Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
nej jag menar för en skärm om någon har en fw900 som han inte vill ha
så skulle jag betala minst 2000.kr för den och det är säkert mycket för den personen om han inte vill ha skärmen

(har just nu 19 500.kr) (väntar på GF100)

Du menar alltså att man blir rik om man får 2000. ok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
dem var svåra att bygga och dåliga för miljön därför fösvann det

dem som inte bryr sig om vikt hur mycket el den drar vill ha dem inte bara jag

De försvann för att de var sämre, på samma sätt som kasettband och VHS försvunnit. Vissa verkar vara fast i 90-talet som sagt.

Du pratar om en jämförelse mellan (billiga TNpaneler) och de bästa CRTs du kan hitta. Varför är en jämförelse åt andra hållet mindre relevant? Det mest relevanta är nog ändå en S-IPS vs de du förespråkar. (Och har provat bägge och har ingen 30kilosklump på bordet så mitt val är gjort).

Synd bara att man inte har kvar någon skärm, inte illa att kanske få tillbaka det man betalade för dem.

Du tycker alltså att en 20.5" skärm ger samma yta som en 24". Logiskt och bra när det är som bäst.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

hatar var väl att ta i
jag föredrar CRT till fps-spel men nackdelarna är för många.

Storleken, utseendet, brist på 24". Känns som man vill gå framåt i tiden också :>

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
detta är ingen annons förklarade bara varför

du vill säkert att det ska vara en annons eftersom det är mot reglerna

varför kan du inte bara knappen X up i högra hörnet bredvid dem andra 2 knapparna så ska det nog ordna sig

Det såg då ut som något väldigt snarlikt en annons det du skrev.

Permalänk
Medlem

Själv föredrar jag crt framför lcd, främst för att jag tycker att man får mer för pengarna när man köper en skärm i den prisklassen. (Och då tänker jag inte på vikt per krona )

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wrathian
Själv föredrar jag crt framför lcd, främst för att jag tycker att man får mer för pengarna när man köper en skärm i den prisklassen. (Och då tänker jag inte på vikt per krona )

önskar det fanns mer personer som du som inte blir galna pågrund av olika åsikter

som jag säger till dem som tycker om platt ok inga problem behöver inte starta ett bråk pågrund av det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Det såg då ut som något väldigt snarlikt en annons det du skrev.

hur svårt är det att bara lämmna detta inlägget? om du bara har negative saker att säga behöver du inte säga nåt

så svårt är det inte

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
hur svårt är det att bara lämmna detta inlägget? om du bara har negative saker att säga behöver du inte säga nåt

så svårt är det inte

Lugna ner dig? Kom inte och påstå att jag kommer med negativa inlägg när du själv fyllt fem sidor av tråden med detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
så utseendet är viktigast för dig? har du ens sett en platt trinitron?

eller är utseendet viktigast för dig?

som att köpa en begangnad bil man köper den som ser finast ut vaxad etc utan att titta hur den fungerar

Ehh ja?

nej,det är mer som att köpa ett skjul att bo i,än en villa..

Visst fungerar säkert bättre än en plattskärm men ändå.

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/goteborg/Sony_GDM_FW900_24____Sony_G420...

kan inte någon köpa den och sälja den riiiiktigt dyrt till honom?

"bara" 42 kilo.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rascali
http://www.blocket.se/goteborg/Sony_GDM_FW900_24____Sony_G420...

kan inte någon köpa den och sälja den riiiiktigt dyrt till honom?

"bara" 42 kilo.

du har säkert inte läst allt ringde den personen några minuter efter att annonen var utlagd och bestämde att hämta den på lördag men i sista sekunden sa han att han hittat 2 vita prickar i bilden

jag tittar på blocket annonser flera gånger om dan sök bara crt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
önskar det fanns mer personer som du som inte blir galna pågrund av olika åsikter

som jag säger till dem som tycker om platt ok inga problem behöver inte starta ett bråk pågrund av det

Vilket är vad du gjort när du startar en topic med det här ämnet?

Det är tydligen inte okej att ha en åsikt som inte följer din (vilket vi sett på argumentationen här). Du har medgett att du inte provat någon nyare plattskärm med teknik bättre än TN men kan ändå tvärsäkert säga att A är bättre än B.

Folk som använt de skärmar du pratar om för att senare byta till platt av modell bättre anses vara "konstiga" och saknar sakliga argument för sin sak.

Fördel CRT: Fungerar godkänt i alla upplösningar, Lågt inputlag.

