Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

CPU fråga

Hej

vilken av de här processorer är bäst?

AMD Athlon II X2 B22 2,8 GHz 2 MB eller AMD Athlon X2 6000+ / 3.1 GHz

Jag spelar mest med min dator så vilket av dom här ska jag välja?

Tack för svar

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

skulle säga lätt b22.. dock vet jag inte exakt vilken processor det är men utan tvivlel b22an

Edit: hitta nu b22 är en athlon II 240 så precis som jag sa innan b22an är det bästa valet.. man kan säga att b22an är samma processor som den andra fast en generation nyare

får man fråga vad du betalar för processorerna och vad resterade komponenter är ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Du verkar redan ha en 6000+ det har jag med.
Jag skulle inte byta till någon bättre dualcore utan minst en Athlon x4 phenom II x3. Eller har du tänkt försöka låsa upp de 2 avstängda kärnorna?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

När man köper nytt så ska det vara dubbel prestanda som gäller!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pylons
När man köper nytt så ska det vara dubbel prestanda som gäller!

Prestanda är inte alltid anledningen till en uppgradering.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Aha okej då byter jag till b22 grejen är jag köpte denna dator HP Compaq 6005 Pro Small Form Factor PC som har denna processor och nu har jag tänkt sälja den, då kan jag lycka gärna byta processor på den
och jag kör med de här minnen Kingston DDR2 1066Mhz HyperX och den processor som jag har nu klockar när dom till 800 Mhz så jag tänkte den nya skulle klara köra de i 1066Mhz? men kommer min amd 6000+ passa HPen? för HPen kör med ddr3 minnen.

LÄNK till HP datorn http://h10010.www1.hp.com/wwpc/in/en/sm/WF05a/12454-12454-642...

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Du verkar redan ha en 6000+ det har jag med.
Jag skulle inte byta till någon bättre dualcore utan minst en Athlon x4 phenom II x3. Eller har du tänkt försöka låsa upp de 2 avstängda kärnorna?

Hur menar du med låsa upp?

Visa signatur

De du