wow. ska jag eller inte?

Permalänk
Medlem

wow. ska jag eller inte?

Har sån jääävla bestults ångest. VEt inte om jag ska ta och börja med wow eller inte. Provade 30 dagar tyckte de va as kul.. MEn jag kan bara inte bestämma mej? De e ju lite pengar varje månad? Vad är bäst med wow?

Permalänk
Medlem

Skulle vara jätteglad om du kunde stava rätt först, ger otroligt mycket bättre intryck.

Sen vet jag inte hur vi ska kunna hjälpa dig med detta. Har du vänner som spelar, som du kan spela med?
Du har alltså redan provat 30 dagar? Då vet väl du själv om det är något för dig eller inte. Om du oroar dig för månadskostnaden, så kan du ju bara sluta om pengarna tar slut eller något, köp pre-paid kort...

Permalänk
Medlem

Om du inte vet om du vill spela inte, SPELA INTE.

Ska det vara så svårt?

Köp gametime och se om du spelar nått eller inte.. inte så mkt pengar vi pratar om.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weyzer
Skulle vara jätteglad om du kunde stava rätt först, ger otroligt mycket bättre intryck.

Sen vet jag inte hur vi ska kunna hjälpa dig med detta. Har du vänner som spelar, som du kan spela med?
Du har alltså redan provat 30 dagar? Då vet väl du själv om det är något för dig eller inte. Om du oroar dig för månadskostnaden, så kan du ju bara sluta om pengarna tar slut eller något, köp pre-paid kort...

kanske han har dyslexi? Fattar inte vad folkets fel är när vissa skriver fel. Vissa har en sjukdom som jag, som har det svårt att skriva sen kommer folk med sånt. fyfan vad jag hatar det.

Alltså enligt mig suger wow från början. DEt blir roligt på lvl 80 enligt mig. Tills dess suger det.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

sweclockers borde verkligen kontakta svenska dyslexiföreningen iom att hälften av forumets medlemmar har sjukan.

och nej- strunta i wow.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Ingen större ide att börja, har själv gjort det 2ggr men det är alltid samma sak på max level skaffa gear, gear och lite till gear tills man tänker efter varför?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Hedersmedlem

Strunta i WoW , du kommer bara tröttna när du kommer upp på maxlevel och har testat på allt.Sen är det grymt beroendeframkallande också plus att du bara slänger pengarna i sjön. När börja med något vettigt spel istället. Har själv lirat jävligt mkt men insett att jag inte får ut något av det, tyckte inte ens att det var speciellt kul under större delen av tiden.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
sweclockers borde verkligen kontakta svenska dyslexiföreningen iom att hälften av forumets medlemmar har sjukan.

Inte för att jag håller med, men slarvet på forumet är enormt!
Ska det vara så svårt att läsa igenom vad man skrivit innan man postar?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
plus att du bara slänger pengarna i sjön.

Säg nåt som man inte slänger pengar i sjön egentligen?
kan lista lite grejer som du kan dra in på för att inte ödsla pengar i sjön =P

tex sänkt hastigheten på bredbandet du kan tjäna lite på det osv osv.
Så att man ödslar pengar nåt som är skoj är ju upp till var och en

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Nej, jag tycker inte det.
Visst är det ett bra spel, menar inte så.
jag menar att det finns så mycket annat att göra med tiden än att spela wow.

Permalänk

Om du tycker det är skoj så visst, varför inte? Pengar är till för att spenderas på saker man tycker är skoj.

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem

håller med lingon.

Tycker man det är skoj så vad gör det att det kostar en slant.

Om någon slösar på ett nöje finns det alltid någon som säger att det är bortkastade pengar.
Livet är inte gratis

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Förstår inte varför folk tycker det är bortkastade pengar? tänk dig om du går ut super för kanske 400-500 på puben. Du kanske blir så full så du ej kommer ihåg något. Hur roligt är det? Du spenderar så mycket pengar på något du glömmer kanske bort plus du mår skit dagen efter! Förstår inte varför folk säger det är slöseri på pengar att betala ynka 125kr i månaden för.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Klart du ska testa , allt är kul i rätt mängd.

Hellre lira wow än supa sönder skallen varje helg , men som sagt lagom är bäst och man ska såklart växla mellan sina intressen.

Wow är ett billigt nöje om man jämför med mycket annat , samt att de första 6 månaderna man lirar wow så är det garanterat askuldå man upptäcker saker hela tiden.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Avstängd

om man bara har roligt folk att spela spelet med är det roligt. men så klart kan det gå till överdrift till ett bereonde, dock är det ingen ursäkt enligt mig ... Har spelat WoW i 3 år och slutat lite titt som tätt men aldrig känt att jag bara måste spela det X antal timmar om dan för att må "bra"

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk

Nej.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Nej.

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Nej.

Jo

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Med risk för att låta som tråkfarfar, satsa på något du faktiskt kan ha nytta av i framtiden, lär dig om något nytt - typ ett programmeringsspråk eller dyl. Ger mycket mer glädje i det långa loppet.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
kanske han har dyslexi? Fattar inte vad folkets fel är när vissa skriver fel. Vissa har en sjukdom som jag, som har det svårt att skriva sen kommer folk med sånt. fyfan vad jag hatar det.

