Vad har du för spel på ditt Steam-konto?

Permalänk

< §7 > / CrAcKman

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Tror inte det är nån risk faktiskt. Steam är extremt populärt, så chansen är väl en på miljonen. Visar upp en uppdaterad lista efter de gångna dagarna som det har varit rea på Steam. De spel som går riktigt varmt just nu på burken, är Red Faction: Guerilla och Braid. 2 helt underbara spel. Grand Theft Auto IV spelas också, men inte lika ofta som de två förstnämnda spelen. Några personer på Koroth har köpt det tack vare rean, så det är därför Annars spelar jag typ aldrig GTA IV.

http://erik.edgren.nu/images/steamlist.jpg

Det är väl tur för dig då för du var då en jävla spelgalning om man kollar din lista :D.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Det är väl tur för dig då för du var då en jävla spelgalning om man kollar din lista :D.

Hehe, joda Den är rätt så liten.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Inaktiv

Nu får det vara lugnt ett tag för min del, nu blir det endast Weekend deals fram till nästa jul.

Dessa har tillkommit i år:

Morrowind: GOTY
Harvest: Massive Encounter
Mass Effect
Indigo Prophecy

Passa på ni andra att handla innan erbjudandena går ut om 20 timmar.

EDIT: Fick ihop det till 149 spel. Då har jag varken räknat med de genvägar till spel jag har, olika verktyg, modar och betor som jag har i min lista.

EDIT2: Hittade en mod till Killing Floor som smygit sig in i min lista idag, så räknade om listan och fick det till 148 spel. Jag räknar spel jag betalat för.

Permalänk
Avstängd

Jag har 27 spel, men eftersom jag inte har fått ihop min dator än har jag varken installerat dem eller ens Steam. ^^

Men det kommer i veckan!

Mitt konto: http://steamcommunity.com/profiles/76561198018552613/games

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem

Jag trodde folk skulle komma med fåtal spel precis som min spellista. Aja, posta på bara. Alla spel är välkomna förutom demos.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
EDIT: Fick ihop det till 149 spel. Då har jag varken räknat med de genvägar till spel jag har, olika verktyg, modar och betor som jag har i min lista.

Själv har jag 111 spel, vilket duger gott och väl i fleeeeera timmars spelglädje xD Räkna gärna ihop antalet spel du har, som du har köpt på Steam.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Själv har jag 111 spel, vilket duger gott och väl i fleeeeera timmars spelglädje xD Räkna gärna ihop antalet spel du har, som du har köpt på Steam.

Räknade om listan då jag hittat en mod till Killing Floor som smygit sig in i listan, Defence Alliance 2. Jag får det till 148 spel som är köpt och kontrollerade via Steam. Mina genvägar till spel jag valt köra genom Steam är självklart inte medräknade.

Instämmer, jag hade nog inte ens haft hälften så mycket spel på mitt konto om det inte var för alla dessa weekend deals som ofta är svåra att stå emot. Jag har spel på min lista som räcker att spela fram tills 2012 eller så iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Räknade om listan då jag hittat en mod till Killing Floor som smygit sig in i listan, Defence Alliance 2. Jag får det till 148 spel som är köpt och kontrollerade via Steam. Mina genvägar till spel jag valt köra genom Steam är självklart inte medräknade.

Instämmer, jag hade nog inte ens haft hälften så mycket spel på mitt konto om det inte var för alla dessa weekend deals som ofta är svåra att stå emot. Jag har spel på min lista som räcker att spela fram tills 2012 eller så iallafall.

Hehe, en mindre altså Men du sa att du hade genvägar o sånt. Hur kommer det sig då att du har 148 spel istället för 149 spel? Räknade du verkligen alla spel du har köpt på Steam?

Nämen, precis, hörru Jag hoppas innerligt att Valve ser hur bra det lönar sig att sänka priserna. Förhoppningsvis sänker de priserna för gott här i europa, så att spelen kostar lika mycket som i USA. Billigare spel, fler köpare.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Hehe, en mindre altså Men du sa att du hade genvägar o sånt. Hur kommer det sig då att du har 148 spel istället för 149 spel? Räknade du verkligen alla spel du har köpt på Steam?

Nämen, precis, hörru Jag hoppas innerligt att Valve ser hur bra det lönar sig att sänka priserna. Förhoppningsvis sänker de priserna för gott här i europa, så att spelen kostar lika mycket som i USA. Billigare spel, fler köpare.

Genvägar har jag aldrig räknat med ens. Likaså spel som har två olika poster i listan. Dark Messiah: Might and Magic exempelvis. När jag provräknade din lista nu för att se om vårat sätt att räkna skiljer sig fick jag ihop 118st och inte 111 du fick ihop. Klurigt detta.

