BF Bad Company 2 taskig fps.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa ett sånt här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=495976 Och ett nytt graffekort nån månad senare, har ett 8800GTS nu och 3 gig ram... måste väl vara ganska bra skillnad från mitt nuvarande Duo Core 2.66 Intel..?
Har ju 20-35 FPS nu, inte så roligt... :/
Vad jag förstått så ska det ju helst vara Quad till BFBC...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Köp en Q9550? klocka upp den litegrann.. så ska de inte vara några problem!

får du en klockvänlig version dessutom så får du lätt upp den i 3.2 ghz med orginalkylaren ))))))

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

jag får sämre fps på medium än high :S

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
jag får sämre fps på medium än high :S

Har samma "problem". Har ungefär samma genomsnittliga fps med 1680x1050 8xAA 16xFSAA allt på HIGH som om jag ställer ned allt till lästa möjliga. Har loggat ett exempel på det. Men jag antar att det är min cpu som flaskar.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Jag startade spelet i dx9 läge i win7 64-bit, det var totalslakt av min fps, och inte faan försvann mitt skimrande vatten etc.

Permalänk
Medlem

Har hört från många att senaste beta drivarna från Nvidia ska hjälpa många som har detta problem Har man Radeonkort så vette fan

Permalänk
Avstängd

inga besvär alls med min rigg.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Jag startade spelet i dx9 läge i win7 64-bit, det var totalslakt av min fps, och inte faan försvann mitt skimrande vatten etc.

ditt vatten skimrar för du har crossfire/x2 kort

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd

Alla som inte rapporterar sina problem är .. ja

Har man problem rapporterar man dom väll så dom kan fixa dom till riktiga spelet.

hehe

Mvh

Permalänk
Avstängd

Fint att ens config fil inte stämmer med den ingame och har ingen påverkan heller på dom ingame. Ställer jag allt på low i tex config så är allt fortf på high ingame och ÄVEN upplösningen är densamma även om jag ändrat

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

När man läser det här förs tankarna direkt till GTA IV och dess konsolports-symptom.
När det hade med GTA IV att göra så kunde man faktiskt nöja sig med halvtaskiga fps. Men ett renodlat first person shooter kan man inte lira om man inte ligger runt 60 fps. Speciellt inte online...

Stämmer det att endast personer med 4 kärnor, och då mestadels klockade i7 eller i5 klarar av att driva det här spelet utan ordentliga drops?

Äckligt då DICE alltid varit väldigt mån om PC-spelarna. När sådana företag skiter på oss PC-gamers vad har man att vänta sig i framtiden. Tråkig utveckling.

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
När man läser det här förs tankarna direkt till GTA IV och dess konsolports-symptom.
När det hade med GTA IV att göra så kunde man faktiskt nöja sig med halvtaskiga fps. Men ett renodlat first person shooter kan man inte lira om man inte ligger runt 60 fps. Speciellt inte online...

Stämmer det att endast personer med 4 kärnor, och då mestadels klockade i7 eller i5 klarar av att driva det här spelet utan ordentliga drops?

Äckligt då DICE alltid varit väldigt mån om PC-spelarna. När sådana företag skiter på oss PC-gamers vad har man att vänta sig i framtiden. Tråkig utveckling.

Jag börjar bli rädd för att det är just som du säger, att man måste ha en monster-CPU för att kunna köra spelet med flyt, även på låga inställningar. Problemet med konsollerna (X360 och PS3) är att de har väldigt lite minne, både RAM och VRAM, vilket innebär att man måste anpassa spelen för att inte lagra så mycket i minnet, utan processa ny data hela tiden.

Det var någon på det officiella beta-forumet som skrev något i den stilen, och jag tycker att det låter logiskt. Jag hoppas inte jag kommer få ångra att jag köpte spelet utan att testa det först. När man inte kan lita på DICE heller, då är det väl i stort sett bara Blizzard och Valve kvar?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Jag börjar bli rädd för att det är just som du säger, att man måste ha en monster-CPU för att kunna köra spelet med flyt, även på låga inställningar. Problemet med konsollerna (X360 och PS3) är att de har väldigt lite minne, både RAM och VRAM, vilket innebär att man måste anpassa spelen för att inte lagra så mycket i minnet, utan processa ny data hela tiden.

Det var någon på det officiella beta-forumet som skrev något i den stilen, och jag tycker att det låter logiskt. Jag hoppas inte jag kommer få ångra att jag köpte spelet utan att testa det först. När man inte kan lita på DICE heller, då är det väl i stort sett bara Blizzard och Valve kvar?

Did you forget Bioware?

Jag kör spelet på datorn i sign på high i 1920x1200 får runt 45-60fps där.
Får runt 55-70fps i 1680x1050 och lite mer i 1440x900.

Får ännu mer vid lägre inställningar.

Och känner en som lirar med ett 3870X2 och en Dualcore med helt spelbar fps (35-40) på medium!