Fördel Platt: Fungerar perfekt i en upplösning, inget flimmer eller torra ögon. Högre upplösning, större storlekar, samt att synlig bildyta är samma som den marknadsförda.

Vilka fördelar ser DU?

EDIT: Verkar som att CRTs lider en hel del av repor och fläckar. Kanske ytterligare en stor nackdel...

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
De försvann för att de var sämre, på samma sätt som kasettband och VHS försvunnit. Vissa verkar vara fast i 90-talet som sagt.

Du pratar om en jämförelse mellan (billiga TNpaneler) och de bästa CRTs du kan hitta. Varför är en jämförelse åt andra hållet mindre relevant? Det mest relevanta är nog ändå en S-IPS vs de du förespråkar. (Och har provat bägge och har ingen 30kilosklump på bordet så mitt val är gjort).

Synd bara att man inte har kvar någon skärm, inte illa att kanske få tillbaka det man betalade för dem.

Du tycker alltså att en 20.5" skärm ger samma yta som en 24". Logiskt och bra när det är som bäst.

har varit på inet och kollat dem hadde en (PC) skärm för 11 000.kr vet inte riktigt hur stor men STOR tyckte bilden var någolunda färgerna var ganska a men inte tillräckligt bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
har varit i inet och kollat dem hadde en (PC) skärm för 11 000.kr vet inte riktigt hur stor men STOR tyckte bilden var någolunda färgerna var ganska a men inte tillräckligt bra

Frågan var då, vad för skärm var det?

Sen fråga nummer 2, var skärmen ens korrekt inställd? Så gott som alla vettiga plattskärmar idag kan få perfekta eller nära på perfekta färger om du inte visste det. Så att färgerna inte är bra nog är ju inte direkt ett vettigt argument. Detta kallas kalibrering, CRT-skärmar har inte magiskt perfekta färger heller och bör regelbundet kalibreras. Dessutom har flertalet nya bättre platta ett inbyggt Look Up Table för färgerna att kalibrera mot för än bättre färgprecision.

Sen ska vi inte ens tala om geometriska fel eller perfekt hörnskärpa på CRT-skärmar, ens trinitron. (:

Nog för att det är grov trollvarning på dig och tråden men ändå värt att svara..

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Vilket är vad du gjort när du startar en topic med det här ämnet?

Det är tydligen inte okej att ha en åsikt som inte följer din (vilket vi sett på argumentationen här). Du har medgett att du inte provat någon nyare plattskärm med teknik bättre än TN men kan ändå tvärsäkert säga att A är bättre än B.

Folk som använt de skärmar du pratar om för att senare byta till platt av modell bättre anses vara "konstiga" och saknar sakliga argument för sin sak.

Fördel CRT: Fungerar godkänt i alla upplösningar, Lågt inputlag.

Fördel Platt: Fungerar perfekt i en upplösning, inget flimmer eller torra ögon. Högre upplösning, större storlekar, samt att synlig bildyta är samma som den marknadsförda.

Vilka fördelar ser DU?

EDIT: Verkar som att CRTs lider en hel del av repor och fläckar. Kanske ytterligare en stor nackdel...

fördelarna med dem är att bilden är otrolig min ibm p275 blev lycklig av att bara titta på hur fina färger den hade

saker som inte är viktiga för mig

vitk storlek visst får dem ögonen att rinna ibland med är det så farligt? bara ta lite papper färdigt

att spela på dem är helt otroligt behöver ingen vsync som man behöver för platta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
har varit på inet och kollat dem hadde en (PC) skärm för 11 000.kr vet inte riktigt hur stor men STOR tyckte bilden var någolunda färgerna var ganska a men inte tillräckligt bra

Du har kollat EN skärm i EN butik som med 99.99% sannolikhet är fabriksinställd. Mycket bra grund att basera saker på. Med samma logik kan man ju enligt följande ställa upp att butik X har en CRT till försäljning för 21 000 kronor, och den ser värdelös ut, därav följer att alla CRT är värdelösa.

Därmed inte sagt att CRTs INTE kan vara bra, däremot är de inte tillräckligt bra för det JAG håller på med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
fördelarna med dem är att bilden är otrolig min ibm p275 blev lycklig av att bara titta på hur fina färger den hade

saker som inte är viktiga för mig

vitk storlek visst får dem ögonen att rinna ibland med är det så farligt? bara ta lite papper färdigt

att spela på dem är helt otroligt behöver ingen vsync som man behöver för platta

Bilden på en korrekt inställd platt är gudomlig. Sen om man ser film så är det ju en plasma som är saken, inte en CRT, men du verkar inte hålla med.

Vikt är som sagt oväsentligt. Storleken däremot är det inte, större bildyta utan att ta upp skrivbordsyta, det är väl inget negativt? Samt att 24" verkligen är 24" och inte 20.5" som det är med CRT.

Det handlar inte om att ögonen blir rinnande, utan om att de blir torra och irriterade. Slutade med linser iom att de "fastnade" när ögonen blev för torra. Inte upplevt något liknande sedan skärmarna blev platta.

Vsync är väl snarast det man behöver på en CRT iom att den uppdaterar med svep istället för det som ändras... Sen att du totalt verkar vara fast i spelträsket medan andra pratar generellt är också intressant.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Frågan var då, vad för skärm var det?

Sen fråga nummer 2, var skärmen ens korrekt inställd? Så gott som alla vettiga plattskärmar idag kan få perfekta eller nära på perfekta färger om du inte visste det. Så att färgerna inte är bra nog är ju inte direkt ett vettigt argument. Detta kallas kalibrering, CRT-skärmar har inte magiskt perfekta färger heller och bör regelbundet kalibreras. Dessutom har flertalet nya bättre platta ett inbyggt Look Up Table för färgerna att kalibrera mot för än bättre färgprecision.

Sen ska vi inte ens tala om geometriska fel eller perfekt hörnskärpa på CRT-skärmar, ens trinitron. (:

Nog för att det är grov trollvarning på dig och tråden men ändå värt att svara..

tror du mig inte att jag har trinitron?

geomtri problem finns bara på dem i dåligt skick om man hittar en i bra skick så finns det inga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
tror du mig inte att jag har trinitron?

geomtri problem finns bara på dem i dåligt skick om man hittar en i bra skick så finns det inga

Geometriproblemen finns på alla skärmar som inte är helt platta. Vilket innebär att det finns på Trinitron. Att säga att det inte finns om den är i bra skick är att ljuga, det vet både du och jag om.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

Ursäkta språket - vilken "skittråd"

Ska inte t.ex. TS läsa på mer allmänt om skärmteknik och i synnerlighet om CRT-tekniken? Det finns mycket skrivet om det här både på forumet och på nätet.

I korthet finns det mängder med orsaker till varför CRT-skärmar och i synnerlighet bra sådana inte länge får tillverkas och säljas I Europa och på många andra håll i världen sedan flera år tillbaka enligt gällande lagkrav och internationella överenskommelser mellan bl.a. lagstiftare och tillverkare.

1. Tillverkningssättet är varken miljövänligt eller vänligt för människor innehåller bl.a. blyglas, bly i kretsarna med mera, en farlig typ av flamskyddsmedel som kan t.ex. ge skador hos gravida kvinnors foster, giftig fosfor och mycket mer. Att kunna återvinna t.ex. blyglas på rätt sätt och lagligt kan bara göras på några fåtal platser i världen.

2. Vid användandet av CRT-skärm alstras bl.a. magnetfält (det krävs ofta mycket hög startström för att tända upp ett bildrör) och röntgenstrålning som vid lånskitig användning ökar risken för diverse fysiska skador hos användaren. T.ex. röntgen personal på sjukhus som använde CRT-rör förr i tiden hade en större risk än övriga befolkningen att få bl.a. leukemi och olika ögonsjukdomar. Varje person är fysiskt olika och en del är mer känsliga för t.ex. strålningen, magnetfält och flimmer än andra människor och som kan visas som t.ex. att ögonens vätska torkar ut vilket ger irriterade och inflammerade ögon. Även personer som har olika sjukdomar t.ex. epilepsi är känsligare än friska människor för det naturliga flimret som blir hos en CRT-skäm under drift och det kan leda till ett EP-anfall i värsta fall. Med stigande ålder hos de flesta personer någon gång i livet förändras ögonen på olika sätt till det sämre och i allmänhet gör det mer ansträngande att använda en CRT-skärm i datorsammanhang under lägre tidsperioder.

Så gott som alla de problem jag nu tar upp för människan och dess miljö är nästan helt eliminerade med t.ex. LCD-skärmarna och den tekniken utvecklas vidare och i framtiden kommer även andra tekniker inom bildområdet.

Jag är nu glad att den här gamla skärmtekniken är så gott som begraven idag och jag själv mår fysiskt bättre med bl.a. ögonen med en god TFT-skärm (PVA) än med ett CRT-rör.

Fördelarna med en god CRT-rör (som inte finns lägre att få tag på nytt) är få och nackdelarna mycket större.

