Permalänk
Medlem

CoDMW2 på steam?

Tjenare, en snabb fråga bara. Kan man spela CoDMW2 via steam? Och isåfall, är det precis samma sak som med tex. cs, att man bara skriver in cd-key:en och sedan gamear? Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Man måste köra det igenom Steam!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Jaha, det är så det är! Tack hörru

Permalänk

Billigast att köpa i butik eller onlineaffär sen skriva in kod i steam istället för att köpa i steam direkt. Bara som ett litet tips.

Permalänk
Medlem

Jo, jag köpte det på steam för 59.99Euro. Dagen efter så åkte jag till Expert å där såg jag spelet för 399kr för PC. Så köp det i en affär å sen spela skiten ur det!

Visa signatur

I can't do this all on my own, I'm no superman

Permalänk
Medlem

Re: CoDMW2 på steam?

Jag hakar på med en steam/MW2-fråga:

Kan man och i så fall hur gör man flera konton? Alltså om jag och tjejen vill ha en varsin gubbe.

Spelet är ju reggat mot mitt steam-konto, right? Så om tjejen skapar ett steamkonto så kan vi väl inte regga spelet på henne oxå eller hur funkar det? Eller kollar steam bara så att nyckeln inte används flera gånger?

Lite trött så dålig på att förklara men ni fattar säkert =D

ha de!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leoj
Jag hakar på med en steam/MW2-fråga:

Kan man och i så fall hur gör man flera konton? Alltså om jag och tjejen vill ha en varsin gubbe.

Spelet är ju reggat mot mitt steam-konto, right? Så om tjejen skapar ett steamkonto så kan vi väl inte regga spelet på henne oxå eller hur funkar det? Eller kollar steam bara så att nyckeln inte används flera gånger?

Lite trött så dålig på att förklara men ni fattar säkert =D

ha de!

Kan givetvis bara reggas på ett account. I single player kan du nog ändra profil så ni slipper spela tillsammans, men det är att glömma i multiplayer.

Det ni kan göra är att turas om med _samma_ steam konto, men ni kommer aldrig kunna spela samtidigt, online. Ge henne ett exemplar istället din snålis

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Kan givetvis bara reggas på ett account. I single player kan du nog ändra profil så ni slipper spela tillsammans, men det är att glömma i multiplayer.

Det ni kan göra är att turas om med _samma_ steam konto, men ni kommer aldrig kunna spela samtidigt, online. Ge henne ett exemplar istället din snålis

asså det är samma dator vi spelar på =D så det blir samma spel-installation vi använder
Det är OK att vi kan bara spela online med/mot varandra om jag är hemma hos brorsan eller nått och hon är hemma hos oss.

Men om hon vill ha ett eget MP - funkar det att köpa ett till spel då, som jag reggar på hennes konto? Kan man då utnyttja samma installation (X:\spel\steam\app\osv\osv eller blir det en till installation? Visst hd-utrymme finns men känns som upplagt för krångel.

dags att sova efter ett härligt nattskift .. natti!