Permalänk
Medlem

shit va töntiga de är... de skämtar ju bara med varandra, kan ju knappt hålla sig för skratt när de kör sina frågor till varandra. De måste ju ha klippt bort många minuter gapskratt.

Man kan faktiskt ta datorspel på mer allvar än så, speciellt när man faktiskt ska tjäna pengar på det.

Nä gör om gör rätt

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av powerlol
Gameplay spelar Starcraft 2 - del 1
Gameplay spelar Starcraft 2 - del 2: Terran
Gameplay spelar Starcraft 2 - del 3: Zerg
Gameplay spelar Starcraft 2 - del 4: Protoss

<3 Gameplay. Inga nya spelsekvenser kanske men Victor ger oss en god genomgång av raserna och lite vad som ändrats från originalet vad gäller enheter.
Detta lades upp för fyra dagar sedan så Victors kvalificerade gissning på släpp sommaren 2010 är ren proffsighet.

Du menar del 1 som kom 10 december 2008 där han förutspår ett släpp i sommaren 2009. Han är ju ganska off. Trevliga filmer oavsett :).

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Varför måste dom försöka översätta alla engelska termer till svenska?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Varför måste dom försöka översätta alla engelska termer till svenska?

Varför inte?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Varför inte?

Tror folk skulle förstå om dom använde dom rätt namnen.
Låter bara dumt när dom ska översätta tex creep och sigetank

Fast programet är kankse inte är "av gamers för gamers" utan "av gamers för ovetande"

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Du menar del 1 som kom 10 december 2008 där han förutspår ett släpp i sommaren 2009. Han är ju ganska off. Trevliga filmer oavsett :).

Oops.. min RSS-läsare skojar med mig, de har ändrat i flödena endel på Press2Play så jag skyller på dem.

Vill ni ha mer garv så kolla recensionen av Mini Ninjas. Christer = *asgarv*

Permalänk
Medlem

Har systemkraven släppts än till SC2? Blizzard brukar väl alltid släppa spel som kan köras på äldre maskiner? Jag hoppas verkligen att min nya iMac i sign. klarar av att spela spelet i native upplösning, och relativt bra grafikinställningar (kanske ingen AA dock )

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Har systemkraven släppts än till SC2? Blizzard brukar väl alltid släppa spel som kan köras på äldre maskiner? Jag hoppas verkligen att min nya iMac i sign. klarar av att spela spelet i native upplösning, och relativt bra grafikinställningar (kanske ingen AA dock )

Ja. DX9-hårdvara krävs. Dvs Radeon 9700/GeForce FX som lägst. Men det kommer ju inte vara någon höjdare att spela med allt på lägsta inställningarna heller, så...

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Varför måste dom försöka översätta alla engelska termer till svenska?

Vild gissning, för att vi bor i sverige ?
Jag föredrar iafl att försvenska spel uttryck istället för att sitta och prata/skriva engelska halva tiden med mina vänner. Men men, det är jag det ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lierox
Vild gissning, för att vi bor i sverige ?
Jag föredrar iafl att försvenska spel uttryck istället för att sitta och prata/skriva engelska halva tiden med mina vänner. Men men, det är jag det ^^

Jo en viss försvenskning är ju okej. Men att översätta units och typiska starcraft termer tycker jag bara är förvirrande. Kanske bara är jag men sige tank heter sige tank och inget annat (kan sträcka mig till "tank":)

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Hedersmedlem

siege tank till och med

Permalänk
Medlem

Nu börjar året närma sig sitt slut och vi går in i Q1-2010.
En relese bör nu vara nära med en beta som står i farstun... Eller?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Entusiast

Betan skulle starta Q1 har jag för mig dom sa senaste Blizzcon för några månader sedan.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

ja dom sa väll nått sådant. Och Q1 börjar ju nu vilken dag som helst...

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Betan skulle starta Q1 har jag för mig dom sa senaste Blizzcon för några månader sedan.

Ställer in mig på 31 mars så blir det kanske en trevlig överraskning innan dess, inte för att jag har en BETA nyckel men endå..

Rekommendera er att läsa denna teamliquid intervju med Dustin Browder. Det fick iaf mig att förstå bättre varför det tar sån tid. Det sitter (troligtvis) inte och håller på spelet bara för att reta oss och skapa hype, de jobbar arslet av sig! Många kommentarer runt om på interweben låter ju något i stil med: "Varför släpper de inte skiten, det ser ju färdigt ut!" men starcraft är ju så mycket mer än yta; spelmekaniken, balansen, valmöjligheterna, detaljerna..

Varje försening innebär förluster men Blizzard står ju på en stabil ekonomisk grund och kan nog satsa långsiktigt (vilket inte är det vanligaste i dagens läge..) De tänker nog att om spelet blir en accepterad e-sport (vilket de siktat på hela tiden) så kan det säkert ge intäkter 10 år framåt istället för 2-3.

Permalänk
Medlem

Tack för den interjuvn, var mycket intressant läsning.
Dock får den mig bara att hoppas ännu mer på en beta, inte för att jag har någon nyckel men endå

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Detta kommer troligen bli millenniets spel för mig och jag sitter som på nålar och väntar. Har för mig att jag skrev upp mig som betatestare i somras, men har inte hört något mer ännu Någon annan som hört nåt?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Någon som har en gissning på systemkraven för kalaset?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Någon som har en gissning på systemkraven för kalaset?

Från deras FAQ.

What are the system requirements for StarCraft II?

We'll have more details on specific system requirements closer to the release date.

Iom att det är Blizzard så skulle jag gissa på att man inte behöver något särskilt för att få det att fungera, sen om man ska maxa så blir det nog en annan historia. (Klart det ska maxas)

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Från deras FAQ.

What are the system requirements for StarCraft II?

We'll have more details on specific system requirements closer to the release date.

Iom att det är Blizzard så skulle jag gissa på att man inte behöver något särskilt för att få det att fungera, sen om man ska maxa så blir det nog en annan historia. (Klart det ska maxas)

Så långt är jag med också att det står
Fasen måste ju ha mer kött på benen än så.

Givet att det ska piskar på max om man nu kan det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Så långt är jag med också att det står
Fasen måste ju ha mer kött på benen än så.

Givet att det ska piskar på max om man nu kan det.

Kika lite här.

http://starcraft.incgamers.com/articles/comments/starcraft-2-...

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Kika lite här.

http://starcraft.incgamers.com/articles/comments/starcraft-2-...

Det tackar man för.

Ska skumma igenom.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av powerlol
Gameplay spelar Starcraft 2 - del 1
Gameplay spelar Starcraft 2 - del 2: Terran
Gameplay spelar Starcraft 2 - del 3: Zerg
Gameplay spelar Starcraft 2 - del 4: Protoss

<3 Gameplay. Inga nya spelsekvenser kanske men Victor ger oss en god genomgång av raserna och lite vad som ändrats från originalet vad gäller enheter.
Detta lades upp för fyra dagar sedan så Victors kvalificerade gissning på släpp sommaren 2010 är ren proffsighet.

Usch vilken hemsk översättning, låter som två 11-åringar som lär sig engelska för första gången..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

har spelet kommit?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
har spelet kommit?

Betan är ute och körs i alla fall.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580