Nästa stora FPS E-sport spel?

Permalänk
Medlem

Nästa stora FPS E-sport spel?

Tjaa vilket tror ni kommer bli nästa stora FPS E-sport spel som COD MW2 aldrig blev?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk

Man kan ju hoppas på Left 4 dead 2...

Permalänk
Avstängd

nya AvP?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

L4D2 eller Battlefield Bad Company 2 kanske?

Permalänk
Avstängd

bfBc2 elr Bf3

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på Battlefield Bad Company 2, det vi har fått sett hittills verkar riktigt bra och battlefieldserien har en mycket stor "fan-base".

Permalänk
Medlem

Det som jag är tveksam till Battlefield är med alla fordon och skit. Och ok man kanske kan stänga av dem men då banorna ser ut att vara hur stora som helst så tror jag ärligt talat inte det kommer att fungera. Men förutom det ser Bad company 2 ut att bli ett riktigt bra spel.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

counter-strike 2 O_o

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Då FPS-genren stått mer eller mindre still sen millennieskiftet kommer nog folk spela CS i 10 år till. ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TMO KOTOR
Då FPS-genren stått mer eller mindre still sen millennieskiftet kommer nog folk spela CS i 10 år till. ;P

Det är just det jag tycker skulle vara så tråkit. När vi har dagens dator kapacitet och så sitter vi och spelar ett spel med streckgubbar som är beväpnade med ak47or

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Det är just det jag tycker skulle vara så tråkit. När vi har dagens dator kapacitet och så sitter vi och spelar ett spel med streckgubbar som är beväpnade med ak47or

Problemet är att i e-sport-sammanhang så blir många av de delar av spelen som för tillfället utvecklas irrelevanta eller oviktiga, exempelvis AI och grafik. Ingen vill riskera att spelet plötsligt börjar visa <60fps, så ev. ögongodis stänger dom ändå bara av.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

haha fan roligt att folk säger left 4 dead 2 xD det är typ sista spelet som dom gör någon seriös e-sport av då det som standard är att spela med varandra..

tror snarare på Bad company 2 eller nya avp

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
haha fan roligt att folk säger left 4 dead 2 xD det är typ sista spelet som dom gör någon seriös e-sport av då det som standard är att spela med varandra..

tror snarare på Bad company 2 eller nya avp

Jag har svårt att se att folk skulle överge CS eftersom dom inte ens har anammat CS:S.

Det enda nya e-sportspelet jag kan tänka mig blir stort är Starcraft2, och det är ju inget fps.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniron
Jag har svårt att se att folk skulle överge CS eftersom dom inte ens har anammat CS:S.

Det enda nya e-sportspelet jag kan tänka mig blir stort är Starcraft2, och det är ju inget fps.

Mjoo det har du rätt i. Dock det jag syftar på är inte ett spel som slår ut cs utan som också även det blir stort inom esporten som tex cod4 var för ett halvår sen. Men jag tror Bad company 2 kan bli det. Om det inte bli som jag skrev innan

''Det som jag är tveksam till Battlefield är med alla fordon och skit. Och ok man kanske kan stänga av dem men då banorna ser ut att vara hur stora som helst så tror jag ärligt talat inte det kommer att fungera. Men förutom det ser Bad company 2 ut att bli ett riktigt bra spel.''

Fixa dem bra hyfsat små baner så tror jag detta kan bli det MW2 inte blev!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
haha fan roligt att folk säger left 4 dead 2 xD det är typ sista spelet som dom gör någon seriös e-sport av då det som standard är att spela med varandra..

tror snarare på Bad company 2 eller nya avp.

Gissar att du menar mig, då jag var det enda som nämnde detta.
Jag sa inte att det skulle bli det, jag sa bara att jag hoppades, då jag tycket att detta spelet är sjukt roligt. Och om någon kommer på något bra sätt att köra mot varandra på ett "bättre" sätt, så skulle detta vara ännu roligare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungan11
Gissar att du menar mig, då jag var det enda som nämnde detta.
Jag sa inte att det skulle bli det, jag sa bara att jag hoppades, då jag tycket att detta spelet är sjukt roligt. Och om någon kommer på något bra sätt att köra mot varandra på ett "bättre" sätt, så skulle detta vara ännu roligare!

