Permalänk
Medlem

är det bra?

Tycker ni som använt windows 7 att det är så mycket bättre som det har lovats?
Vad är bättre/sämre än vista?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig använt Vista till den grad att jag skulle kunne ge ett omdöme, men jag är helt klart nöjd med mitt byte från XP.
Ögongodisen var det som lockade mig mest haha.
Var lite knasigt att fatta hur den nya nätverks centralen fungerade.

Jag tycker inte om att den vill använda 600mb av mitt minne när jag står i idle på en färsk installation av det.
Men då jag provade vista (server 2008) var jag mycket mer besviken då den villa äta 1gb, 50%, minne.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Turbis
Jag har aldrig använt Vista till den grad att jag skulle kunne ge ett omdöme, men jag är helt klart nöjd med mitt byte från XP.
Ögongodisen var det som lockade mig mest haha.
Var lite knasigt att fatta hur den nya nätverks centralen fungerade.

Jag tycker inte om att den vill använda 600mb av mitt minne när jag står i idle på en färsk installation av det.
Men då jag provade vista (server 2008) var jag mycket mer besviken då den villa äta 1gb, 50%, minne.

Minne är nästan gratis idag och varför låta ramminnet vara oanvänt ?:/

jag har använt xp en lång tid och vista ungefär ett är.. xp kommer jag aldrig använda igen :P.

Vista säger jag nu nej till trots att efter SP1 blev det så bättre:), fortfarande är det ett bra OS..

Windows 7 är nu min windowsgud :p.. ok kanske inte så illa men win7 är ett riktigt trevligt os, finns inget sämre i win7 alls, allt är bättre imo.

Permalänk
Medlem

Detär på ytan direkt bättre. Har använt Vista ganska bekränsat, bara några fåtal veckor, men tycker mig känna direkt skillnad.

Det första man märker är ju såklart taskbaren och övrigt som går att ta på. Därefter letar jag kring processer och funktioner som ligger lite undanstoppat från de allra vanligaste användarna och finner saker jag tycker om. Mycket fanns i Vista, vilka jag inte hann testa utförligt, men att de isf inte tagits bort och fåtal ggr förbättrats är inget minus.

När jag tidigare använt mig av XP mer utförligt, so en jämförelse, så har det tagit några dagar ställa in allt från scratch, allt från att lägga swappen och %TEMP rätt till att stänga av precis rätt processer och manualisera (ni fattar) så många som möjligt utan att det går ut över helheten eller hindrar mig.
Med Win 7 tar det en och annan dag och känns lite väl enkelt. Mycket verkar mer logiskt och initiellt enklare att hitta. Hade man sedan bara haft samma struktur som i någon linuxdist så hade allt varit på plats och jag varit helt nöjd, men det är lite för mycket att önska i dagarna.

Det är hur det känns, sen för att gå på detaljer så behöver jag jämföra direkt på samma system och det orkar jag inte för tillfället

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Jag tycker att det är rätt så likt Vista om man kollar från ett allmänt perspektiv och inte går ner på siffror.
Enda skillnaden för slutanvändaren mellan Vista och 7 är det uppgraderade gränssnittet.

Då jämför jag med Vista, med SP1 installerat, som jag misstänker att de flesta xp-till-win7 användare inte prövat då de vänt ryggen till Vista utan att ge det en chans att förbättra sig.

Men, som sagt, så är det min egna uppfattning. Kan mycket väl vara helt ute och cyklar, men jag kan också vara prick på.

Visa signatur

Yuri <3

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan Vista och Win7 är marginell. I princip samma layout och känns lika snabbt överlag. Jag hade inte uppgraderat från Vista till Win7 om det inte varit för gratis OS som gåva från MS

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer