Permalänk
Medlem

Satt ihop en dator, duger den?

Hej, jag har precis satt ihop en ny dator på komplett.se
Dator kostar just nu runt 8k. Jag har då inte tagit med Grafikkort och nätaggregat för att jag har redan dessa komponenter. Grafikkortet som jag har heter Geforce 9800 GTX+ och nätaggregatet heter ACE Rawdeal 520W.

http://img121.imageshack.us/img121/2140/lasse.jpg

Nu är frågan till er som vet något om datorer, är denna dator en bra dator som klarar de flesta spelen, och skulle den kunna hålla länge? Kom gärna med andra förslag på andra dator komponenter jag skulle kunna använda istället för de jag har valt.

Är det en bra ide att köpa OEM licens? När jag ska bygga ihop min egen dator?

MVH lars karlsson,

Permalänk
Medlem

Rätt fett mobo men du kanske borde välja ettav gigabytes p55a-kort? Visst är det bra med W7 OEM, du spar ju pengar

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

byt nätagg! vad du än gör kör inte ACE med så dyra komponenter!
ACE är skit som går sönder och har sönder andra komponenter -.-
sen kommer ditt grafikkort bli en flaskhals:> kör på 5850+

Permalänk

ok, det här är tredje tråden jag sett på kort tid som uppfyller följande kriterium:

1. frågar om inköpslista
2. har lagt till windows 7 i listan
3. har konto från nov/dec 2009

Jag är visserligen paranoid, men jag har aldrig tidigare sett någon lägga till operativsystem i sina listor. Det skulle kunna vara underlig smygreklam -.- Eller så äger windows 7 helt enkelt och jag är bara paranoid

Permalänk
Medlem

Snart jul och många ska väl unna sig/få ny dator i julklapp. Och alla vill ju inte köra Ubuntu

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk

Köp ett mycket billigare moderkort!

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Hedersmedlem

kan iofs vara vettigt att köpa ett mb med sata 6gpbs om man skall över till ssd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
kan iofs vara vettigt att köpa ett mb med sata 6gpbs om man skall över till ssd

Det finns ju dock markant billigare P55-mammakort med Sata 6GB/s

Permalänk

Jo sant.

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Medlem

#2 Tackar för svaret. Det verkar inte vara så dum ide med tanke på att det verkar finnas en hel del fler utgångar.

#3 Det kanske du har rätt i, det är inga billiga prylar jag köper:=)

EDIT: la till på min inköpslista, ett nätaggregat; Corsair TX 650W PSU (länk: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=340676 ) Och sedan bytte jag ut moderkortet till ett P55a kort.

Permalänk
Medlem

Vad kostar det moderkortet då? Spelar du mycket? Grafikkortet kommer vara dåligt (har själv ett xD) i jämförelse med resten av datorn. Men du kanske arbetar med den och spelar ibland?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Sen är det ju ett i7 moderkort till att börja med lr?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=495976 är väll att reckomendera

det kittet var 200 papp billigare för nån vecka sen, men det är ju fortfarande värt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Det finns ju dock markant billigare P55-mammakort med Sata 6GB/s

det har jag inte sagt något om, har hört ryktas om att raid korten kommer bli ganska dyra för 6Gbps, plus att det är ju lite trist att ta upp plats med "onödiga" saker när man kan få en kontroller i mbt, så jag skulle definitivt satsa på att få med den biten.