Permalänk
Inaktiv

Far Cry 2

Har precis bytt till mig ett spel Far Cry 2. Efter att varit frälst på Far Cry så var det inte utan att man längtade efter uppföljaren. Efter att precis kommit in i spelet så undrar jag om man åker runt i bil från by till by (väntan) och skjuter ihjäl folk och pratar i mobiltelefon, hela spelet. Eller blir det bättre?

Känner mig en aning besviken om det kommer att bestå hela spelet. Verkar vara något helt annat än Far Cry.
/P

Permalänk
Medlem

det går ut mer eller mindre på det samma hela tiden. jag tyckte dock att spelet var ganska bra!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Precis så som du beskrev det 24/7, roligt att elda lite o se det sprida sig =D

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Ur verklighetssynpunkt... kan man göra något annat i Afrika än att åka runt mellan byar med fordon eller till fots

Förövrigt tycker jag spelet är skönt och skulle gärna se flera spel med den grafikmotorn.

AI:n kunde dock varit mycket bättre...

Permalänk

Tycker ja med (med AI:n), men i övrigt är spelet bra, enligt mig.

Visa signatur

CPU:Intel i7 4790k @ 4GHz | Cooler:NZXT Kraken X60 | RAM:Corsair Vengeance 16gb @ 1333MHz | Motherboard:Asus Z97-Deluxe + NFC & WLC | Graphics:Asus STRIX GTX 970 DC2 OC | Screen: Samsung TV LE32B658T5WXXE | Storage:SSD: Samsung 840 EVO Basic 120GB + WD Red 3TB X3 | Case:NZXT H630 | PSU:EVGA Supernova G2 850w Gold+ | Keyboard:Corsair Vengeance K70 Non-RGB Cherry MX Blue | Mouse:CM Storm Reaper Aluminum Gaming

Permalänk

Uppföljaren till Far Cry är Crysis.
Bara så du vet

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Avstängd

Far Cry 2 = GTA: Somalia

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Far Cry 2 = GTA: Somalia

Haha! skratta ganska länge över detta! Kanske e jag som har e trött o har låg humor nivå!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Far Cry 2 = GTA: Somalia

Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Haha! skratta ganska länge över detta! Kanske e jag som har e trött o har låg humor nivå!

Det här är faktiskt gta somalia:

http://www.myspaceantics.com/images/funny/gta-somalia.jpg

Farcry2 i sig var väldans trevligt faktiskt, snygg grafik, bra spel allmänt och som sagt vad kan man göra förutom att skjuta med AK47an, elda och åka 4WD mellan byarna ?:p

Permalänk
Medlem

Farcry2 är helt enkelt en bra plan som är dåligt utförd.

Snyggt som fan men ack så tråkigt. Fanns stor potential att få ett grymt spel men...alas..

Visa signatur

Dator: 27" iMac late 2013 Nalle: iPhone 5S. Tablet: iPad 2. Kamera: Canon 7D.

Permalänk

Spelar Far Cry 2 för fullt, mycket underhållande spel enligt mig, och riktigt nice design. Underbar editor...:D

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nardur92
Spelar Far Cry 2 för fullt, mycket underhållande spel enligt mig, och riktigt nice design. Underbar editor...:D

Editorn är barnsligt lätt

Nice design? wut?.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Editorn är barnsligt lätt

Nice design? wut?.

Du får nog förklara dig lite, tycker du inte att omgivningarna är bra gjorda i spelet, eller hur menar du?

Permalänk
Medlem

Ja spelet var värdelöst, helt jävla dött kändes det som, inga npcs eller nåt bara döda allt du ser.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Ja spelet var värdelöst, helt jävla dött kändes det som, inga npcs eller nåt bara döda allt du ser.

Det tycks inte de andra på denna tråden tycka iaf
Det enda jag kan klaga på är AI:n , tycker spelet är bäst i sitt slag. Och när jag säger i sitt "Slag" så menar jag inte till exempel crysis, för de har nästan bara FPS gemensamt.

Permalänk
Avstängd

Spelet är inte 100% skit, men just med att åka runt hela tiden gör en förbannat less.

Alltså ta en uppdrag, åka en halv karta, sätta ett par kulor, åka en halv karta tillbaka för att hämta uppdrag, åka en halv karta igen, slösa kulor bla bla...

Och alla roadblocks man har rensat men kommer tillbaka, samma kläder samma bilar bla bla.

