senaste BF spelet väldigt revolutionerande. Sims har jag ingen koll på men jag är rätt säker att de aldrig har lovat nytt material i form utav gratis DLC. Ang. sportspelen så ändras ju laguppställningar hela tiden så det är väl en ursäkt för att släppa nya om inte annat.

Uppdaterad motor m.m.
Flera zombie typer onscreen, dismemberment (om du vet vad det är) m.m.

Vad har förändrats i Cod? Grafiskt har det inte ändrats så mkt.

Frostbite motorn, revolutionerande, i vaddå? Förstöra byggnader med preset points och alla 'hål' ser likadana ut? GeoMod 2.0 bryter ner den motorn rätt simpelt.
Samma gameplay är det ju typ alltid, nästan aldrig något nytt som förändrar spelen riktigt rejält.

Och kan du visa var exakt som dom lovade att släppa massor av nya vapen, dlc och skit?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harman
Hahah är du seriös? "spela pro"?

Ett passande quote från GTs forum:

"People like you are why quality in games has been dropping over the last few years

Dedicated servers are MUST.
Mod Support is a MUST.

It's a black day for CoD PC players."

Mods finns ju till många spel på steam, och lätt att trycka in också.

Och Robbaz > All.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Mods finns ju till många spel på steam, och lätt att trycka in också.

Och Robbaz > All.

Tack vare mod tools från utveckalaren, ja. Men nu har ju IW sagt att inget sådant kommer finnas till MW2.
Allt sköts av IW, och kommer gå via IWNet.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte kontrollera mina känslor. Det låter j*vligt fånigt när det gäller sånt här, men när jag läser sådant bs så får det mig att spåra ur totalt. Jag har bara den lusten att skriva ett j*vla hatmeddelande till IW.

Visa signatur

Laptop: Asus N76VZ 17,3''|Specs: CPU: Intel i7 3610QM 2.4 Ghz|Minne: 8Gb|HDD: 750GB 7200rpm|GPU: Nvidia Geforce GT 650M|OS: Windows 7 Ultimate 64-bit|Övrigt: 1920x1080p

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iTz BlommaN
Nu blev en av tidernas mest efterlängtade spel till tidernas största flopp någonsin.

blir att vänta på Diablo 3 nu.

Konsoll suger stort och saknar djupet och att inte ha en dedikerad server verkar helt befängt.

Tur att DICE fortsätter sin linje på dedikerade pc och fps spel.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

det här kommer ju sänka deras försäljning rätt så grovt.

jag kommer fortfarande köpa spelet då jag diggar singleplayer men mp kommer jag nog ge försök men sannolikt lägga ner om det är för instabilt eller om man hamnar för mkt på ryska/tyska servers

det har blivit ett enormt gensvar på det här världen över så jag tror att dom kommer tänka över sina beslut.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Detta ska bli spännande att följa!

Öppen frågestund om Modern Warfare 2
http://www.callofduty.se/oppen-fragestund-om-mw2/comment-page...

Citat:

Infinity Ward kommer i samarbete med Best Buy att hålla en öppen frågestund via Live Chat den 4:e November, där alla är välkomna att deltaga.
Det är internetbutiken Best Buy som arrangerar denna LiveChat på sin sajt. Från Infinity Ward är det deras CEO Vince Zampella och Community managern Robert ”FourZeroTwo” Bowling som svarar på frågorna i chatten. Denna frågestund görs på kvällen den 3:e november, men pga tidsskillnaden så gäller det att man är en nattuggla eftersom det blir mitt i natten för oss här i Sverige.

Lokal tid: 2009-11-03 18:00-20:00 CST
Svensk tid: 2009-11-04 01:00-03:00 CET

Adressen till chatten kommer att komma upp på deras forum (längst upp i Gaming forumet) strax innan det börjar. Och man behöver inte vara registrerad hos dem för att deltaga.

Källa: BestBuy

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
det har blivit ett enormt gensvar på det här världen över så jag tror att dom kommer tänka över sina beslut.

Det tror jag tyvärr inte. PC-delen av försäljningen är för liten. Även om de tappar halva sin PC-försäljning på detta, vilket jag inte tror, så vad blir det? 5 procent av totalen kanske? Det här spelet kommer att sälja som smör ändå eftersom det inte är någon försämring för den helt överväldigande majoriteten av köparna. Har givetvis skrivit på ändå.

Robbaz, man behöver väl inte vara pro eller wannabe pro för att uppskatta dedikerade servrar? Det är nog dom som är argast eftersom detta inte bara försämrar spelet avsevärt utan dödar det helt för dom. Men även för såna som jag (casual gamer) så är försämringen såpass stor att jag inte kommer att köpa spelet.

Och till alla som kastar skit på CoD WaW och Treyarch... Dom gjorde åtminstone det som IW vägrar göra: massor med kostnadsfria uppdateringar, ett lättanvänt modverktyg, dedikerade servrar och "riktig" co-op. Har inte spelat vanliga kartor i det spelet på 6 månader, det finns en hel ocean av riktigt bra och roliga moddar. Något som vi tydligen aldrig kommer att få se i MW2.

Världen går väl inte under för detta men det känns bara så onödigt dumt gjort.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Hehe

Hoppas verkligen de ångrar sig snart vill verkligen lira lite MP i MW2.

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Du råkar inte hänga på loading aight?

Nej.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan knappt tro att det är sant. Spelet är avbokat.

Permalänk
Medlem

Jag blir så trött..första spelet på länge jag tänkte köpa istället för att ladda ner.. menmen så länge dedicated servers inte finns med så skiter jag i det... lite jobbigt då jag har sett fram emot spelet väldigt länge.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Sedan InfinityWard släppte Call of Duty till PC har IW stått för kvalitet och en hög "fun factor". Men nu verkar de har supit till rejält och glömt bort allt vad klanspel och mods är. Det är ju pga. just dedikerade serverar, mods och klanspel som spelen håller länge.

Frågan är vad man ska tro, är detta "rykte" verkligen sant? Det är trots allt något som nån häver ur sig under en live sändning.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Frågan är vad man ska tro, är detta "rykte" verkligen sant? Det är trots allt något som nån häver ur sig under en live sändning.

Hoppas kan man ju alltid. Men om jag hör rätt så är det en konkret ja/nej fråga och svaret är "nej". Och det ska enligt vad jag förstått vara sagt av IW:s community leader. Med tanke på vilken storm det blivit så kan man ju tänka sig en dementi annars också. Skulle gissa att minst 10k personer avbeställt sin preorder senaste dygnet.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Vi har ju snart bad company 2 i alla fall.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Vi har ju snart bad company 2 i alla fall.

Efter detta fiasko så blir förväntningarna på Bad Company 2 skyhöga, men man kan ju lita på DICE - hoppas jag!