Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Skillnad i processor

Blir det stor skillnad i snabbhet mellan I5/I7 och AMD 965 vid multitasking av flera program såsom virussökning, defragmentering, nedladdningar, uppackning av filer och filmtittande?

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-U6 Cowry, PSU: Cooler Master 620W, Moderkort: Asus M4A785TD-M EVO, AMD Phenom II X4 965BE 3,4GHz, Sapphire Radeon 5770 Vapor-X, Samsung 830 128GB, WD Green 2x1tb, Corsair Vengeance 4x4Gb, Corsair H50

Permalänk
Hedersmedlem

Sök efter detta på google, det finns massor om detta på nätet, tex på www.guru3d.com

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Virussökning, defragmentering, nedladdningar och uppackning av filer beror till stor del på vad du har för hårddisk.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Nej du kommer inte märka skillnad. Precis som Ala_95 skriver är det hårddisken som begränsar.

Permalänk
Medlem

Uppackning av filer beror dock en stor del av processorn också, men hårddisken kan begränsa hastigheten.

Ursäkta dålig svenska, lördag kväll.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Ska du göra alla de där sakerna behövs en monster hårdisk. i7 presterar bäst i upppackning av filer. Eftersom i7 har ht så borde den vara bättre i multitasking

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Uppackning av filer beror dock en stor del av processorn också, men hårddisken kan begränsa hastigheten.

Ursäkta dålig svenska, lördag kväll.

Stämmer. Uppackning på min WD Black går blixtsnabbt till skillnad från när jag packar upp på min gamla samsung spinpoint 250GB.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Konvertering av filer måste gå bra mycket snabbare med en bättre processor.