Permalänk
Medlem

Bärbar dator >=13" för max 8k

jag har kollat runt på dator länge nu och letat efter något med bra pris och prestanda

jag hittade då
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=515357

Någon som vet något om den?

Datorn ska främst användas till skolarbete. men det skulle vara bra om man kan kolla på film och spela halv tunga spel på den med.

Permalänk
Medlem

hur förhåller sig http://prisjakt.nu/produkt.php?e=455289 i prestanda?
är det unjeför lika?

Permalänk
Medlem

Det är ganska exakt lika, ja.
Samma CPU
Samma Grafikkort
Lika snabb HDD
Lika mycket RAM.

Men det är bara HP:n som finns i lager.

men
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=521902
Är ju mycket bättre för samma peng.
Om du nu inte ska spela, vilket jag antar att du inte ska på en 13"..

Permalänk
Medlem

Denna kanske passar bättre, speciellt om du ska ha den med dig till skolan.
[list="1"]Dubbla grafikkort, ett Intel 4500 då man vill spara på batteriet och ett Nvidia G210M om man t.ex vill spela.
CPUn klockas till ca 1,7GHz då man kör prestandaläget.
Ingen DVD-spelare med det gör att den är mycket lättare.
Lång batteritid, antagligen mer än dubbla mot DV3orna.
Windows 7.
[/list=1]

Permalänk
Medlem

nu fick jag mycket att tänka på tack

anledningen att jag vill ha en såpass kraftig är att jag måste ha något att göra när jag inte har tillgång till min stationära. sen e det ju nextopia som spökar lite ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Denna kanske passar bättre, speciellt om du ska ha den med dig till skolan.
[list="1"]Dubbla grafikkort, ett Intel 4500 då man vill spara på batteriet och ett Nvidia G210M om man t.ex vill spela.
CPUn klockas till ca 1,7GHz då man kör prestandaläget.
Ingen DVD-spelare med det gör att den är mycket lättare.
Lång batteritid, antagligen mer än dubbla mot DV3orna.
Windows 7.
[/list=1]

hur funkar det med att välja mellan grafikkretsarna/cpu frekvensen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaxc
hur funkar det med att välja mellan grafikkretsarna/cpu frekvensen?

Denna video beskriver det ganska bra:
http://www.youtube.com/watch?v=4fB4V69ENwE

Permalänk

UL30VT som tipsades är nog det bästa valet, speciellt om du vill att den ska vara lite portabel. G210M är ett helt okej grafikkort och C2D @ 1.7GHz duger till det mesta.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

tack, mycket informativ film

Permalänk
Medlem

vilket operativ system är bäst för denna datorn, det medföljande, eller win7 professional?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Denna kanske passar bättre, speciellt om du ska ha den med dig till skolan.
[list="1"]Dubbla grafikkort, ett Intel 4500 då man vill spara på batteriet och ett Nvidia G210M om man t.ex vill spela.
CPUn klockas till ca 1,7GHz då man kör prestandaläget.
Ingen DVD-spelare med det gör att den är mycket lättare.
Lång batteritid, antagligen mer än dubbla mot DV3orna.
Windows 7.
[/list=1]

Har oxå fått upp ögonen för denna skönhet! Undrar lite över det ljudmässiga. Någon som lyckats utläsa om denna maskin har spdif ut? Alltså om man kan köra ljudet från den bärbara till ens hemmabioreciever?
Eller vänta nu.. heh.. det kanske går utmärkt med hdmi?:o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaxc
vilket operativ system är bäst för denna datorn, det medföljande, eller win7 professional?

Ska väl inte vara någon större skillnad egentligen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Har oxå fått upp ögonen för denna skönhet! Undrar lite över det ljudmässiga. Någon som lyckats utläsa om denna maskin har spdif ut? Alltså om man kan köra ljudet från den bärbara till ens hemmabioreciever?
Eller vänta nu.. heh.. det kanske går utmärkt med hdmi?:o

Har inte läst något om spdif på denna modell. Men om din receiver kan ta emot ljud via HDMI så ska nog fungera, du kan antagligen få 5.1 eller 7.1 LPCM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Har oxå fått upp ögonen för denna skönhet! Undrar lite över det ljudmässiga. Någon som lyckats utläsa om denna maskin har spdif ut? Alltså om man kan köra ljudet från den bärbara till ens hemmabioreciever?
Eller vänta nu.. heh.. det kanske går utmärkt med hdmi?:o

i filmen som någon snäll själ länkade, eller rättare sagt i en av de senare delarna, så pratar han om utgångarna, och jag tror inte det fanns någon av detta slaget

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaxc
i filmen som någon snäll själ länkade, eller rättare sagt i en av de senare delarna, så pratar han om utgångarna, och jag tror inte det fanns någon av detta slaget

den har inte SPDIF, SPDIF har börjat försvinna på modeller som har utrustats med HDMI istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asus.David
den har inte SPDIF, SPDIF har börjat försvinna på modeller som har utrustats med HDMI istället.

Kan du svara på varför UL20A inte har HDMI? Lite synd faktiskt då det annars skulle vart en väldigt fin konkurrent till alla 11,6" laptops som dykt upp nu.