Alltså enligt mig suger wow från början. DEt blir roligt på lvl 80 enligt mig. Tills dess suger det.

Stämmer har dyslexi... sluta påminna mej om de bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
kanske han har dyslexi? Fattar inte vad folkets fel är när vissa skriver fel. Vissa har en sjukdom som jag, som har det svårt att skriva sen kommer folk med sånt. fyfan vad jag hatar det.

Exakt. det är för fan ingen svenska skola det här forumet. så länge det är begripligt att läsa finns det väl fan ingen anledning att klaga.

kanske den som läste TS inte kan LÄSA svenska och måste ha orden bättre stavade?? iaf...

grejen med wow är. jag spelade ett halvår med en polare. det var som roligaste IMO när vi levlade upp våra gubbar tillsammans. men när vi väl kom till 80 så började allvaret.... du hitta guild och raida för bättre items.. du måste alltså passa tider som guilden bestämt när ni ska raida grottor.. och det tar inte bar en två timmar, du kan sitta med en instans 3-4 när man är ny, sen hoppar man till nästa osv.... wow kommer bli din vardag i princip. gissa varför jag sluta?

dock JÄVLIGT kul mmorpg. lycka till med beslutet.

Permalänk

bäst:
roligt
socialt
nått att göra hela tiden

sämst:
det tar upp alldeles för mycket tid

i början kanske du kan kontrollera spelandet,men när du sen har fått upp din första gubbe till lvl 80 och kanske tom fått upp några mer,det är då man blir fast,det är då själva spelandet börjar.
all dess tid man ska lägga ner på raids/instanser,all epic som sätter sej i "måste ha" tankarna,allt man bara "måste" göra och inte nog med det,vid det laget då du har fått upp några till lvl 80,så har du garanterat lärt känna en massa folk som också håller dej kvar i spelandet.

så var det för mej,man kände då att annat blev lidande,mycket lidande.
mitt råd är,nöjd dej med dom 30 dagarna och hitta på nått annat istället.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Lägg ner innan det är för sent, wow är inget sånt spel man kan spela nån gång ibland när man känner för det. Det kommer sluta med att du spenderar all din lediga tid med det.

Det finns så många andra bra spel som man kan spela när man har tråkigt.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Kör på om du tycker det är kul och har tid för det

Permalänk
Avstängd

För dom pengar du spenderar på WOW kan du köpa många andra spel som inte kostar ett öre att spela varje månad. Vet dock inte vad WOW kostar per månad att spela

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Lägg ner innan det är för sent, wow är inget sånt spel man kan spela nån gång ibland när man känner för det. Det kommer sluta med att du spenderar all din lediga tid med det.

Det finns så många andra bra spel som man kan spela när man har tråkigt.

exakt så.
när jag äntligen drog mej ur från wow världen så var det mycket spel som man igen kunde spela,sånna som man spelar lite och sen lägger ner för att tas upp igen när man vill,betydligt mycket roligare.
nått sånt hann man aldrig med när man lirade wow,hann inte med nått i över huvud taget=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
För dom pengar du spenderar på WOW kan du köpa många andra spel som inte kostar ett öre att spela varje månad. Vet dock inte vad WOW kostar per månad att spela

Bull! , ett köpspel kostar typ 4-500kr o du kanske max lägger 20timmar på ett normalspel (generalisering)
Wow kostar 110-125kr per månad (hänger på dollarkursen) och under 3 månaders spel så får du garanterat ut mer än 20timmar spelande , splitta upp det på priset på spelet o du inser att Onlinespel (oavsett vilket vilket spel vi pratar om) är betydligt mer prisvärda per spelupplevelse än singleplayer.

De enda spel som ens kommer i närheten är multiplayer inriktade spel.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Jag har spelat i ungefär 3½ år, till och från. Personligen tyckte jag att de va riktigt kul redan från första början. Roligast blir de när man kommer upp över level 40, börjar tjäna lite pengar och börjar göra lite skada osv. Visst, de va roligare i vanilla(Pre TBC) och i TBC enligt mig. Nu är de lite väl lätt att få gear och progressa enligt mig. Dock tar de ju upp tid om du LÅTER de ta upp din tid. De finns ju vissa som blir beroende av de och nästan säger upp allt liv utanför Azerot(h). Och den där lilla kostnaden av 120-140:- (beroende på €) i månaden är fan INGET! Som ett par har dragit som exempel, Gå ut och sup på en pub eller en club, de kostar dig förfest, inträde, dricka på stället, fyllemat och taxi. Du är uppe i ett par månaders gametime där!

OT: Börja spela om du tycker att du har tid till det, ifall du har intresse av att sitta och nöta ett spel. Prova dig fram och levla upp till iallafall 40, för de är där spelet börjar enligt mig!

Visa signatur

I ken't brain todai, I haz teh dumb.

Permalänk
Medlem

Om du tycker det är värt att lägga din månadspeng på datorspel så ja men om du hellre köper kläder m.m så nej eftersom det blir antagligen lite dyrt då (Tänker nu att du är under 18 år)