Säkerhetsexpert knäcker WPA för 120 kronor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scripteddie
Herregud, det finns verkligen inga som kan något om hacking tekniker här på SweC eller?

1. Med "ordbok" så menar dom inte endast riktiga ord, utan det kan ochså vara slang eller något annat. Tekniken kallas "Brute force" och är mycket enkel att utöva, och lyckas ofta om man har tålamod.

2. Dom påstår att det tar upp emot 5 dagar att knäcka ett WEP-lösen? PFF. Jag gör det hela tiden på nästan ingen tid alls när jag sitter på ett café eller något. Då andvänder jag mig av Linux distron "Back|track4, aka BT4".. Riktigt bra distro för hacking.

// ScriptEddie.

Jag blir inte så imponerad av någon finnig scriptkiddie som laddat ner en linux distro på nätet och vips kallar sig hackare blir lite komiskt faktiskt.

Så dämpa dig lite tills du fått fjun under hakan

God Jul.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scripteddie
Herregud, det finns verkligen inga som kan något om hacking tekniker här på SweC eller?

1. Med "ordbok" så menar dom inte endast riktiga ord, utan det kan ochså vara slang eller något annat. Tekniken kallas "Brute force" och är mycket enkel att utöva, och lyckas ofta om man har tålamod.

2. Dom påstår att det tar upp emot 5 dagar att knäcka ett WEP-lösen? PFF. Jag gör det hela tiden på nästan ingen tid alls när jag sitter på ett café eller något. Då andvänder jag mig av Linux distron "Back|track4, aka BT4".. Riktigt bra distro för hacking.

// ScriptEddie.

Artikeln nämner WPA-lösenord. Som du säger så är WEP-lösenord triviala att knäcka.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Jag kör med befintliga ord, felstavade, och lite siffror

pRecis som ala andra sweklokkeRs!!!11!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
pRecis som ala andra sweklokkeRs!!!11!

Perfect!

sveklokers1437

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Borde jag sätta ett password på mitt trådlösa nätverk?

Riskerar jag nått mer än att nån gratissurfar på mitt nät ibland?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter