Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babeloba
Jag väntar också på Dustin. De är verkligen sjukt dåliga på att ge information. Supporten har ju ingen koll på nåt. Jag verkligen hatar support som egentligen inte vet något förutom sånt som en utvecklingstörd apa redan kunnat räkna ut.

Det känns som de hittar på preliminära leveransdatum så att folk skall lägga beställningar.

Så sant så...det enda dom klarar av är att tala om vilken plats man har i kön. Blev sur idag när jag såg att dom flyttade fram datumet...IGEN!! (9/12)
Var iväg och köpte ett 4890 på netonnet istället. Det fina är att jag har öppet köp i 14 dagar, så jag ger dom 14 dagar till innan jag avbeställer mina kort och behåller mitt 4890...

Permalänk
Medlem

Yes
Beställde ett 5850 ASUS från JMEData.se den 26/11 och nu är det postat.

Har väntat sedan 20/10 på ett 5870 från Komplett.se, vilket kommer ligga kvar iaf då jag ligger nästan längst fram i kön. Verkar inte som det kortet kommer i år ens.

Synd att man är borta på jobb imorgon, blir till att kapa chassi på onsdag och installera allt!

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3,2Ghz - 64 GB SSD - 2 TB 7200 RPM - ASUS HD5850 @ 900/1250Mhz - 6 GB @ 1600Mhz - etc.

Permalänk
Medlem

Kapa chassi? 5850 är precis lika lång som moderkortet.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korgan
Kapa chassi? 5850 är precis lika lång som moderkortet.

Okej, så bra då. Vad jag fått höra är det lika långt som ett 5870 - vilken tur för er som har problem med detta.

Fick precis e-post från JME-Data att de fått in XFX 5870. Jag har lagt en order på detta med, blir till att returnera 5850. De vill ha 4200 kr för ett 5870 vilket jag tyckte var lite väl saftigt, men vad gör man inte när det är brist?

Är det någon mer som är sugen på ett 5870 och få det snabbt så beställ nu direkt: http://www.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:2762489

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3,2Ghz - 64 GB SSD - 2 TB 7200 RPM - ASUS HD5850 @ 900/1250Mhz - 6 GB @ 1600Mhz - etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Altberg
Okej, så bra då. Vad jag fått höra är det lika långt som ett 5870 - vilken tur för er som har problem med detta.

Fick precis e-post från JME-Data att de fått in XFX 5870. Jag har lagt en order på detta med, blir till att returnera 5850. De vill ha 4200 kr för ett 5870 vilket jag tyckte var lite väl saftigt, men vad gör man inte när det är brist?

Är det någon mer som är sugen på ett 5870 och få det snabbt så beställ nu direkt: http://www.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:2762489

Nice kanske man ska slå till.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Rätt så stor risk att de redan är slut, JME's lagerstatus verkar bara uppdateras en gång om dan eller nåt.
Ringde och frågade om mitt Asus 5850 som fanns på lager när jag beställde förra veckan men aldrig fick, de skyllde på att deras system hade krånglat och för många hade beställt samtidigt.
Men tydligen så skulle det dyka upp några nya kort i slutet på nästa vecka, var på andra plats i kön så med lite tur kanske man får ett då.

Visa signatur

pew pew

Permalänk
Medlem

Jag slog till i alla fall, får se om det finns eller ej då!

Permalänk
Medlem

Är det verkligen så att alla kort är slut och att det, som det står hos komplett, inte dyker upp fler innan januari?

För mig känns det ju som en total katastrof för ett företag att inte ha några kort att sälja under en hel månad under året, och dessutom december som måste vara den mest lukrativa tiden på hela året, då folk köper julklappar hit o dit?

Hoppas att jag kan få tag på ett 5850 snart...

Permalänk
Medlem

Jag ringde till kundsupporten på misco idag och frågade om de vet ungefär när de ska få in fler 5850-kort. Fick svaret att det är stop i produktionen och leveransen inte anländer förrän i januari (troligtvis).

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Relik 📜

Verkar som det var ordentligt med flyt att man lyckades lägga vantarna på ett kort..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Kan man koppla 5850 till en tjock tv? dvs. ingen hdmi eller vga bara scart s-video och dom gul, röd vita kablarna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you

Hittar skärmhanteraren i Windows någon TV? Vad säger skärmhanteraren i CCC? Grafikkortet brukar vara duktigt på att identifiera sådant så TV'n borde finnas där.

Jodå, tvn syns i både windows och ccc, dock blir det svart i tvn samma sekund som jag väljer att byta till 1920x 1080p för hdmi utgången/lcd-tvn, "no signal".
I t.ex, 1280 x 720 så fungerar det alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magma86
Väntar på mitt asus hd 5850 från misco.

Lär nog få vänta till januari eller längre :/

Någon annan som beställt från misco?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av magma86
Jag ringde till kundsupporten på misco idag och frågade om de vet ungefär när de ska få in fler 5850-kort. Fick svaret att det är stop i produktionen och leveransen inte anländer förrän i januari (troligtvis).

Jag väntar också på ett Asus 5850 från Misco. Då jag pratade med dem sa de att de var preliminärt någon gång under november, men inget garanterat.

EDIT: hehe ojdå var visst tröttare än jag trodde, menade December! inte november.

Permalänk

Har beställt från Misco, Dustinhome och Komplett.

Dustin blev uppskjutet. Komplett säger fortfarande 1 dec och Misco har inget besked att ge.