Haha joo det har du heltklart rätt i L4D är ett grymt roligt spel! Men tror tyvärr aldrig det kommer bli nått större esport spel. Men det jag uttalade mig om BC2 nån som vet något om det? Det borde vara det då betan har funnits ett tag.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid hoppas på Quake Live

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniron
Problemet är att i e-sport-sammanhang så blir många av de delar av spelen som för tillfället utvecklas irrelevanta eller oviktiga, exempelvis AI och grafik. Ingen vill riskera att spelet plötsligt börjar visa <60fps, så ev. ögongodis stänger dom ändå bara av.

Det handlar snarare om att dagens spel är för simpla. I CoD och BF:BC behöver man bara kunna reagera snabbt, för när du väl har siktet på motståndaren är det bara att spraya. I CS är det så mycket svårare.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk

BF:BC 2!

Fnatic och ngr andra proffslag spelar MW2 ^^

Permalänk

De flesta spel ni diskuterar här har väldigt få alternativ. Alternativ är vad som i min mening gör ett spel svårt att bemästra.

Sikte samt reaktion är biprodukter som man lär sig snabbt, dessutom ligger det mycket i tekniken som används. Möss och dess like alltså. Därav tycker jag personligen inte att counter strike och dess like är så särskilt svåra att lära sig, lärningskurvan är väldigt kort. 'Alternativen' som finns i dessa spel ligger mest kring vapnet man väljer.

Kan beskriva lite mer vad jag menar med 'alternativ';
Du springer runt ett hörne i en korridor i Counter Strike. Alternativ;
*Skjuta
*Möjligen kasta en granat om tid finns
*Dra fram kniv och försöka kniva någon
*Ducka

Sedan drar vi ett liknande exempel från ett spel jag spelar väldigt mycket, nämligen crysis. Alternativ;
*Gör en strength-speedmode combo och hoppa över och förbi motståndaren och därefter ta honom bakifrån
*Samma sak fast åt andra hållet och möjligen planta en claymore om tid finns
*Ducka/gå prone
*Kasta granat av någon sort, finns många sorter att välja från

Det är enklare om man själv funderar än att lyssna på andras funderingar. Det kanske inte är crysis som är ditt spel, men det finns många andra.
Sedan kommer det in andra aspekter man måste lära sig. Flygplan, bilar, stridsvagnar osv. Man måste lära sig bästa taktiken att ta hand om dem. I Counter Strike finns inget sådant, man behöver bara lära sig hur man hanterar landgående människor. Dessutom, eftersom man har såpass låg health i spel som detta, finns det inte tid för att använda några alternativ att prata om, ens av de som finns där. Det är reaktionsförmågan som ligger i grund för hur bra spelare man är. Kaffein och FPSbrain.

Med de alternativ man har att välja kommer också de taktiker man måste ha för att stå emot när andra gör det. På så vis blir det en stor mängd andra alternativ i spel som Crysis jämfört med CS.

Känner mig abnormt trött och känner inte för att utveckla, men det kanske ger grunden av en idé.

Med det jag skrivit nu menar jag inte på något som helst sätt att de enklare spelen måste vara tråkigare, endast att de är lättare att bemästra.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Go Team Fortress 2 GO!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lekman
Man kan ju alltid hoppas på Quake Live

Är rätt stort redan, gäller bara att WCG och så vidare tar upp det istället för andra skitspel.

Permalänk
Medlem

CS är för folk som inte förstår bättre

Finns massor med bra spe som t.exl Team Fortress ett grymt spel, som jag gärna hade sätt hellre än CS som endast P13 spelar.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
CS är för folk som inte förstår bättre

Finns massor med bra spe som t.exl Team Fortress ett grymt spel, som jag gärna hade sätt hellre än CS som endast P13 spelar.

Vad roligt att du vet allt.

Permalänk
Medlem

DOTA!
bioshock 2 kan man bara hoppas på
bioshock=epic

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

Hoppas att både Global Agenda http://www.globalagendagame.com/ och Brink http://www.brinkthegame.com/ kommer att bli bra . Riktigt synd att nya wolf va så jävla kasst Mw2 är ju lika dåligt som förväntat med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fuskobot
DOTA!
bioshock 2 kan man bara hoppas på
bioshock=epic

Är inte Bioshock singelplayer spel?

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fuskobot
DOTA!
bioshock 2 kan man bara hoppas på
bioshock=epic

DOTA är väl en e-sport redan..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

^^
Bioshock hade endast singelplayer, men 2 kommer ha multiplayer

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Go Team Fortress 2 GO!

+1

Det spelet har allt som behövs för succe'..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.