Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Nu har jag klarat mainquesten efter 32timmar speltid, blir lite tårögd då jag inser att det aldrig blir samma grymma resa en andra gång

Riktigt samma sak blir det ju inte. Men tanken med de olika karaktärerna är ju att en person som du som dvärg bara nonchalerar som någon ointressant person, visar sig vara en ny quest om du är alv.

Så har jag förstått det iaf.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Ska PM'a en fråga till dig ang en grej då det inte finns spoiler varningar här(?).

[.spoiler] text [./spoiler]

text

Dold text

Jobbigt med valen man har. Tex i början hjälpa honom eller inte :/
Kommer nog inte bli lättare senare... Men brukar köra Lawful Good liknande första gången jag kör igenom rpg spel

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Trevligt, Webhallen har skickat min Collectors Edition nu (PC). Har jag tur får jag det imorron.

Visa signatur

Asus P7P55D - Core i5 750 - XFX Radeon HD4890 1GB - Corsair TX 650W - Antec P182 - Corsair 2x2048MB 1333MHz DDR3 - 640GB WD Caviar Black - Eizo FlexScan S2402WSE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
[.spoiler] text [./spoiler]

text

Dold text

Ty.

Ni som kört en hel del...

Hur kommer man förbi Ogre'n i det stora tornet där man ska tända en brasa? Har dött hundratals gånger där och får hets damp på spelet vid just det stället, man har inte tillräckligt med potions och han är svår som satan, eller ja, dödar hela gruppen i två-tre hopp.

Dold text
Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
Okej
Har väl kört ett par timmar och är level 8 eller 9

Fattar dock inte hur klosterkatten är 17 eller vad han skrev
Tycker det börjar gå relativt segt men jag utforskar väl lite mkt och roar mig

Får man XP för quests eller?
Har inte märkt något sånt så har bara gjort dom jag stött på och inte sökt efter några

Rogue som jag siktar på att göra till duelist och assasin men hittar ingen trainer för duelist just nu

Paus funktionen har jag märkt är väldigt viktig efter lite spelande och att man behöver verkligen balansera sina partyn om man kör på svårare svårighetsgrader(Warrior som får tank, healer, mage som gör enorm skada, rougue för stuns och att ta ut deras spellcasters

Sen för alla som kallar alla pirater
Liten fotnot

Man kan gifta spel över steam från usa

Jo det går men spelet kommer inte låsas upp för det.

Jag fick borderlands som gift över steam och spelet låstes inte upp vid USA releasen men låstest upp vid EU releasen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauemi
Trevligt, Webhallen har skickat min Collectors Edition nu (PC). Har jag tur får jag det imorron.

Om du har angett mobil så ska du få SMS-notifiering när du kan hämta det. Grattis till collectors edition, tycker själv det är kul med lite extra godis när det är ett stort och bra spel.

Permalänk
Medlem

Samma här, dom skickade mitt idag.. men oftast så tar det två dagar för saker att komma till mig från webhallen.. får hoppas att det inte gäller den här gången

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Tror de har koll på vart man är ifrån, såvida du inte håller på med proxys och sånt, så borde du inte kunna ladda ner därifrån

Otroligt, otroligt enkelt att göra så att det verkar som att man bor i dessa länder.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Snälla moderator se till att de inte snackas gameplay och spoilers här inne. Orkar inte med att nåt sånt händer som på Oblivion.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Det är så otroligt synd om detta forum när moderatorer börjar missköta de befogenheter de har tillgång till, baserat på deras löjliga antaganden. Ännu mer synd är det när varningar utdelas baserade på just dessa antaganden, nivån på forumet har utan tvekan dragits ner rejält under dessa år som i alla fall jag har varit medlem. Så jäkla synd..

Till dig käre Najk delar jag personligen ut en länk, då en länk säger mer än tusen ord:

http://www.direct2drive.com/8678/product/Buy-Dragon-Age:-Orig...

Och för att du fortsätter att skräpa ner tråden ger jag dig semester från forumet fram till på lördag. Jag sade tydligt att det inte skulle vara något mer off-topic, att eventuella protester tas via PM och att spelet lanseras den 5:e och att jag därför inte ville se mer tjat i tråden om detta. Ändå fortsätter du.
I och med att du tycker att nivån sjunkit så mycket de senaste åren lär det knappast bli några problem att vara utan forumet ett par dagar...

Er andra: Tillbaks till topic.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Hämtar mitt ex på Game i morgon, dom ringde idag och bekräftade. Enligt dom var det bara PS3 som var försenat till Europa. Ser fram emot detta!

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

hmm jag får mitt da: o ce till PC imorgon jag med från webhallen.
hade lite problem med leveransen sa dom.

kommer låsa in sig in nån vecka efter man fått det

Visa signatur

MB: ASUS Prime X570-P
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
GPU: SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ 8G OC
32GB ram

Permalänk

Bokade mitt idag och Webhallen skeppade iväg mitt idag. Ser fram emot och lira har laddat ner så jag kan göra en gubbe nu.

Moderator: Kommer det upp en ny tråd imorgon där vi kan dikutera uppdrag, föremål osv?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Bokade mitt idag och Webhallen skeppade iväg mitt idag. Ser fram emot och lira har laddat ner så jag kan göra en gubbe nu.