Nej dom hade kunnat göra spelet bättre, varför inte fixa en "hopp" från uppdraget till uppdragsgivaren igen, eller varför inte få uppdragen till mobilen?
T ex så får man ju uppdragen från "masterna" till mobilen, lustigt nog måste man till "masterna" för varje nytt uppdrag

Det blev för mycket åka med skrothögarna i spelet, betyget är väl 1½ av 10.

Sen dom där jävla vapnen som går sönder efter ett par skott!! WTF?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

Sen dom där jävla vapnen som går sönder efter ett par skott!! WTF?

Så illa är det väl inte ?

Kom ihåg att vapen slits ju mer de används och inte hålls sjysssta:p

Permalänk
Medlem

Jag måste hålla med TS, jag spelade själv Far Cry och älskade det spelet och såg fram emot Far Cry 2 men har knappt spelat det alls i singel player mode. Desto roligare tycker jag det är att spela det på lan, speciellt när alla sitter och bygger banor i editorn och sen testar man allas banor, många många timmar spenderades i editorn när man lanade för nåt år sedan.

Jag är en sån som vill ha ganska klara direktiv vad jag ska göra, typ som i Far Cry man skulle göra alla saker i en viss ordning, allt följer en story line. Men i 2:an så kan man åka runt lite över allt och ta vilket uppdrag/uppgift man vill. Så kände jag att spelat var uppbyggt den lilla bit jag spelade 2:an.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Så illa är det väl inte ?

Kom ihåg att vapen slits ju mer de används och inte hålls sjysssta:p

Jo men i den takten skulle ingen krig vinnas, grill pinne är effektivare, kanske spikklubba, fast spikarna skulle säkert trilla av om det var i spelet.

I genomsnitt blev det tre magasin innan vapnet tappa pipan och sluta fungera, så om det var på riktigt skulle varje soldat skickas i krig med max 3 magasin, varför ge ammunition till fienden när ens egna soldaters vapen slutar fungera?

Visst det är en spel, men sådant skit gillar jag inte, speciellt inte om det är en "hard to find" vapen.

Så om någon vet hur man gör att vapnen inte går sönder stup i kvarten, skriv det.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Jo men i den takten skulle ingen krig vinnas, grill pinne är effektivare, kanske spikklubba, fast spikarna skulle säkert trilla av om det var i spelet.

I genomsnitt blev det tre magasin innan vapnet tappa pipan och sluta fungera, så om det var på riktigt skulle varje soldat skickas i krig med max 3 magasin, varför ge ammunition till fienden när ens egna soldaters vapen slutar fungera?

Visst det är en spel, men sådant skit gillar jag inte, speciellt inte om det är en "hard to find" vapen.

Så om någon vet hur man gör att vapnen inte går sönder stup i kvarten, skriv det.

Jo det stämmer ju faktiskt :P.

Du kan alltid använda en trainer för att slippa det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Så illa är det väl inte ?

Kom ihåg att vapen slits ju mer de används och inte hålls sjysssta:p

Tycker jag oxå...

I verkligheten så ska man aldrig använda ett upphittat vapen för det kan vara livsfarligt om det är dåligt skött. Det kan t.o.m var riggat eller hemmabyggt. Har dessutom för mig att vissa vapen som t.ex eldkastaren brukar vara upprostad som man kan hitta.

Jag tror t.o.m att armén skulle dra sig lite för att plocka upp t.ex ett RPG:gevär av okänd typ som ligger bland en massa skit även om deras liv låg i fara (i Hollywood går det dock bra) :). Köp vapen från armsdealern så håller alla vapen betydligt bättre och med uppgraderingar så blir det välskötta oxå.

En annan sak oxå är att alla dessa små problem som orsakar en risk i strider gör att spelare som är vana vid att alltid äga och vara mannen som hs:ar alla i rad utan problem kan kanske inte detta nu längre och whinar därefter :P.

Sen att UbiSoft kanske satt ribban lite väl högt för genomsnittet av dåliga vapen kan jag hålla med om. Det roliga med detta spel är att om inte Far Cry eller Crysis hade funnits utan att detta var det första Far Cry så tror jag att det hade hyllats på samma sätt som de andra spelen.

Permalänk

Jag har också blivit less på allt åkande.
Tycker att multiplayer mode är mycket mer underhållande.
Men jag är lite less på att mina stats försvinner när jag stänger av spelet på lan.
någon som har haft samma problem?