Och vad jag kommer ihåg så sa ju Dice att spelet utvecklades till PC samtidigt vid sidan om konsollerna, så det är inte direkt en portning.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Did you forget Bioware?

Bioware har tyvärr gått över till den mörka sidan också. Musen är helt otroligt dålig i ME2 till exempel. Det går inte ens att ställa in sensen ordentligt. Det finns low, medium och high, och dom gör i stort sett ingenting. Musen accelererar och har dessutom någon slags "smooting" som gör det i stort sett omöjligt att sikta ordentligt.

Detta tillsammans med dåliga grafikinställningar gör att jag tycker det stinker för mycket konsoll tyvärr. Du kanske inte har samma krav som jag, men jag vill ha PC-spel som verkligen är PC-spel.

edit: Nu slutar vi att gå OT tycker jag, tråden handlar trots allt om BC2, det finns redan många trådar där man kan diskutera PC-spelens fall.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Bioware har tyvärr gått över till den mörka sidan också. Musen är helt otroligt dålig i ME2 till exempel. Det går inte ens att ställa in sensen ordentligt. Det finns low, medium och high, och dom gör i stort sett ingenting. Musen accelererar och har dessutom någon slags "smooting" som gör det i stort sett omöjligt att sikta ordentligt.

Detta tillsammans med dåliga grafikinställningar gör att jag tycker det stinker för mycket konsoll tyvärr. Du kanske inte har samma krav som jag, men jag vill ha PC-spel som verkligen är PC-spel.

Har inte haft några problem med musen i det spelet och har heller inge problem visuellt, spelet ser ju vrålsnyggt ut iallafall och det ändrar man ju i launchern?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Någon som har samma fenomen som mig?

Jag har laddnings tid (låg fps) i ca 20 sekunder.
Den låga FPS är under tiden man laddar kartan:

Det är den enda gången jag har dålig fps.
Min spec: Q6600, 4870 512MB, 4GB OCZ 1066MHz

Permalänk

Stängde av HBAO och fick iaf +40 FPS från det

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

men vem sjutton bryr sig om man har dålig fps när man laddar?? :S

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
35-40 = Det flyter riktigt bra?

Detta är därför folk måste säga vad de har för FPS och inte bara att det "flyter bra".

Fortfarande någonting som är väldigt fel för mig.

30 - 40 på Low i 1680 x 1050.
~30 på High i 1680 x 1050.

Kvittar om jag sänker eller höjer upplösningen, fortfarande exakt samma FPS. Kvittar om jag ändrar DXVersion, HBAO, etc.

Får hoppas på att det är bättre när det kommer ut för så här dåligt ska det verkligen inte flyta, imo. Grafiken är inte ens speciellt bra.

Med tanke på vad jag har för hårdvara i burken så anser jag att 35-40 fps är riktigt bra på stora ytor.

Visa signatur

Asus Prime B450 Plus, Ryzen 1700X, Asus Gtx Dual 1070, 2x8gb G.Skill Aegis 3000MhZ, 2xOCZ 240gb SSD, 6tb Lagring, CorsairHX 1050W

Permalänk
Medlem

tycker det är kul att spelet kräver så enormt mycket, jag menar, på low blir träden sprites på 5 meters avstånd.
vad är det egentligen som käkar så mycket prestanda? :S

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phyt0N
Någon som har samma fenomen som mig?

Jag har laddnings tid (låg fps) i ca 20 sekunder.
Den låga FPS är under tiden man laddar kartan:

Det är den enda gången jag har dålig fps.
Min spec: Q6600, 4870 512MB, 4GB OCZ 1066MHz

Vad spelar det för roll vad du har för FPS du du laddar?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Vad spelar det för roll vad du har för FPS du du laddar?

ingenting! förstår inte heller det dära.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Dåliga laddningstider brukar bero på taskig hårddisk.

Permalänk
Medlem

Ligger på 75-120 fps men jag tror inte SLI funkar i spelet än

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Ligger på 75-120 fps men jag tror inte SLI funkar i spelet än

Crossfire funkar. Slog av ena kortet och fpsen sjönk 20-30.

Däremot så blinkar vissa texturer med crossfire på... Hoppas de fixar det. Verkar ha med minnet att göra. T.ex. att spelet vill ha högre kvalle på texturer som crossfire redan kan ge.... Låter flummigt, men jag tror det är så.

Vad gör -fullproc?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Vad gör -fullproc?

Ingenting.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Stängde av HBAO och fick iaf +40 FPS från det

Måste bara fråga.. vart stänger man av denna funktion? Hittar den inte under options>settings ingame.. eller i settings.ini... är jag ude o cyklar snett?

Permalänk
Medlem

settings>quality>advanced

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
settings>quality>advanced

Hmm kan inte komma ihåg att jag sett den menyn alls, får kolla när jag kommer hem - tackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
inga besvär alls med min rigg.

Oväntat!

Det går som sirap på min, kanske inte helt oväntat det heller..

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170