Moderator: Kommer det upp en ny tråd imorgon där vi kan dikutera uppdrag, föremål osv?

Citera gärna mig så jag ser att någon skrivit i tråden

Nejdå, imorrn är det ju fritt fram att tjata hur mycket ni vill om gameplay!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Snälla moderator se till att de inte snackas gameplay och spoilers här inne. Orkar inte med att nåt sånt händer som på Oblivion.

Vad ska man annars diskutera i denna tråd?

Man får bara se till att använda spoiler taggar vid något som avslöjar för mycket.

edit:
Men Najk jag fick mitt från GAME idag, kommer jag få banstick om jag pratar om det?

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Jag får också min CE imorgon från Webhallen om nu inte posten strular till det. Det går som brev direkt till brevlådan (inget kollinummer) så man hoppas att det inte är WAR-storlek på CE då blir det på håret det går ner i brevlådan.

En sak jag undrar dock är att jag har inte fått något mail från Webhallen angående koder som det stod att de skulle skicka ut vid release. Trodde de skulle skicka sådana mail samtidigt som de skickar spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarigan
Jag får också min CE imorgon från Webhallen om nu inte posten strular till det. Det går som brev direkt till brevlådan (inget kollinummer) så man hoppas att det inte är WAR-storlek på CE då blir det på håret det går ner i brevlådan.

En sak jag undrar dock är att jag har inte fått något mail från Webhallen angående koder som det stod att de skulle skicka ut vid release. Trodde de skulle skicka sådana mail samtidigt som de skickar spelet.

För CE items så får du med en lapp i fodralet
För ringen så skickade GAME iaf med en egen utskriven lapp med kod på. Fast webhallen brukar ifs skicka mail med såna koder...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

woohoo nu har man dragon age håller på att ladda ner alla collector items nu, går rätt slött

Permalänk
Medlem

Deras servrar är nog ganska belastade just nu.

Visa signatur

Asus P7P55D - Core i5 750 - XFX Radeon HD4890 1GB - Corsair TX 650W - Antec P182 - Corsair 2x2048MB 1333MHz DDR3 - 640GB WD Caviar Black - Eizo FlexScan S2402WSE

Permalänk
Medlem

Tog mig några sekunder att ladda ner alla items (5st)

Fattade först inte vart alla CE items tog vägen i spelet, såg nu då jag skulle skriva argt brev till support, att man får bara en grej i början restrerande 2 får man senare -.-

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Vad ska man annars diskutera i denna tråd?

Man får bara se till att använda spoiler taggar vid något som avslöjar för mycket.

edit:
Men Najk jag fick mitt från GAME idag, kommer jag få banstick om jag pratar om det?

Grattis!
Ha det så kul med ditt spel! Spela tills ögonen blöder och välkommen att diskutera gameplay när officiell release har skett, vilket är den 5/11!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Är sugen på att köpa Dragon age till pc istället för PS3. Det jag undrar är över system kraven. De system kraven jag har läst verkar rikta sig till PC stationära och inte bärbara. Jag förstår att jag inte kan köra på max inställningar och har inga problem att köra på mini inställning.

Jag har en Dell inspirion 1525 med:
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Dup CPU T5800 @ 2.00 Ghz
Ram: 3.00 GB
Grafikkort: Vet ej, men tror att alla Dell inspiron 1525 har likadana grafikkort
Operativ system: Windows Vista Home Premium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blabbs
Är sugen på att köpa Dragon age till pc istället för PS3. Det jag undrar är över system kraven. De system kraven jag har läst verkar rikta sig till PC stationära och inte bärbara. Jag förstår att jag inte kan köra på max inställningar och har inga problem att köra på mini inställning.

Jag har en Dell inspirion 1525 med:
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Dup CPU T5800 @ 2.00 Ghz
Ram: 3.00 GB
Grafikkort: Vet ej, men tror att alla Dell inspiron 1525 har likadana grafikkort
Operativ system: Windows Vista Home Premium

CPUn och ram är inga problem med grafikkortet i den laptoppen pallar inte trycket tyvärr, kraven är rätt höga, även för minimum, och ett intergrerat intelkort är alltför svagt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Blabbs: Kommer nog inte bli kul o spela tror de kommer lagga rejält??

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Väldigt glad att jag skaffa ett radeon hd 4770 graffe nyligen.
Hoppas den räcker till lite bra inställningar.

Visa signatur

MB: ASUS Prime X570-P
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
GPU: SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ 8G OC
32GB ram

Permalänk
Medlem

Lyssnar på Soundtrack från Collectors Edition skivan nu, fifasen vad bra musiken är

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Nu bär det av till Webhallen!

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det fungerar med utseendet och sparning?
Dvs går det att ändra sitt utseende efter man har startat kampanjen tex ändra nån fil som har hand om utseendet utan att förstöra sina sparfiler?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Utvecklarna har bara sagt att det inte går in-game efter man startat kampanjen. Annars vet jag inte.

Visa signatur

Asus P7P55D - Core i5 750 - XFX Radeon HD4890 1GB - Corsair TX 650W - Antec P182 - Corsair 2x2048MB 1333MHz DDR3 - 640GB WD Caviar Black - Eizo FlexScan S2402WSE

Permalänk
Medlem

Varför har dom enbart satsat på singelplayer? Det får ju en att avstå från att köpa :S

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::