Permalänk
Medlem

Varför bannad?!..

Heej.. ja är ett gammal tibia fan;P,, men laner tibia efter 7.4 . hade min Royal paladin som ba låg samlade dam så lät polaren fixa pengar med den.. han bottade uppenbarligen men han sa de e lungt.. sen när gubben knapt varit online på 1 vecka så blir den helt plötsligt bannad..

Tibia har tydligen inplanterat ett Ani bott system.. undrar dock hur dom kan veta att gubben har bottat en specifik dag?.. :S..

sj kan ja inte finna något svar på detta..
Någon som kanske kan hjälpa mej Tack på förhand!

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Skyll dig själv när du fuskar HAHA!

Permalänk
Medlem

Klart som fan att du ska ha ban om du för det första acc-sharar/tradar. Sen så är botting en självklar ban! gillar det nya systemet rejält! att om man får 1 ban så har man den för evigt. 1 till och du är deletad!

äntligen kan seriösa spelare som gillar spelet i sin helhet få spela och inte bli PA'd av highlvl botters som vill ha spawns för att botta i.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
Skyll dig själv när du fuskar HAHA!

Det var väl ändå så hans kompis som fuskade?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frankoz
han bottade uppenbarligen men han sa de e lungt..

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem

Tyvär men jag bryr mig inte om det var hans kompis. Han borde ha fattat själv att man inte får botta och inte låna ut sitt acc till sånt skit.

Nej både han och hans kompis får skylla sig själv, man får vad man förtjärnar när man fuskar.

HAIL CIPSOFT!

Permalänk
Medlem

Kräv din polare på ekonomisk ersättning?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Inaktiv

Alltid lika skönt när fuskare åker dit.

Permalänk
Medlem

Re: Varför bannad?!..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frankoz
Heej.. ja är ett gammal tibia fan;P,, men laner tibia efter 7.4 . hade min Royal paladin som ba låg samlade dam så lät polaren fixa pengar med den.. han bottade uppenbarligen men han sa de e lungt.. sen när gubben knapt varit online på 1 vecka så blir den helt plötsligt bannad..

Tibia har tydligen inplanterat ett Ani bott system.. undrar dock hur dom kan veta att gubben har bottat en specifik dag?.. :S..

sj kan ja inte finna något svar på detta..
Någon som kanske kan hjälpa mej Tack på förhand!

Du svarar ju på din egen fråga om varför du är bannad.
Tycker det är helt rätt av dem att banna ditt acc, bryter man mot reglerna ska man inte få va med och spela.

Ta dig förövrigt lite mer tid när du skriver ett inlägg så slippar man få intrycket av att du är 12år, väldigt jobbigt att läsa din text.

Permalänk
Medlem

I mmos använder dom sig av banwaves just för att inte visa vilka fusk som funkar och hur bra dom funkar.

Dom visste nog när du fuskade att du fuskade och flaggade dig för ban vid nästa ban wave.

Är också strategiskt ekonomiskt som i WoW. Då bannar dom konton just innan release av expansion så fuskarna måste köpa helt nytt konto och betala för alla dom tidigare spelen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Re: Varför bannad?!..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frankoz
Heej.. ja är ett gammal tibia fan;P,, men laner tibia efter 7.4 . hade min Royal paladin som ba låg samlade dam så lät polaren fixa pengar med den.. han bottade uppenbarligen men han sa de e lungt.. sen när gubben knapt varit online på 1 vecka så blir den helt plötsligt bannad..

Tibia har tydligen inplanterat ett Ani bott system.. undrar dock hur dom kan veta att gubben har bottat en specifik dag?.. :S..

sj kan ja inte finna något svar på detta..
Någon som kanske kan hjälpa mej Tack på förhand!

Skit i tibia och lek med alla damer du tydligen samlat istället!

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

"Varför bannad?" Varför skapa en tråd med en fråga som du själv svarar på i första inlägget?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
"Varför bannad?" Varför skapa en tråd med en fråga som du själv svarar på i första inlägget?

Det jag fattade hans text så är inte frågan rubriken utan den är i texten, "sen när gubben knapt varit online på 1 vecka så blir den helt plötsligt bannad." så frågan ska väl vara "Varför blev jag inte bannad direkt".

