Varning för Dell kundservice !
Sannolikt är det ingen nyhet att Dell skiter i sina kunder när de väl fått betalt. Bara söka på Google: "Dell Hell" http://www.google.se/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%...
I korthet: Behövde en ny mus och hittade en Logitech till bra pris på Dells webbshop. Enligt uppgift fanns den även på lager. Beställde och betalade dumt nog i förskott. Detta var den 23/10-09. Jag fick en orderbekräftelse och ett preliminärt lev.datum 12/11-09. Ok tänkte jag får väl ta det även om 3 veckor är lite lång tid för en hyllvara.
Under gårdagen kollade jag upp beställningsstatusen på min order. Döm om min stora förvåning när man flyttat fram leveransdatum ytterligare 1 månad. Varan är förskottsbetald och de vägrar att leverera. Detta liknar de bedrägerier som sker på Blocket dagligen. Fick idag ett tramsigt mailsvar på mitt påpekande att varan ännu inte var levererad trots att den redan var betald.
Dear Customer
Thank you for contacting Dell online customer service.
Your current estimated delivery date is 10/12/09. Please accept my apologies for the difficulties encountered when attempting to resolve your issue. I assure you that your situation is not indicative of the quality service Dell is capable of providing.
Due to the popularity of the product our demand has exceeded supply. Our factory is working with our suppliers and Dell will always try and improve the delivery date on your order.
Thanks & Regards,
Amit Kumar
Dell Online Customer Service.
Uppenbarligen har man heller ingen svensk kundsupport ! Tydligen ett callcenter i Indien