Fördelarna med en god och fininställd kalibrerad TFT-skärm redan idag är många och nackdelarna blir allt färre t.ex. färgspektrum och svärtan (med snabbheten) blir allt bättre med tiden hos nya modeller som kommer ut i handeln till konsumenterna.

Nog om det...

/Saint25

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saint25
Inlägget ovan.

Bra skrivet som brukligt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
varför ska du bli arg du kan tycka vad du vill du behöver inte bli arg för det om du inte tycker om dem ok varför ska det vara viktigt för mig?

om du tittar i den här tråden så kan du se att dett finns mer än jag som tycker dem är bättre men det betyder inte att jag vill att alla ska älska dem man har sin egen smak ingen anledning att bli arg

Du sa precis emot dig själv.
Det var du som började vara förbannad när du skapade den här tråden.
Sen ville du att alla på sweclockers skulle få veta om det.

En annan sak jag funderat på..
Jag tror inte du är mellan 20-40 år.
Du är antagligen för ung för att förstå dig på ny teknik och göra research om dina köp eller så är du för gammal så du bara hatar ny teknik.

+1 på Saint25

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 11600k - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Geometriproblemen finns på alla skärmar som inte är helt platta. Vilket innebär att det finns på Trinitron. Att säga att det inte finns om den är i bra skick är att ljuga, det vet både du och jag om.

varför har inte min sony det? bilden är 100% rak vet inte när den dör men just nu fungerar den bra och har inga geomtri problem har gjort bilden mindre för att titta den är helt rak

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saint25
Ursäkta språket - vilken "skittråd"

Ska inte t.ex. TS läsa på mer allmänt om skärmteknik och i synnerlighet om CRT-tekniken? Det finns mycket skrivet om det här både på forumet och på nätet.

I korthet finns det mängder med orsaker till varför CRT-skärmar och i synnerlighet bra sådana inte länge får tillverkas och säljas I Europa och på många andra håll i världen sedan flera år tillbaka enligt gällande lagkrav och internationella överenskommelser mellan bl.a. lagstiftare och tillverkare.

1. Tillverkningssättet är varken miljövänligt eller vänligt för människor innehåller bl.a. blyglas, bly i kretsarna med mera, en farlig typ av flamskyddsmedel som kan t.ex. ge skador hos gravida kvinnors foster, giftig fosfor och mycket mer. Att kunna återvinna t.ex. blyglas på rätt sätt och lagligt kan bara göras på några fåtal platser i världen.

2. Vid användandet av CRT-skärm alstras bl.a. magnetfält (det krävs ofta mycket hög startström för att tända upp ett bildrör) och röntgenstrålning som vid lånskitig användning ökar risken för diverse fysiska skador hos användaren. T.ex. röntgen personal på sjukhus som använde CRT-rör förr i tiden hade en större risk än övriga befolkningen att få bl.a. leukemi och olika ögonsjukdomar. Varje person är fysiskt olika och en del är mer känsliga för t.ex. strålningen, magnetfält och flimmer än andra människor och som kan visas som t.ex. att ögonens vätska torkar ut vilket ger irriterade och inflammerade ögon. Även personer som har olika sjukdomar t.ex. epilepsi är känsligare än friska människor för det naturliga flimret som blir hos en CRT-skäm under drift och det kan leda till ett EP-anfall i värsta fall. Med stigande ålder hos de flesta personer någon gång i livet förändras ögonen på olika sätt till det sämre och i allmänhet gör det mer ansträngande att använda en CRT-skärm i datorsammanhang under lägre tidsperioder.

Så gott som alla de problem jag nu tar upp för människan och dess miljö är nästan helt eliminerade med t.ex. LCD-skärmarna och den tekniken utvecklas vidare och i framtiden kommer även andra tekniker inom bildområdet.

Jag är nu glad att den här gamla skärmtekniken är så gott som begraven idag och jag själv mår fysiskt bättre med bl.a. ögonen med en god TFT-skärm (PVA) än med ett CRT-rör.

Fördelarna med en god CRT-rör (som inte finns lägre att få tag på nytt) är få och nackdelarna mycket större.

Fördelarna med en god och fininställd kalibrerad TFT-skärm redan idag är många och nackdelarna blir allt färre t.ex. färgspektrum och svärtan (med snabbheten) blir allt bättre med tiden hos nya modeller som kommer ut i handeln till konsumenterna.

Nog om det...

/Saint25

det verkar som att inte många i sverige tycker om crt skärmar

Permalänk
Entusiast

Jag har inte plats på skrivbordet för en tjock-skärm.

Fler andra anledningar till varför jag har skrotat min annars perfekta 19" CRT:

1: Uppdaterings-flimmer.
CRT-skärm har ett obekvämt flimmer på grund av uppdateringsfrekvensen.
Måhända att detta flimmer är näst intill osynligt för det normala ögat vid frekvenser över 100 Hz.
Men det är fortfarande obekvämt för ögonen när man sitter länge framför skärmen.

2: Geometrin.
Det är svårt att få en helt plan skärm att förbli knivskarp ända ut i kanterna, i synnerhet i dem högre upplösningarna. Dessutom lider många CRT-skärmar av diverse andra visuella problem när inte masken matchar upplösningen.

3: Vikten.
En 21" LCD är lättare att hantera gentemot en 21" CRT. I synnerhet om man skall fästa skärmen på någon sorts anordning, till exempel en monitorarm samt VESA-fäste.

4: Strömförbrukningen.
Okej, många äldre plattskärmar har högre förbrukning, men vi lever idag och vi pratar om storleksordningen 17-23" här gissar jag. Då har en bra plattskärm stora fördelar när det kommer till strömförbrukningen.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SysGhost
Jag har inte plats på skrivbordet för en tjock-skärm.

Fler andra anledningar till varför jag har skrotat min annars perfekta 19" CRT:

1: Uppdaterings-flimmer.
CRT-skärm har ett obekvämt flimmer på grund av uppdateringsfrekvensen.
Måhända att detta flimmer är näst intill osynligt för det normala ögat vid frekvenser över 100 Hz.
Men det är fortfarande obekvämt för ögonen när man sitter länge framför skärmen.

2: Geometrin.
Det är svårt att få en helt plan skärm att förbli knivskarp ända ut i kanterna, i synnerhet i dem högre upplösningarna. Dessutom lider många CRT-skärmar av diverse andra visuella problem när inte masken matchar upplösningen.

3: Vikten.
En 21" LCD är lättare att hantera gentemot en 21" CRT. I synnerhet om man skall fästa skärmen på någon sorts anordning, till exempel en monitorarm samt VESA-fäste.

4: Strömförbrukningen.
Okej, många äldre plattskärmar har högre förbrukning, men vi lever idag och vi pratar om storleksordningen 17-23" här gissar jag. Då har en bra plattskärm stora fördelar när det kommer till strömförbrukningen.

använder just nu 85 HZ har inga flimmer problem alls inget alls ingen huvudvärk inget ögonen kan börja rinna efter att man använt skärmen en hel dag men så viktigt är det inte

som jag sa inga flimmer problem eller huvudvärk har ingen aning vad andra fått det ifrån 60 hz då blir bliden hemsk men varföranvända 60 när man kan ha 85 eller högre?

tack för att du förklarar varför du inte tycker om dem istället för att klaga som alla andra gör här

Permalänk
Entusiast
Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Jag kör med fyra st Trinitron, en crt och två platta.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

vs

Nuff said.
(Skrivbordsutrymme, högre upplösning, snäppet lägre strömförbrukning [gäller iofs bara för 30"-aren])

Edit: Jag hatar däremot inte CRTs, inte så länge dom är av högre kvalitet, fastän jag bytt ut systemet. Men, man hamnar att följa utvecklingen ibland.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
http://tobbe.slashbox.net/pics/hw/hp_lp3065_lp2065/Dells.JPG
vs

http://tobbe.slashbox.net/pics/hw/hp_lp3065_lp2065/LP3065_LP2...

Nuff said.
(Skrivbordsutrymme, högre upplösning, snäppet lägre strömförbrukning [gäller iofs bara för 30"-aren])

Edit: Jag hatar däremot inte CRTs, inte så länge dom är av högre kvalitet, fastän jag bytt ut systemet. Men, man hamnar att följa utvecklingen ibland.

om du inte vill ha dem kan du ge bort dem till nån som vill tror den personen skulle bli mycket glad med 3 av dem hadde gjärna köpt dem men bor inte i finnland

du borde vara mycket nöjd med 3 av dem

Permalänk
Avstängd

Dom som hatar crt skärmar är bara 100% korkade eller avskyr spelande.
120+hz for life.

Snart är det väll dags dock när 24" 120hz kommer om dom är vettiga.
Har dock en 24" lcd brevid min tjockis som jag glor film/serier på.
Tror 99% frågat mig varför i helvete jag inte använder 24" till spel/windows osv.