Svaret är svarat också för dom som inte ser det "I mmos använder dom sig av banwaves just för att inte visa vilka fusk som funkar och hur bra dom funkar." av Pimpim666

Edit: Men kan förstå att det blivit missförstånd då texten är kladdig och rubriken är missledande -.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Snark
Det jag fattade hans text så är inte frågan rubriken utan den är i texten, "sen när gubben knapt varit online på 1 vecka så blir den helt plötsligt bannad." så frågan ska väl vara "Varför blev jag inte bannad direkt".

Svaret är svarat också för dom som inte ser det "I mmos använder dom sig av banwaves just för att inte visa vilka fusk som funkar och hur bra dom funkar." av Pimpim666

Edit: Men kan förstå att det blivit missförstånd då texten är kladdig och rubriken är missledande -.-

Så är det säkert.

Bussig kompis som lånar ditt account och bottar på det för övrigt. =/

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle.Lid
Det var väl ändå så hans kompis som fuskade?

Jo det brukar heta så.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Jag tror du vet varför du blev bannad

Ägd

Permalänk
Medlem

Ingen bra och pålitlig kompis, gör dig av med honom.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

"Justice has been done" - Isaac Newton

Nej okej inte han. Men ändå.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Ingen bra och pålitlig kompis, gör dig av med honom.

Indeed..

Permalänk
Avstängd

Lägg ner spelandet ett bra tag och spring tillbaka till din SVENSKA LÄRARE!!!!! För när du inte är ingame så blir det svårt att klara sig på ROLF, LOL, TYWM, OMFG osv

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

"Kompis" ...

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damiano
Lägg ner spelandet ett bra tag och spring tillbaka till din SVENSKA LÄRARE!!!!! För när du inte är ingame så blir det svårt att klara sig på ROLF, LOL, TYWM, OMFG osv

Ska det inte vara ROFL och TYVM?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Ska det inte vara ROFL och TYVM?

det säger väl en del om mina gaming skills

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

Haha jaa måste värkligen hållamed om att hela mitt utlägg inte va de bästa.. hade suttit uppe 2 dygn lirat.. skrev inlägget sen somna ja direkt.. lol

Klart ja får skylla mej själv som lånarut accountet. men hade faktiskt ingen aning om han skulle botta/fuska.. han sa bara han ville spela å fixa pengar..
sen senare när min 1månad på acc'et höllpå taslut så loggade ja in ibland ungefär sista veckan ¨å han lirade ingenting under den sista vecka häller..
men fortfarande kan ja inte riktigt förstå på vilket sätt dom bannar accounts..

Vad är de i deras Anti botter program som kan veta te 100% att den gubben har bottat om en gm inte själv varit på platsen å frågat som på gammla goa tiden..

Har öven hört om man får någon typ utav Dbug.. å man skickar den te Cipsoft så ser dom att man bottat å bannar. men inget utav de har varken ja elr polaren gjort..

Sen har ja en annan ganska intresannt sak ja ska delamed mej utav .......

Här är länken:

http://forum.tibia.com/forum/?action...readid=2889747

Passar även på att kopiera texten från tråden o lägga den här för de som inte orkar kolla där (Tror även att tråden på det officiella forumet kan tas bort då det innehåller namn på fusken).

Texten från tråden:

What if Cipsoft developed the Tibia Cheats?

Everyone knows about thoose cheats, but not everyone is using them, but many.

What if Cipsoft developed the cheats? Ofcourse I'm thinking of NG and Elfbot.

I made a Whois on both Tibia.com and tibiabots, who developed the cheats.

Tibiabot was hiding with proxies, so not much information there, but one thing made me wonder, they both got the same year of expires date (2017).

Cipsoft made a program that catch cheaters that using NG and probably some other Home made cheats, but they does'nt ban people that are using Elfbot and I wonder why? If Cipsoft develop the cheats I know why, and it all about money.

If Cipsoft get many people pay for the cheats they earn more money on just the players who play and buy premium, changes world etc. And ye, many people saw NG to be a nice cheat, so more and more people bought it.

