Vista Business - Kan inte öppna Systemegenskaper m.m.

Permalänk
Medlem

Vista Business - Kan inte öppna Systemegenskaper m.m.

Jag kan efter en uppdatering inte öppna Systemegenskaper, Windows Update, Användarkonton, Spela Upp Automatiskt, Systemåterställning och Grafikegenskaper. Har testat köra "sfc /scannow" och installera om Windows, men felet återkommer.

Datorn är en HP dx7500.

Nån som har en bra idé?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Ryzen 9 3900X | 64 GB Corsair Vengeance RGB PRO | MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB | Corsair Graphite 760T

Permalänk
Medlem

Hej !

Jag har precis samma problem med samma dator.

Har haft samma problem tidigare med HP dx 2400 men då har användaren tröttnat på Vista och vi har då nedgraderat till XP

Någon som vet ??

Permalänk
Medlem

Om det är ett generellt fel på Hp datorer så borde det finnas svar på deras support sida annars kan man ju fråga supporten.

Personligen har jag ingen aning om vad som skulle göra att man inte kan öppna delar av operativsystemet, låter mycket konstigt. Ger den nå felmeddelanden?

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

HP supporten hade ingen aning då det gällde operativet...

Blev sedan kopplad till Microsoft och den snubben hade ingen aning men kunde ta emot ärendet för 650:- då detta var OEM-köpt Vista Business via Dustin/HP...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Om det är ett generellt fel på Hp datorer så borde det finnas svar på deras support sida annars kan man ju fråga supporten.

Personligen har jag ingen aning om vad som skulle göra att man inte kan öppna delar av operativsystemet, låter mycket konstigt. Ger den nå felmeddelanden?

Tror inte det är nått generellt HP fel Utan felet ligger nog hos skitoperativsystemet Vista

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Glömde bort att denna tråden fanns. ^^

Jag hittade felet. HP installerar en Altiris-klient bland de andra bundlade programmen som fuckar upp systemet. Avinstallera den ur "Lägg till/Ta bort program" så kommer det funka susen.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Ryzen 9 3900X | 64 GB Corsair Vengeance RGB PRO | MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB | Corsair Graphite 760T

Permalänk

@Arne Anka:
Har sett detta hända på massvis av datorer, alla har varit hp. Har även hänt på jobbet på ett flertal HP datorer. Och lösningen är just att avinstallera HP-skit. Så kom inte och klaga på vista...

Jag löste det på vissa datorer genom att ladda hem senaste servicepacken från microsoft.com och installera den...

HP har värst skit med på sina datorer, har varit med om så många gånger att de ger problem. Flera gånger går datorn inte ens att använda pga. allt skit de lagt in, explorer slutar funka, internet slutar funka etc.etc... Hur fan kan de göra så mot sina kunder? Är för mig oförståeligt

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

KurreKula: Jag kan jag hålla med dig om detta Dom proppar datorerna fulla med massa skit Iofs gäller det väl inte bara just HP Det gäller dom flesta märkena Jag installerar om mina datorer direkt jag köper dom För det är ingen större vits att börja avinstallera allt skit För det blir ändå inte bra Men klaga på Vista gör jag Ett sämre och ostabilare OS får man leta efter Ja det skulle va WinME då Jag har tappat räkningen på hur många Vista datorer jag blivit tvungen att ominstallera med XP eller W7 men det är många

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Hittade inte den där Altiris-klienten men jag tog bort 2 andra HP-program utan positivt resultat...

Sen körde jag in Vista Service Pack 2 och nu fungerar det !!

Mycket märkligt beteende i alla fall...

Permalänk
Medlem

När det här problemet dyker på generellt på Vista datorer beror det oftast på något som jag tror heter Windows Search/Windows Live Search, eller nått sånt, jag minns inte riktigt. Kolla under uppdateringarna och ta bort detta, borde lösa problemet.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk

Mycket velkenda problemstellningar med HP-datorer Har ansvaret bl.a. for Hp Compaq dx 2450 maskiner, 10 stk. Operativsystem Vista Business. Kjører mot server. Store svårigheter med Windows Search. Kunne løse det med å installere win Search 4.0 på ny. Ikke mulig lenger etter service pack 2. Får inte laget gjenopprettingspunkter. Kan være at jeg ikke har satt tilstrekkelig admin rights i systemegenskaper. takknemlig for forslag til løsning på problemet.