Permalänk
Medlem

Far Cry 2 hade verkligen potential, men alla uppdrag är identiska, sjukt tråkigt.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Spelet är inte 100% skit, men just med att åka runt hela tiden gör en förbannat less.

Alltså ta en uppdrag, åka en halv karta, sätta ett par kulor, åka en halv karta tillbaka för att hämta uppdrag, åka en halv karta igen, slösa kulor bla bla...

Och alla roadblocks man har rensat men kommer tillbaka, samma kläder samma bilar bla bla.

Nej dom hade kunnat göra spelet bättre, varför inte fixa en "hopp" från uppdraget till uppdragsgivaren igen, eller varför inte få uppdragen till mobilen?
T ex så får man ju uppdragen från "masterna" till mobilen, lustigt nog måste man till "masterna" för varje nytt uppdrag

Det blev för mycket åka med skrothögarna i spelet, betyget är väl 1½ av 10.

Sen dom där jävla vapnen som går sönder efter ett par skott!! WTF?

Spelet utspelar sig under ett Afrikanskt inbördeskrig...jag hade blivit besviken om det var mycket mer annorlunda än vad det är, mest AI.N jag inte gillar.

Vad fan är det där om vapnena som pajar? så där jävla oftar går de inte sönder när jag spelar, är man en smart spelare så köper man väl från arms dealern, och plockar upp fiendevapen i nödfall?

Ja visst, kan hålla med om att roadblocksen kommer tillbaka alldeles för fort. Men anser du att dom ska ha olika bilar i ett inbördeskrig där det är ont om både vatten och mat, SKITFATTIGT, och inte fan ska en och en annan soldat i de förhållandena gå runt i björnborg kallingar eller någon annan i manchesterbyxor som sitter i sin mopedbil? De är soldater som får ta vad dom har, inga personliga klädstilar ingår här

Och kläderna är inte helt identiska på varje eller var femte heller för den delen...

Om du är trött på att köra en halv karta varje gång du ska skjuta nån i ett uppdrag så kan du ju alltid sätta dig på ett gammalt bilvrak i ett dike och vänta på att någon förbipassagerande som ska hälsa på sin gammelmormor 2 mil in i djungeln ska fråga om den kan ge dig skjuts xD

btw...IT AINT GONNA HAPPEN!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Far Cry 2 = GTA: Somalia

Ligger mycket i det...

Hade nog sålt bättre och gjort färre besvikna om den hetat så också.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem

Far Cry1 var ett lyckat fps från Crytek så blanda inte ihopp det med spelet
Far Cry 2 från Ubisoft.

Fin stämmning i spelet om man kollar på grafiken och utforskar, men själva spelmekaniken är ju riktigt dålig och man tröttnar snabbt. Dock finns det mapeditor som är rätt rolig ett tag med.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag irriterade mig mest på att bot:arna kunde se och träffa på löjliga avstånd och de behöve ibland bara ett skott. Själv behövde man tömma minst ett magasin för en träff.
Mitt andra irritationsmoment var att jag efter ha lyckats köpa mig kamoflage, som jag hoppades skulle förhindra bl.a ovan situation, så blev effekten i stället det omvämda. Boot:arna såg mig oavsett visuella hinder eller om jag smög.

Men envisas med att försöka vara (överdrivet) verklighetstrogen när det gäller slitage på vapen, men skiter fullständigt i människors förmåga att se eller höra.

FC2 hade verkligen potential men föll platt på mållinjen.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Det är ett sandbox-lir utan sand. Du kan körar runt i en fyrkant som ser likadan ut överallt. Stor jävla låda dessutom. Sen blev man less på vägspärrar

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Det märks på många av de som lägger in nya inlägg att de inte läst särskilt mycket av de olika medlemmarnas argument i tråden...

Samma långsökta påståenden dyker upp gång på gång av random nya inläggare

Snälla, läs lite i tråden först så att ni vet vad som passar att skriva, hade nu denna tråd varit på hundratals eller tusentals inlägg så hade jag inte brytt mig, men denna tråden är inte särskilt lång än så länge

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen spelet men efter ett tag så blev det bara drygt med att det var så extremt många uppdrag, ett singleplayer FPS ska inte kännas som grinding i ett MMO, då har något gått snett.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!