ny bildskärm runt 2k köpråd tack

Permalänk

ny bildskärm runt 2k köpråd tack

hallå, en polare ska nu köpa en ny bildskärm för runt 2000-kronorslappen och frågade mig, jag vet ju faktiskt inte själv så därför vänder jag mig hit

vill gärna ha 24tum om det är möjligt.

har för tillfället geforce 120gt grafikkort, stödjer det dvi?

posta gärna någon trevlig bildskärm, postar inte de jag funderar på nu för att då kommer alla bara jämföra just dom

tack

Visa signatur

Fractal Design S | Fractal Design Newton R3 1000W | i7 6700K | Asus z170 Pro Gaming | Sapphire Radeon R9 390 Nitro 8GB Tri-X OC Lite | Crucial 16GB (2x8) | 2x Samsung 850-Series EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Benq 2411HD den kostar 1990 på webhallen

Jag har en och den fungerar as bra

Mycket mycket mycket bättre än min kompis Samsung t220!

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att kolla om det finns dvi-anslutning på kortet, vi kan väl inte veta om det har det då du inte nämnt vilket kort han har.

För övrigt så är 24" och GT 120 ingen vidare kombination..

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Ville bara tala om att när du letar bildskärm, skit helt och hållet i vad den har i "kontrast". En bildskärm som det står har 700:1 och en med 40:000 kan vara exakt lika fina i bilden. Företagen som säljer kan inprinsip skriva vad fan dem vill där, och kommit fram till det hur dem än vill. Samma sak med tv-skärmar har jag nyligen sett. Runt 100 Hz brukar man väl höra att en skärm har, Och så ser man helt plötsligt en skärm på "600 Hz"...? Ja, du förstår nog min poäng.

Tänk bara på responstiden och att du själv ser om det är än bra och behaglig bild. Och om det skall vara hdmi, dvi (digitalt), dsub (analogt) eller annat.

2 ms är väl den bästa responstiden just nu. 5 ms är också vanligt. Jag vet inte ifall det är så stor skillnad emellan dem.

Själv köpte jag nyligen en LG FLATRON 24" Wide med hdmi anslutning och 2 ms i responstid och 10 000:1 i kontrast (även ifall det inte betyder så mycket).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elkric
Ville bara tala om att när du letar bildskärm, skit helt och hållet i vad den har i "kontrast". En bildskärm som det står har 700:1 och en med 40:000 kan vara exakt lika fina i bilden. Företagen som säljer kan inprinsip skriva vad fan dem vill där, och kommit fram till det hur dem än vill. Samma sak med tv-skärmar har jag nyligen sett. Runt 100 Hz brukar man väl höra att en skärm har, Och så ser man helt plötsligt en skärm på "600 Hz"...? Ja, du förstår nog min poäng.

Tänk bara på responstiden och att du själv ser om det är än bra och behaglig bild. Och om det skall vara hdmi, dvi (digitalt), dsub (analogt) eller annat.

2 ms är väl den bästa responstiden just nu. 5 ms är också vanligt. Jag vet inte ifall det är så stor skillnad emellan dem.

Själv köpte jag nyligen en LG FLATRON 24" Wide med hdmi anslutning och 2 ms i responstid och 10 000:1 i kontrast (även ifall det inte betyder så mycket).

Benq skärmen har 40 000:1 kontrast, 2ms respons tid, Hdmi/VGA/DVI utgång.
1920x1080(1080p)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrefreak
Benq skärmen har 40 000:1 kontrast, 2ms respons tid, Hdmi/VGA/DVI utgång.
1920x1080(1080p)

samma med ms,inget man kan lita på,,,,2ms för den prisklassens skärmar är mätt grå till grå.Tycker det är mer ärligt om dom skriver 5ms direkt som den övriga respons tiden ligger på

Permalänk

har också en LG flatron 24" och är supernöjd valde den framför benQ endast pga av 1920x1200 istället för 1920x1080. Jag skulle rekommendera någon av dom, behöver du inte den högre upplösningen (utmärkt för alla spel sämre för film) så ta benQ skulle inte förvåna mig om benQ har lite bättre bildkvalitet.

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Medlem

Visst finns det olika typer av responstid, har för mig jag läst det nånstans och att det brukar bli betydligt mer än dom där 2ms.

Sen tror jag det är totalt omöjligt för en lcd att ha över 1000:1 i kontrast, men att skojarna gärna hittar på nåt nytt helt värdelöst mätsätt som gör att man kan mäta upp dessa fantastiska siffror, "dynamisk kontrast". Finns det ens?
En CRT har mellan 20-40000:1 sisådär, och det är låååååååångt kvar dit för plattskärmarna kan jag lova.

Jag har även för mig att 100hz syftar på en helt annan sak på CRTskärmar än plattisar.

Jag är också sugen på en 24 för under 2 flak, det kommer ta tid att sätta sig in i skiten, men jag tror definitivt det finns åtminstone en eller 2 bra skärmar att hitta för under den summan.

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk
Avstängd

Jag köpte en 24" samsung, https://www.dustinhome.se/pd_5010330468.aspx
Den fungerade utmärkt, pluggade in skärmen i min nyköpta dator och bilden var jättefin redan från start Även fint med touch panel som var effektivare än jag trott! stort + för det. Har även 70 000:1, 2 ms (GTG), hdmi, dvi, vga och allt annat krims krams hehe En bra skärm för vettiga pengar om än 400kr mer (iaf på dustin) än vad du begärt!