EDIT: Hur står sig Radeon 5770 i crossfire mot 5850?

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skocke
Jag väntar också på ett Asus 5850 från Misco. Då jag pratade med dem sa de att de var preliminärt någon gång under november, men inget garanterat.

Ok

De kanske inte vågar ge ut något exakt datum för att inte göra sina kunder besvikna. När beställde du ditt exemplar?

Jag beställde mitt idag, så jag får nog räkna med en lång leveranstid med tanke på den situation som råder. Vågar inte hoppas på nåt förrän jag fått klara besked.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fonzeka
Rätt så stor risk att de redan är slut, JME's lagerstatus verkar bara uppdateras en gång om dan eller nåt.
Ringde och frågade om mitt Asus 5850 som fanns på lager när jag beställde förra veckan men aldrig fick, de skyllde på att deras system hade krånglat och för många hade beställt samtidigt.
Men tydligen så skulle det dyka upp några nya kort i slutet på nästa vecka, var på andra plats i kön så med lite tur kanske man får ett då.

Jag beställde ett 5870 XT-kort av JME igår kl 18.14 och fick nyss reda på att de skickar kortet idag.

Visa signatur

LianLi Lancool II Mesh, AMD Ryzen7 5800x3d, Asus Rog Strix B550-F Gaming, HyperX Predator DDR4 3200MHz 2x16GB , Asus TUF Gaming RTX4090, Be Quiet Dark Rock Pro 4, Dell G3223Q, Varjo Aero

Permalänk
Medlem

Jag har både 5850 och 5870 på G hem. För att få plats med 5870 måste jag kapa bort en hårddiskplats, är det värt det? Tänkte även klocka 5870.
Eller ska man ta 5850 som verkar vara lika långt som moderkortet och klocka det?

Är det verkligen så mycket bättre vid överklockning ett 5870 tro?

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3,2Ghz - 64 GB SSD - 2 TB 7200 RPM - ASUS HD5850 @ 900/1250Mhz - 6 GB @ 1600Mhz - etc.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Altberg
Jag har både 5850 och 5870 på G hem. För att få plats med 5870 måste jag kapa bort en hårddiskplats, är det värt det? Tänkte även klocka 5870.
Eller ska man ta 5850 som verkar vara lika långt som moderkortet och klocka det?

Är det verkligen så mycket bättre vid överklockning ett 5870 tro?

5850 behöver ca 100mhz mer för att ge samma effekt som ett 5870.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
5850 behöver ca 100mhz mer för att ge samma effekt som ett 5870.

Ohh! Låter trevligt!

Läsvärt: http://www.ultimatehardware.net/ati/msi_radeon_hd_5850.htm

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3,2Ghz - 64 GB SSD - 2 TB 7200 RPM - ASUS HD5850 @ 900/1250Mhz - 6 GB @ 1600Mhz - etc.

Permalänk
Medlem

Enligt webhallen så är det stora problem med chipen till korten, därför skeppas de inte.... Är det sant eller ren bullshit?

Visa signatur

Corsair 8GB / 80 GB Intel SSD + 2TB WD Lagring
AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz / ATI Radeon 5850 XFX

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
EDIT: Hur står sig Radeon 5770 i crossfire mot 5850?

Jag läste på en hel del om det där innan jag lottade in mitt 5850..
I de flesta spel presterar 2x5770 faktiskt bättre än 5850, ibland ända uppe på 5870-nivå. I många tester ligger till och med 2x5750 på samma nivå som 5850.

Det du tappar är ju kompabilitet, kompabilitet och kompabilitet. Crossfire buggar ju med i princip varenda nylanserat spel tills en fix eller ny drivrutin hinner komma ut..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Nu har Komplett flyttat fram datumet till 1:a Februari för ASUS 5870 och ASUS/Sapphire 5850.

Hoppas de inte ändrar datumet för XFX-kortet också.

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Medlem

Wow... Det är så j*vla löjligt. Like bra att avbeställa och vänta på nVidias kort eller köpa ett kort nu, ingen aning vilket dock.

Permalänk

Nää nu har jag avbeställt. Ekonomin tillät det inte riktigt och orkade inte vänta. Blir ju bara billigare och billigare och bättre och bättre produkter varje dag. Så jag beställer när det finns i lager istället.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Komplett.ie(Holland) och Komplett.be(Belgien) säljer Sapphire 5850 för 342Euro och har 14st i lager.

Kan de inte skeppa hit korten.

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk

Nu har komplett skickat iväg mitt 5850, så ni som beställde tidigare av komplett kommer säkerligen få se kortet innan julafton

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattias90
Nu har komplett skickat iväg mitt 5850, så ni som beställde tidigare av komplett kommer säkerligen få se kortet innan julafton

Ojdå, vilket märke?

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nima01
Jag beställde ett 5870 XT-kort av JME igår kl 18.14 och fick nyss reda på att de skickar kortet idag.

Beställde också ett likadant kort igår och det är påväg hem till mig nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kruss
Beställde också ett likadant kort igår och det är påväg hem till mig nu

Så himla bittert, jag beställde mitt Asus 5870 för nästan en månad sen från komplett, funderar på att beställa ett 4870 för att ha något imellan iaf.

När beställde du ditt förresten? Man kanske ska dra iväg en beställning och hoppas att de har några kvar.

Permalänk
Medlem

xfx 5850 black edition finns hos misco nu. Jag ska inte ha nåt sånt kort, men jag tänkte bara meddela om intresse finns.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt