Vissa din stylade iPod/iPhone Här!

Permalänk
Medlem

Hittade precis det här: http://www.lopeard.com/

Ser riktigt bra ut!

Permalänk
Medlem

Funderar på att jailbreaka. Men hur blir det med batteritiden om man har fler program som går i bakgrunden? Nu menar jag inte just backgrounder, utan de program som gör att man kan ha 5 ikoner i dockan osv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Funderar på att jailbreaka. Men hur blir det med batteritiden om man har fler program som går i bakgrunden? Nu menar jag inte just backgrounder, utan de program som gör att man kan ha 5 ikoner i dockan osv.

Sprang runt med Skype igång (körde det över 3g) i bakgrunden, telefonen höll max en dag om man pratade 30min eller så i den.

Det är klart batteritiden går ner om du kör en massa appar i bakgrunden...

Jag körde massa skräp förrut men har varit lite sparsam med mina moddar, kör orginaltema och inget skype längre.
Nu kan telefonen hålla typ 3 dagar om jag ringer max 1 timme / dag (och inte sitter och spelar osv).
Största problemet jag har är minnet, det äts upp rätt snabbt.

Men men, den här tråden fick mig att vilja köra winterboard, tror jag ska trycka in det igen
Tror inte winterboard med ikoner och bakgrundsbilder påverkar batteriet särskilt mycket, det är nog mer minnet som går.

Har en iPhone 3g 16gig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
Hittade precis det här: http://www.lopeard.com/

Ser riktigt bra ut!

Ser riktigt coolt ut, ska lätt tanka ner det när det kommer.
Men är de bara för 3GS?

Permalänk
Medlem

Nån som vet varför ikonerna för kompassen och röstmemo aldrig ändras när man byter tema? Kör med illumine men just de två ikonerna visas som standard, är likadant på andra teman jag testat :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av newneal
Tror inte winterboard med ikoner och bakgrundsbilder påverkar batteriet särskilt mycket, det är nog mer minnet som går.

Att ändra på ikoner och bakgrundsbilder drar exakt 0% mer batteri

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ipodtouch12
Ser riktigt coolt ut, ska lätt tanka ner det när det kommer.
Men är de bara för 3GS?

Ser ut så jo.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av grensman
Nån som vet varför ikonerna för kompassen och röstmemo aldrig ändras när man byter tema? Kör med illumine men just de två ikonerna visas som standard, är likadant på andra teman jag testat :/

För att dom som lagat temat inte har gjort några ikoner för kompass och röstmemo. Antagligen är temanen du testat gjorda före 3GSen kom ut.

Permalänk
Medlem

Illumine uppdaterades så sen som i veckan. Och innehåller dessutom över 3000 ikoner, så nog tycker jag att de borde finnas alltid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grensman
Illumine uppdaterades så sen som i veckan. Och innehåller dessutom över 3000 ikoner, så nog tycker jag att de borde finnas alltid.

Provade att installera illumine på min 3gs och konstaterade att kompass och röstmemos ikonerna bara byter om man har telefonen på engelska. Så byt spåk till engelska så byter ikonerna till illumine ikoner

Permalänk
Musikälskare

Fick tummen ur och installerade senaste OS versionen samt Blackrain för nån timme sen på min 3g 8GB

Winterboard

SBSettings

Battery Control

Make it mine

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Satt igårkväll och stylade om den lite.

Lock Screen

Dashboard

Winterspring

Permalänk
Medlem

SBSettings Tema: Apple Congruency Black
Väggpapper: Kan ladda upp den om någon vill ha den, hittade den i Illumine tråden på MacThemes2.net.
Lockscreen Väggpapper: http://interfacelift.com/wallpaper_beta/details/1968/cosmosit...

EDIT: La till ReflectiveDock (syns bara på första bilden, har inte lust att uppdatera de andra 3) och så att man kunde se min Badge. Fliken på Telefon ikonen är Illumine Badge för Backgrounder.

Permalänk
Musikälskare

Var bara tvungen haha

Kan skriva nån rader hur jag gjorde

1. http://www.youtube.com/watch?v=3YJI1jKuyEA (Han förklarar det mesta, SSH etc.)

2. För 12 till 24 timmar ändra i Widget.html till:

function dotime(){ theTime=setTimeout('dotime()',1000); d = new Date(); hr= d.getHours()+100; mn= d.getMinutes()+100; se= d.getSeconds()+100; if(hr==100){hr=100;am_pm='am';} else if(hr<124){am_pm='am';} else if(hr==124){am_pm='pm';} else if(hr>124){am_pm='pm';hr=(hr-24);} tot=''+hr+mn+se;

3. Ikonerna har jag tagit från Illumine men de på "Home screen" är från IVillian temat

EDIT: Hoppas inte Steve Jobs hittar denna tråden :X

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
BILDER

OMG!

