Asus UL30JT är uppföljaren till UL30VT

Permalänk
Melding Plague

Asus UL30JT är uppföljaren till UL30VT

Den populära kompakta bärbara datorn Asus UL30VT får en uppföljare med Intel Arrendale, Nvidia Optimus och 33 procents överklockning.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hmmm intressant, hoppas den inte blir alltför dyr

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

vad roligt! , jag som hade tänkt köpa en Asus ul30vt ^^.
nu blir det till att vänta på denna lilla läckerbit ist.

Spännande spännande! hoppas inte priset skrämmer mig sen bara.

Visa signatur

Ohoj Kapten!

Permalänk
Medlem

Synd att den inte har inbygd 3G. Dongle sucks liksom.

Permalänk

Rubriken: "Asus UL30JT är uppföljaren till UL30VT".

Ibland blir man påmind av att man är en nörd.

Permalänk
Medlem

Hoppas skärmen är bättre än på UL30VT.
Har inte sett en så dålig skärm någonsin, synd på en annars fin dator.

/H

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Inaktiv

Tillägg till releasedatumet. Tror vi kommer se denna modellen tidigast April/Maj.
Ul30VT och UL30JT kommer säljas paralellt.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asus.David
Sweclockers tog väl i lite med release datumet. Tror inte vi kommer se denna modellen för ens tidigast April/Maj.
Och den är inte uppföljare till UL30VT, båda modellerna kommer säljas paralellt. Då båda spec och pris kommer skilja.

Det kan du säga till Anders och inte till oss.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Öhm... April/Maj är det andra kvartalet...

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Vilket HA begär man fick nu

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Det kan du säga till Anders och inte till oss.

jag kommenterade för att ge ett så rimligt datum som möjligt så inte folk återkommer till oss och klagar på att vi inte kan leverera.
Uppföljare kan kan jag förvisso hålla med om...men de kommer fortfarande säljas paralellt och inte ersätta varandra.

Permalänk
Medlem

@ Asus.David: kommer det vara samma skärm på den som på UL30VT?

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Medlem

Blir nog en sådan att köpa i höst!

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

Riktigt fins spec och snygg m.m.... MEN inget inbyggt 3G

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

ser riktig trevlig ut. Sålänge priset inte blir alltför högt så samt att den har god betteritid kan det faktiskt bli ett köp.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

En kvalificerad gissning på prisbilden på denna kommande modell?

Visa signatur

- Intel i9 12900KS - (5,7Ghz) - ASUS RTX 4090 TUF - Team Group T-Force DELTA (6400Mhz) - ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO - ASUS ROG Thor 1200W - Cooler Master H500 - ASUS ROG Ryujin II 240 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merlinen
Riktigt fins spec och snygg m.m.... MEN inget inbyggt 3G

de kanske har 4g när den väl släpps vore väl bättre än 3g or what?^^

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0dy
@ Asus.David: kommer det vara samma skärm på den som på UL30VT?

nej, de produceras nya skärm batchar hela tiden så de kan mycket väl vara annan typ. men jag har har inte sett modellen irl än tyvärr.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antimatter
En kvalificerad gissning på prisbilden på denna kommande modell?

för tidigt att gissa, händer mycket med priserna från intel, nvidia etc samt att valutan svänger upp och ned.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Det kan du säga till Anders och inte till oss.

Du vet att du verkade dryg och insåg att du var dum, och tog bort din post tidigare idag, antar jag. Löjligt.

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem

oj, låter som den kommer hamna i 10k klassen

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Fifan vad gammal min UL30A känns nu :/

Nog för att det alltid kommer nya och bättre saker, men Asus UL30 serie har varit helt sjuk. Helt fakking sjuk.

Permalänk
Medlem

Måste stå fel i artikeln, GMA4500 är intels gamla grafik, Arrandale(notera stavningen) har en ny version inbyggd som är över dubbelt så snabb som den gamla.

Förresten känns det ganska meningslöst att alla dessa datorer med optimus bara har ett Geforce 310M, tycker skillnaden mellan den och intels grafik är för liten, däremot känns asus N82 väldigt spännande!

Permalänk
Medlem

Inbyggt wimax?

Finns det på fler laptops?

Permalänk
Inaktiv

En fråga:
Jag har inte tittat på den tidigare modellen så jag är nyfiken på vilken sorts tangenter den har. Av bilden att dömma skulle det kunna vara ”suddgummimodellen”, men jag har svårt att tro att en så pass dyr dator har så dåliga tangenter ...
Någon här som kan ge ett omdöme om tangentbordet?

Synd att datorn inte klarar mer än 4 GB minne. Det känns inte helt framtidssäkert ...

Permalänk
Medlem

Yikes! Har haft min UL30VT 3 månader nu, supernöjd! Kanske ska byta i sommar? ^^ Fast nä de är nog för tidigt ändå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da-li

Synd att datorn inte klarar mer än 4 GB minne. Det känns inte helt framtidssäkert ...

Som sagt, dessa maskiner har inte så väldigt lång levnadstid på marknaden. Att vara "framtidssäker" är inte direkt en prioritet för detta segment...

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asus.David
för tidigt att gissa, händer mycket med priserna från intel, nvidia etc samt att valutan svänger upp och ned.

verkar vara väldigt olika spec på denna mod på nätet?.. googlar du "UL30JT"
verkar i7 vara mer benämd än i5 m.m?

vet du vad som stämmer? bilden under är från ces-2010..

"Asus UL30JT with i7 to be Released Soon!"

Bilden är från:
http://zedomax.com/blog/2010/01/08/asus-ul30jt-hands-on-revie...

Permalänk
Medlem

i7-640um är också en arrandale och använder därför samma chipset etc.
att återförsäljare väljer att nedgradera för att komma billigare undan är inte ovanligt, i7-640um är bara den snabbaste processorn som den här datorn stödjer.

Permalänk
Medlem

Skum kartong, det står ju Core2duo längst upp och sedan i7 längre ner? De nyare i7orna heter väl inte Core2duo?