But Elfbot has'nt been avaible as long as NG, so its pretty new. So, they sell NG and many people buy it for a life time, no one need other bots, since they got NG for a whole life time. The cheat company did'nt get much more money, so they developed Elfbot, but who would bought that when people had NG?
Ofcourse, Cipsoft made an tool that autoban people and don't make people be avaible to report botters anymore, and since you can't get banned for using Elfbot make that player that using Elfbot is for now immune to get banned.

And what happends when people think "Ohh, I can use that bot without getting banned!", people would bought it and remove NG!

As I wrote before, I made a whois, Tibiabot was hiding with proxies, and I wonder why? They are a company that pay taxes etc, they does'nt need to hide their self, or who does they hiding from? Cipsoft?, Ofcourse not! They are hiding from the players so no one could know that they are the same developers.

And I wondering about..Tibiabot who create thoose cheats are breaking the copyright law, so why dont Cipsoft make a report on it? Else I wonder how they could be a company, that pay taxes and all that progress, when they are breaking the laws? They should'nt be able to be a company? Or did Cipsoft give them support for using their rights?

Before aimbot was needed when playing tibia for most of the players, and there were couple of home made cheats. The same year Cipsoft made aimbot to be not needed, Tibiabot was created too. That made people who did Home made cheats no feeling for it, why create a cheat that no one needed? Cipsoft saw that if they can get aride of home made cheats, they could get more money for develop their own bot.

GAME OVER CIPSOFT!

Notice: This is an discussion thread and the things I wrote was just theories. What do you think about it? Do you think Cipsoft could be able to do like this?

Snubben som skrev det tidigare på forumet gjorde en ny tråd efter att de uppdaterade systemet..

http://forum.tibia.com/forum/?action...readid=2915008

Där är den nya tråden med nyare teorier han skrivit.

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damiano
det säger väl en del om mina gaming skills

Om dina "engelska skills" menar du väl? Säger absolut ingenting hur bra du är på att spela spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ormey
Om dina "engelska skills" menar du väl? Säger absolut ingenting hur bra du är på att spela spel.

Jag vet inte vad OMFG eller LOL betyder, så jag är alltså dålig på engelska.

(JO JAG VET VAD DET BETYDER, MORALFAGS)

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frankoz
Vad är de i deras Anti botter program som kan veta te 100% att den gubben har bottat om en gm inte själv varit på platsen å frågat som på gammla goa tiden..

Hur deras anti-bot program fungerar är antagligen hemligt. Att avslöja hur det fungerar är som att förklara hur man cheatar utan att bli bannad. Vilket inte skulle vara särskilt smart av dom.

Vad är det egentligen du vill få ut av den här tråden? Du lånade ut ditt account. Han som spelade på det fick dig bannad. End of story?

Nu har jag inte spelat Tibia men i de flesta online spel så är det förbjudet att dela account med en annan. Det räknas som fusk. Så även om det var din vän som bottade så bröt du själv mot en regel.

Edit: Tog mig 2 minuter att googla fram lite regler.

"Account sharing:
Moreover, an account should always be used by one person only. Only the person that created an account is allowed to use it. It is unfair towards other players if a group of several people shares one character to be online 24 hours a day. Sharing your account data with another person is not only against the rules, but also a high security risk for your account. It is actually one of the most wide-spread reasons why a player loses his account. What if you suddenly got into a serious argument with a person that you consider your friend and who you are sharing your account with? Or what if one of your friends suddenly decides that he would like to play your shared character alone and takes over your account before you can react? Account sharing is not worth the risk, which is why you should never do it. Besides, it can as well lead to an account punishment."

http://www.tibia.com/support/?subtopic=tibiarules&rule=3f

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Ska det inte vara ROFL och TYVM?

O vad betyder TYVM?.. ;P

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem

Thank you very much.

Permalänk
Medlem

Klassiker

Kunde bara inte låta bli. En klassiker.

http://www.youtube.com/watch?v=Hci7B6KAPJ4

Visa signatur

Mycke snö, men ingen ficklampa.

Permalänk

du får helt enkelt banna din kompis