Permalänk
Medlem

Cpu Krångel

Tjena!

Jag har nyss köpt en ny processor det är en Intel Q9550.
Jag använder programmet OCCT och jag kan genom det kolla CPU Frequency och då står det sin nuvarande clock hastighet och sin orginal clock,
Nu när jag kollar på detta så är min nuvarande clock på 1.96Ghz - 2.02Ghz :S:mad: Varför är det så?;O klockar den ner sig av sig själv ?:O det står även på överklocknings rutan att den är -29,3% :S det är ju helt fel! vill väl ha 2,83Ghz som stock inge mindre, jag har ett gigabyte moderkort som har strömsparnings funktion läge men det är ej på :S

Visa signatur

HAF 932 | Intel i7 3820 4.3ghz | MSI X79A-GD45-8D | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | MSI TwinFrozr Dual SLI 660Ti | Corsair RM 850W 80+ Gold|

Permalänk
Medlem

Processorn "klockar" alltid ner sig själv i "idle", dvs. när den inte jobbar med något. Kör du ett stresstest ska du nog se att den "klockar" upp sig.

Visa signatur

RTX 3080/ 7700X

Permalänk

speed step

Visa signatur

Fishstick
www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andomys
Processorn "klockar" alltid ner sig själv i "idle", dvs. när den inte jobbar med något. Kör du ett stresstest ska du nog se att den "klockar" upp sig.

okej, jo jag såg det nu tackar för svar

Visa signatur

HAF 932 | Intel i7 3820 4.3ghz | MSI X79A-GD45-8D | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | MSI TwinFrozr Dual SLI 660Ti | Corsair RM 850W 80+ Gold|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jack_the_zipper
speed step

???

Visa signatur

HAF 932 | Intel i7 3820 4.3ghz | MSI X79A-GD45-8D | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | MSI TwinFrozr Dual SLI 660Ti | Corsair RM 850W 80+ Gold|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyrtax
???

Sök på dessa ord på Google, så vet du och kan räta ut frågeteckena.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)