Permalänk
Medlem

5850 + SSD vs 5870

Tjena

Jag är snart redo att bygga ihop min nästa dator, men det är en sak jag har hängt upp mig på.

5850 + SSD eller 5870?
SSDn jag har kollat på är 80GB från intel.
Det blir även 1000 kronor dyrare med SSD.

Här är datorkonfigurationen:

Kommer mest lira BFBC2 under betan och när det släpps i mars. Men även Diablo 3 kommer vara aktuellt.
Upplösning på 1900x1080

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem att spela betan med 4x AA, 8x AF och allt annat på högsta förutom HBAO som är av. Får ganska stabila fps (i mina ögon) i 1920x1080 med ett HD5850, så du kommer märka större skillnad med SSD än ett HD5870 istället tror jag. Diablo 3 kommer inte bli speciellt svårt att maxa med tanke på vad Blizzard har haft för krav på sina tidigare titlar.

Kör på HD5850 + SSD säger jag, även om det blir dyrare.

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma dilemma. Slutade med att det bara blev ett 5850 och spara en tusenlapp ^^

Men är nöjd med 5850 så skulle köpt en SSD om jag hade samma val idag.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Tack för svaren

Som det ser ut nu så blir den avgörande stöten vad jag får sålt min dator i sign för.

Man ska ju har råd med en skärm också

Permalänk
Medlem

5850 SSD. Prestandaskillnaden mellan korten är inte enorm, och SSDn gör betydligt större skillnad då du förmodligen gör mer saker än att bara gamea.

Permalänk
Medlem

Btw. Varför sälja en i5 setup och köpa en ny? Känns dumt. Behåll vissa saker bara.

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst detta så kanske det är bäst att bara köra på ett HD5850 och vänta lite?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Btw. Varför sälja en i5 setup och köpa en ny? Känns dumt. Behåll vissa saker bara.

För att jag kan få datorn + en skärm för runt 12000 av min polare.
Då tar man lätt chansen och bygger nytt.

Att bygga datorn är nästan roligare än att använda den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelaxe
Efter att ha läst detta så kanske det är bäst att bara köra på ett HD5850 och vänta lite?

Du, det låter faktist vettigt.

Blir att vänta med SSD tills priserna har gått ner lite.

Har haft SSD i en annan i5-setup som jag sålde till en polare... Och blev inte lika övertygad som många på forumet är.

Men tror inte jag använde SSDn rätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelaxe
Efter att ha läst detta så kanske det är bäst att bara köra på ett HD5850 och vänta lite?

*Drägglar*... då gör jag som du, väntar med att köpa min första SSD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelaxe
Efter att ha läst detta så kanske det är bäst att bara köra på ett HD5850 och vänta lite?

Oh, precis vad jag gått och väntat på. Då blir det SSD till sensommar/hösten antagligen.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!