För mig personligen kvittar antalet spel jag har i min lista. Ju fler desto fattigare blir jag ju.
Jag känner även att jag gärna hade kunnat få rensa bort lite spel ur min lista då den är så odrägligt lång att bläddra i. Valve, ge mig ett alternativ att dölja spel?

Hoppas det med, Valve borde ju ha sett att antalet sålda spel och intäkter ökat rejält nu under denna period. Jag hoppas också att spelutgivare och Valve försöker kämpa med att få ner priserna, då det som någon innan skrev ibland/ofta är billigare hos andra digitala butiker.

Att det är billigare för jänkarna har väl också att göra med att de inte betalar moms vid köp utan får göra detta efteråt? Jag är inte alltför insatt i deras handelssystem så jag beklagar om jag är helt åt helvete.

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte vad ni tycker, men jag saknar en hel del spel på Steam.

Hur köper de in spel, osv?

Skulle gärna köpa fler spel där om det fanns de jag ville ha.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Genvägar har jag aldrig räknat med ens. Likaså spel som har två olika poster i listan. Dark Messiah: Might and Magic exempelvis. När jag provräknade din lista nu för att se om vårat sätt att räkna skiljer sig fick jag ihop 118st och inte 111 du fick ihop. Klurigt detta.

118 spel till och med? Se på shit, hehe. Då har jag nog missat några titlar när jag uppdaterade min spelsamling på Koroth

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
118 spel till och med? Se på shit, hehe. Då har jag nog missat några titlar när jag uppdaterade min spelsamling på Koroth

Jag kan lika väl räknat fel med.
Mycket spel dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Jag kan lika väl räknat fel med.
Mycket spel dock.

Joda, mycket spel. Räknade min spelsamling precis på Steam, och jag kom fram till 119, så din räkning stämde riktigt bra faktiskt

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Dock är 9 av dom genvägar altså 29 är bundna till steam

Modern Warfare 2 Singelplayer
Modern Warfare 2 Multiplayer
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
S.T.A.L.K.E.R. Call Of Pripyat
Har tillkommit.

Snart Battlefield Bad Company 2 också

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

På communityfliken så står det att jag har 32, men jag får det bara till 31. Inga demos/tools eller annat. Kanske inte så mycket, men med tanke på att jag blev medlem 29 november så har jag lyckats skrapa ihop en del ändå.(ThQ-pack blev en ganska stabil start )

Permalänk
Medlem

Jag vinner ju, lätt!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

tror inte att jag behöver printa då jag bara har 8 spel:P cs 1.6, hl, csz, csz ds, hl2 dm, hl2 lc, portal o team fortress

Permalänk

hej jag undrar om jag kan ha steam på en stationär och en bärbar.
som delar internet/bredband via en router, och kunna ha samma spel på båda datorerna men spela på en i taget?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legopappa
hej jag undrar om jag kan ha steam på en stationär och en bärbar.
som delar internet/bredband via en router, och kunna ha samma spel på båda datorerna men spela på en i taget?

Klart som tusan man kan ha det

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hajdeff
Jag vet inte vad ni tycker, men jag saknar en hel del spel på Steam.

Hur köper de in spel, osv?

Skulle gärna köpa fler spel där om det fanns de jag ville ha.

De du vill ha? I princip alla finns ju! Antar att dom köper in CD keys, sen Valve spelen har dom väll oändligt antal av.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
De du vill ha? I princip alla finns ju! Antar att dom köper in CD keys, sen Valve spelen har dom väll oändligt antal av.

Nej, det är flera som jag inte hittar.

Kommer dock inte på så många just nu förutom några av Worms-spelen samt AvP-spelen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem

Har inte använt Steam i någon större utsträckning, lade först in det när jag tvingades tack vare Left 4 Dead 2.

Köpt:
Left 4 Dead 2
Braid
Audiosurf

Braid rekommenderar jag verkligen, skön stämning och kluriga pussel.

Permalänk
Medlem

Wow, alla har så många spel i steam o.O, själv har man DoDS, CSS, hl2 dm.
Ska dock skaffa L4D2 och CoD: MW2 snart.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Avstängd

Nu är man uppe i 100 spel Ska inte köpas nåt nytt förräns kanske sommar.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Ska inte köpas nåt nytt förräns kanske sommar.

Det där tror du nog inte ens på själv.

Snart Weekend deal igen. =P

Permalänk
Medlem

Torchlight
S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky
Tropico 3

Har börjar lira på PC igen nyligen och ser klart fram emot massa goa deals på steam!

Permalänk
Medlem

Blev ett par spel under jul rean och lite efter, senast tillkomna Mass Effect 2 samt Bioshock 2