Permalänk
Musikälskare

Lol De tar max 20-30 min att fixa de

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Lol De tar max 20-30 min att fixa de

Gjorde om min till samma tema som du hade, va riktigt häftigt.
Bytte bakgrundsbilder och ikoner bara... tycker om den nu.

Jag har dock tre problem med temat.

1) Temperaturen är fel, visade -6 i Stockholm idag när det var ca +3. Ska se varför den beter sig så.

2) Batteritiden har blivit sämre, tror detta beror på att den ska ut och hämta väderinfo hela tiden (EDIT: hittade att man kan confa detta själv i filen, ska sätta den på typ 720minuter istället för 35 som det är nu, känns inte som man behöver uppdatera väderinfo mer än 2ggr dagligen)

3) Klockan visar 24:00 när den är 00:00, verkar dock vara skrivet i javascript så kan nog fixa detta själv.

Permalänk
Musikälskare

1) Man kan ställa in efter "vad det känns som", kolla den inställningen och stäng av

2) Oh smart, ska ändra det med

3) Kör på koden ovan, vet dock inte blir som för dig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Sen använder jag Illumine oxå

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem

HTC Hero temat var häftigt och jag körde det ett tag, men tog bort det nu för telefonen blev märkbart segare.

Permalänk
Medlem

Bytte nyss iPhone tema så jag tänkte att jag skulle försöka sparka liv i den här tråden igen

Permalänk

Helt ny homescreen kan man säga! inga jäkla ikoner överallt

homescreen sen finns det lite kategorier att gå in i..

"Home" kategorin med lite allmänt jag använder oftast

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Helt ny homescreen kan man säga! inga jäkla ikoner överallt

http://img855.imageshack.us/img855/3189/bildo.png

homescreen sen finns det lite kategorier att gå in i..

http://img689.imageshack.us/img689/8247/bild1jt.png

"Home" kategorin med lite allmänt jag använder oftast

Ser riktigt bra ut!!

Vad heter temat o var har du hämtat. skriv gärna en liten snabbguide om du orkar.

Sen är jag intresserad av "Tjeenare" som du har istället för operatörsnamn, jag hade något liknande själv på min 2G iPhone som jag hämtat på Cydia, men kom aldrig på vad det hette......

Mvh skog1s

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk

har du jailbreakat din stolle.. skicka den bilden sen när de har lättat i nacken, fjolla!

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Medlem

Igår köpte jag en ipod touch 4g och jag undrar om någon vet hur man ska jailbreaka den, om det går osv. Den har version 4.2.1.
Sen undrar jag också hur man gör för att det ska stå procent bredvid batteriet. hur?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Facemeat:

Igår köpte jag en ipod touch 4g och jag undrar om någon vet hur man ska jailbreaka den, om det går osv. Den har version 4.2.1.
Sen undrar jag också hur man gör för att det ska stå procent bredvid batteriet. hur?

Här
Och här

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Fick tummen ur och installerade senaste OS versionen samt Blackrain för nån timme sen på min 3g 8GB

Riktigt snygg och stilren wall! Var hittade du den? Länk?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Helt ny homescreen kan man säga! inga jäkla ikoner överallt

http://img855.imageshack.us/img855/3189/bildo.png

homescreen sen finns det lite kategorier att gå in i..

http://img689.imageshack.us/img689/8247/bild1jt.png

"Home" kategorin med lite allmänt jag använder oftast

Riktigt snyggt måste jag säga!
Kan du skicka en beskrivning för hur man får det likadant?

Permalänk
Medlem

Skriv helst beskrivningen här i denna tråden så jag också kan ta del av den

Permalänk
Skrivet av Facemeat:

Skriv helst beskrivningen här i denna tråden så jag också kan ta del av den

Sök på dreamboard på google och lär er allt om det programmet samt dess teman

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

min iPhone4, 4.3.3, Har en hel del grejer installerat, Ska försöka fixa vWallpaper genom Wordclock som jag har som bakgrund nu, Har dessutom vart tvungen o skriva om lite i Wordclock för att ändra bakgrund och få klockan på svenska.. Vet inte om ja kan få "animerade" bakgrunder, Men de märks.. Har också ett PS3 soundpack installerat..

Ska skriva lista på alla themes ja har installerat, Men har inte riktigt tid nu..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |