Permalänk

Bärbar åt mor, maxpris 5000kr

Hej, nu ska morsan köpa en dator, Maxpris är 5.000 men gärna en prisvärd för ca 4k om det finns. Processor och minne prioriteras först eftersom att hon absolut inte kommer spela någonting hehe. Hdmi utgång är dock ett stort plus!

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Permalänk
Medlem

Men man bör ej använda 10"-11" som primär dator, pga det är för smått som ger dig huvudvärk, ont i ögonen osv.

Bättre ta en större 15" som dessutom är snabbare

HP Compaq Presario CQ61-310so
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=489435

Finns tex på komplett
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=496122

Win 7 redan installerat

Se till att bara avinstallera alla skräpprogram som kommer med på nya datorer för få mer prestanda.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
https://www.inet.se/datorer/baerbara/hp-compaq-615-windows-7-...

Ingen HDMI, men absolut mest för pengarna.

Samma men lite billigare
http://www.phonehouse.se/laptops/standard/compaq-615

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Ojoj Compaq 615, sjukt pris den blir det! om ingen invänder?

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onetreehill
Ojoj Compaq 615, sjukt pris den blir det! om ingen invänder?

Har den själv Riktigt bra dator för dom pengarna Är det nått du funderar över så kan jag svara på det angående 615

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Har väl inga direkta frågor då den inte skall klara av något spec utan bara agera surfdator i princip. Eventuella "stora" brister skulle vara bra att veta kanske?

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk

SKREV I EN ANNAN TRÅD

Raderade mina inlägg och kör en liten sammanfattning om vad jag tycker om HP/Compaq 615. Jag bytte hårddisken till Seagate 320GB. Och slängde in 1GB minne till. Så nu har jag 3GB men 2.75GB funkar eftersom jag använder 32bits operativ.

+ Mycket dator för pengarna (Betalade under 4000:-)
+ Datorn är ganska lätt 2.5kg
+ Bra ljudkort i datorn. Ljudet låter klart och rent. Då med separata högtalare såklart
+ Datorn är hyfsat tyst
+ Inga problem hitta drivrutiner till datorn på tillverkarens hemsida
+ Behöver ej plocka isär hela datorn för att slänga in mera minne
+ Helt ok skärm Den är jäkligt tunn
+ W7 rullade på riktigt bra innan det blev nått fel på hårddisken (Hitachi)
+ Jäkligt pigg processor (Amd X2-QL-66) 2200mhz

- Simpelt bios
- Datorn går lite varm Speciellt med W7 Den är kallare med XP
- Tangentbordet sviktar lite grann Annars är tangentbordet helt ok
- Skärmen är blank kan bli reflexer i ljusare miljöer speciellt på sommaren
- Datorn kanske känns lite plastig Men man kan ju inte begära nått annat
- Som alltid när man köper ny dator är det installerat massor med program. Som man blir tvungen att avinstallera. Iofs är det alltid bäst att installera om datorn på en gång

Efter att nu haft datorn några dagar så måste jag säga att jag gillar den och är ganska nöjd med köpet Den har nu stått och gått i princip dygnet runt sen jag fick den Inga problem alls Ja förrutom hårddisken som det blev nått fel på Men det går ju att fixa Processorn är jäkligt pigg I min gamla hade jag en Intel 1733mhz men det är ruskig skillnad Som dag och natt ungefär Den är absolut värd 4000:-

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg