Rainbow Six vegas LAN

Permalänk
Medlem

Rainbow Six vegas LAN

Tjenare! nu äre så att jag och 4 vänner tänkte lira Rainbow six vegas 1 över hamachi co-op.

Problemet är att när jag lägger upp hittar ingen mig. OBS att jag alltid lägger upp server när vi kör något liknande lanspel. Men iaf hade en annan polare som la upp en server och jag hitta han direkt. De 2 andra hittade inte. Sjuka här är att jag hittar han men han inte mig.

VI har gjort de mesta från att priotera hamachi till att byta hamachi versioner (1.0.1.1) har jag hört skulle fungera men ikke!

Dom 3 har Vista jag XP. jag hittar 2 m8s men ingen av dem hittar varann.
Kör med Patch 1.0.4

Vorre tacksam om nån har en lösning på detta eller förslag. btw vi har provat stänga av brandväggar och sådant så är inte det.

Permalänk
Medlem

1. Hamachipolicyn
2. google?
3. Om du ska kolla upp något forum.. testa dem som ger ut programvaran? G_G

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk

Det finns en guide hur du fixar detta - jag gjorde den och kunde då spela. Sök på google typ "Rainbow six Vegas +hamachi"

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Ja har sökt på google i 2 dagar. deras guider går ut på att priotera hamachi överst i stort sett inget annat, därför jag frågar er om ni har några andra tips?

Permalänk
Medlem

Nypifisel - Kör du Vista? vad ungefär fick du göra? Tvungen å skriva i UDP & TCP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phoboz
Nypifisel - Kör du Vista? vad ungefär fick du göra? Tvungen å skriva i UDP & TCP

Jag har Vista ja! Erm, bra fråga, var länge sedan nu, allt jag vet är att det var ett jävla fixande - påtal om att prioritera hamachiutgången så måste detta göras på samtliga datorer.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

mm vi prioriterade på alla. vet inte vad som kan vara fel faktiskt för de flesta fungerar det att enbart prioritera. Är

Network connections --> Right click on Hamachi --> properties--> click tcp/ipv4 and hit properties --> then advanced---> change interface metric to 10

Bekant? verkar vara nån inställning enbart för vista användare

Permalänk
Medlem

Hamachi är inte ett bra program, ger bara massa problem och krångel. För det ändamålet som du ska använde ett sådant program till så skulle jag rekommendera Tunngle. Fungerar klockrent trots att det bara är en beta än så länge. Inte några som helst problem med de spel som jag lanat över Enda nackdelen är väl att programmet enbart är på tyska än så länge, översättning kommer i nästa uppdatering.

Permalänk
Medlem

hmm jasså. Men den gör exakt som hamachi fixar "VPN" ? Virtual Private Network" Kanske värt och ta en titt på det då=) Synd att det är på tyska dock men det kanske är lätt att gissa sig fram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phoboz
hmm jasså. Men den gör exakt som hamachi fixar "VPN" ? Virtual Private Network" Kanske värt och ta en titt på det då=) Synd att det är på tyska dock men det kanske är lätt att gissa sig fram

Det fungerar nästan exakt som hamachi, fast detta program är bättre (vad jag tycker). Enda skillnaden är väl att de är "uppbyggda" på lite olika sätt. Men jag tycker helt klart att du och dina polare skall kolla in detta program, ni kommer inte bli missnöjda. Håller inte på och krånglar som hamachi gör

Lätt och lätt, endel är ganska basic tyska, men sen finns det ju lite svårare ord också Men då är det bara att använda: http://translate.google.se/?hl=sv#

Edit: En engelsk språkuppdatering är klar enligt de som gjort programmet, men när nästa uppdatering kommer är inget sagt än. Men troligtvis ganska så snart

Permalänk
Medlem

Får nå error laddar ner tunngle. så får jag FEL. märkligt

Permalänk
Medlem

Vill iaf bara tacka och säga att allt löste sig med Tunngle ifall andra får problem med rainbow eller andra spel så tycker jag att ni bör testa Tunngle!

Permalänk
Medlem

Testa BattleLan också, är på engelska och gör samma sak.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Och jag som var under uppfattningen att det var förbjudet att diskutera hamachi och liknande program, men ack! så fel jag hade.

Lås tråden någon ?

Permalänk
Medlem

Är lite nyfiken på varför det är det i så fall. Det är i många fall ett ytterst smidigt program, inte bara om man har piratkopierat ett spel. Är det förbjudet att diskutera DVDbrännare också i så fall?

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.