Permalänk
Medlem

Dator 8 k!

Här är då min köplista, jag undrar dock, hur kan jag sänka priset ännu mer ända till 8-8.5 k. Är det enda sättet att ta bort Windows 7?

Hur är resten av paketet annars?

Jag vill ha kritik! Give it to me baby!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mini_kaka
Byt grafikkort. https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/xfx-radeon-hd...

Okey, anledning? Inte för att vara oschysst eller nått, bara att jag vill veta. Är det för att den är fabriksöverklockad?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt tänkt mig något liknande. Men vill också ha det lite billigare. Jag skulle byta nätagget till ett lättare, typ 550 räcker nog.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tacy
Okey, anledning? Inte för att vara oschysst eller nått, bara att jag vill veta. Är det för att den är fabriksöverklockad?

Jämnbra eller till och med bättre kort fast billigare. Men ta denna istället, fabriks-överklockningen på den andra va så löjligt liten att det inte spelar någon roll.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriggus
Jämnbra eller till och med bättre kort fast billigare. Men ta denna istället, fabriks-överklockningen på den andra va så löjligt liten att det inte spelar någon roll.

Okey, låter bra.

Permalänk
Medlem

Om du är studerande och läser något som har med data att göra så har du säkert möjlighet att få Win 7 gratis via msdn. Kolla med ditt universitet i så fall.

Hitta ett billigare chassi. Dominator 690 bör rymma både GTX 275 och 4890 och kostar hälsten så mycket som det du valt nu. https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/cooler-maste...

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

Offtopic varning på detta men...
... hur får man batman till 0 kr?

ska nämligen själv beställa snart ;D

Visa signatur

Pointer

Permalänk
Medlem

Varför inte dx 11 kort?

Permalänk
Medlem

Kanske inte ett Corsair nätagg ? jo dom e nog bäst men du kan ju spara pengar där, ett mindre funkar ju också om det räcker
Grafikkortet ? köp et dx 11 för 1800 så haru spart 200 kr till...
Minnena? försök hitta ett par för 200 mindre...
Chassit ? finns ju fina och fungerande för 800 typ...
om du gör allt det där så kan du kanske spara 2+2+2+8 = 14
1400 kr 9700-1400 = 8300 och datorns prestanda kommer inte tappa mycket... några hundralappar på varje post kan ge ganska stor skillnad i slutändan

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk

DX11.
Crossfire stöd.
i5.
Windows 7.

5770 CF drar enligt

http://www.legitreviews.com/images/reviews/1107/power_consump...

396W i load tillsammans med en i7 975 vilket är en mycket kraftfullare processor.

Om du inte skulle känna dig "säker" med 400W så kan du lägga till 300 och köpa ett Corsair 450W.

EDIT: Observera att det där är med dubbla 5770, med endast en så kommer det funka galant

Visa signatur

Jga kna itne satva!

Permalänk
Medlem

Tack för svaren alla! Jag fundera på det ni har sagt och pilla lite till!
Tacktack!

Permalänk

Ok, var beställer du? Jag vill också ha en påse godis!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pizza_maker
Ok, var beställer du? Jag vill också ha en påse godis!!

www.inet-data.se

Visa signatur

FX-8320 @ 3,5 ghz ¦ Sapphire 6850 ¦ 8 gb Corsair Dominator ¦ WD Caviar Black 640 gb ¦ Corsair HX650 ¦ Fractal Design Define R2
Övrigt: MS Sidewinder Keyboard ¦ Razer Deathadder ¦ Samsung Syncmaster 2494HM 24" ¦ Fractal Audio Axe-Fx II ¦ Adam a5x ¦ AKG K-701 ¦ Native Instruments Audio Kontrol 1 ¦ Sony Vaio Pro 13 i7 4500U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pizza_maker
Ok, var beställer du? Jag vill också ha en påse godis!!

Gottigheter så att säga!