Kan inte Hosta i Warcraft 3 TFT

Permalänk

Kan inte Hosta i Warcraft 3 TFT

Jag har då försökt att hosta games i battle net i warcraft 3 TFT men har inte direkt lyckats. Efter man har försökt ett tag så kollade jag runt lite men hittade ingenting som skulle kunna hjälpa, så då undrar jag om det finns någon som vet om det är några speciella inställningar eller program man måste ha för att hosta i WC3 TFT

Permalänk
Medlem

när jag brukar lira wc3 så måste jag stänga av windows brandväggen för att kunna spela dock är detta på lan om det är likadant när man kör online kan jag inte svara på (spelar alldrig wc3 över nätet).

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Medlem

Om du vill hosta på battle.net måste du ha port 6112-6119 UDP/TCP öppen i din brandvägg, alternativt en portforward till din dator om det är flera som kör wc3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haghala
Om du vill hosta på battle.net måste du ha port 6112-6119 UDP/TCP öppen i din brandvägg, alternativt en portforward till din dator om det är flera som kör wc3.

okay, tack för svar men har du någon beskrivning hur man gör för att öppna port 6112-6119 UDP/TCP?

Permalänk
Medlem

Skaffa svininfluensan så ska du se att du hostar.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk

tyvär så funkar inte det heller, sitter faktiskt hemma med svininfluensan...

Permalänk
Medlem

Då hade du nog inte orkat sitta vid datorn...

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Vad har du för router?
Kika in på http://portforward.com/ och leta upp din router, sen wc3 och följ guiden. har alltid funkat för mig i alla lägen oavsett applikation. Glöm sen inte heller att stänga av din brandvägg i windows. Lycka till!
/Alex

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sajland
Vad har du för router?
Kika in på http://portforward.com/ och leta upp din router, sen wc3 och följ guiden. har alltid funkat för mig i alla lägen oavsett applikation. Glöm sen inte heller att stänga av din brandvägg i windows. Lycka till!
/Alex

Tyvär så får jag inte upp samma rutor som den i guiden, även fast man följer den till punkt och pricka. Men tack för hjälpen iallafall

Permalänk
Medlem

tycker dom nästan borde ha en simpel portforwarding utbildning i skolan idag verkar ju va hur många ungdomar som helst som inte klarar ut en router idag utan upn

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juckpuck
tycker dom nästan borde ha en simpel portforwarding utbildning i skolan idag verkar ju va hur många ungdomar som helst som inte klarar ut en router idag utan upn

Faktum är att det ingår i vissa kurser i gymnasiet.. Jag vet att jag fick en smärre genomgång på hur man hanterar routrar med de simplare sakerna..

Kommer dock inte ihåg vad den hette den kursen och det är ju även så att dom som pluggar på typ, en linje för blommor, inte har den kursen.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

Men herregud, bara skriv 192.168.0.1 i browsern, skriv typ admin på username och lämna password tomt och klicka dig vidare :3

Visa signatur

FX-8320 @ 3,5 ghz ¦ Sapphire 6850 ¦ 8 gb Corsair Dominator ¦ WD Caviar Black 640 gb ¦ Corsair HX650 ¦ Fractal Design Define R2
Övrigt: MS Sidewinder Keyboard ¦ Razer Deathadder ¦ Samsung Syncmaster 2494HM 24" ¦ Fractal Audio Axe-Fx II ¦ Adam a5x ¦ AKG K-701 ¦ Native Instruments Audio Kontrol 1 ¦ Sony Vaio Pro 13 i7 4500U

Permalänk

wow grattis men jag får bara upp en google sökning på 192.168.0.1 om jag skriver in 192.168.0.1 i browsern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petterb94
wow grattis men jag får bara upp en google sökning på 192.168.0.1 om jag skriver in 192.168.0.1 i browsern

Är du säker på att du har en router då?