Permalänk
Medlem

Vilken Bluray spelare?

Hej! vi köpte en Samsung serien 7 lcd 46 tummare till hemmet för någon dag sedan och nu undrar jag vilken bluray spelare som skulle lämpa sig bäst?
Jag har ju en rätt bra burk och en 15 meters guldplaterad dvi-hdmi kabel så jag kan ju spela upp via datorn, men efter att ha hört att det inte finss program för det så överväger jag att skaffa en vanlig bluray spelare i stället.
Gärna en matchande samsung.
och såklart helst inte för dyr.

TVn är alltså: LE46B755
http://www.samsung.com/se/consumer/detail/detail.do?group=tvh...

tack på förhand.

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Samsung BD-P1580/XEE

Kostar 1990 på netonnet

den har support för DTS 5.1 samt att den "förbättrar" vanliga DVD's för HD-TVs

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk
Medlem

ps3 hade jag köpt om pengar inte var något hinder då får man ju en spel konsol med på köpet

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruzad3r
Samsung BD-P1580/XEE

Kostar 1990 på netonnet

den har support för DTS 5.1 samt att den "förbättrar" vanliga DVD's för HD-TVs

aah! ska kolla;)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaa_kola
ps3 hade jag köpt om pengar inte var något hinder då får man ju en spel konsol med på köpet

HAHA! joo.. men jag anvädner mig inte av bakvänd logik men tack för tipset ändå

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Tycker också man ska överväga en PS3 Slim, då den numera bitstreamar DTS HD-MA och DD TrueHD.

Annars går min röst på LG BD370.

P.S Vad har du hört att man inte kan lira Blurays från datorn? Det är ju nonsens.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

Finns ju möjlighet att spela upp blu-ray på datorn via PowerDVD eller Arcsoft TotalMedia Theatre 3 men det förutsätter ju att du har en blu-ray läsare i datorn samt att du kör Windows som operativsystem.

Spelar upp mina blu-ray på detta sättet (dock mountar jag .iso filer i deaemontools) och det fungerar klockrent. Speciellt med PowerDVD som av senare modell integrerar sig rätt fint med Windows Media Center så att man slipper starta olika program och hålla på. Sköter allt med fjärrkontroll som jag har till datorn.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem

Sony BDP-S360 tycker jag verkar intressant.
Den verkar klara blu-ray-format på DVD-skiva ganska bra:
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=146339

Att kunna spela upp blu-ray på brända DVD tycker jag är den viktigaste featuren för mig själv som filmar mycket i HD-format med videokameran. Är ju rätt dyrt att bränna på Blu-ray skivor ännu. Men jag funderar på att kanske skaffa TviX 6500 istället för att köpa denna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Sony BDP-S360 tycker jag verkar intressant.
Den verkar klara blu-ray-format på DVD-skiva ganska bra:
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=146339

Att kunna spela upp blu-ray på brända DVD tycker jag är den viktigaste featuren för mig själv som filmar mycket i HD-format med videokameran. Är ju rätt dyrt att bränna på Blu-ray skivor ännu. Men jag funderar på att kanske skaffa TviX 6500 istället för att köpa denna.

? Antingen är det Bluray, eller så är det DVD.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Jag menar AVCHD och BD-5 respektive BD-9. Dessa bränner man på vanliga DVD-skivor, men videon är komprimerad med bluray-kompatibla inställningar. Förlåt att jag var lite otydlig. Är ju lätt att flytta över innehållet till BD-R om man senare skaffar sig blu-ray brännare, men fram tills dess kan det vara bra att ha möjlighet att spela upp HD-format på DVD-skivor.

Permalänk

Jag kan varmt rekommendera LG bd370 den är snabb billig och har bra formatstöd har fått bäst i test i tindningen m3 digital world...

Visa signatur

blu-rays.se - allt om Blu-ray, Blu-ray spelare, Blu-ray filmer & 3D-TV

Permalänk
Medlem

nån som har koll på hur det ligger till med regionsfrihet, eller är det nån form av pclösning som gäller?

/Daniel

Permalänk
Medlem

Nu har jag bestämt mig för PS3 Slim 250GB eftersom jag vill få så mycket ut av vår TV som möjligt. Dessutom var PS3 överlägsen över de flesta moderna blu-ray spelare

Det lönar sig mest så här helt enkelt. Kommer att lira lite KTA IV och litte big planet :D:D

en till fråga: Vist hör vi till sama Region som england då det gäller blu-ray filmer? tänkte köpa alla filmer från amazon.co.uk eftersom det lönar sig prismässigt och jag inte är i så stort behov av svensk text

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

uppskalaren i ps3 har varit överlägsen stationära blurayspelare i dom sista testen jag läste.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

finns bättre än ps3 men den är riktigt bra (har en själv) jag vill dock ha regionsfrihet

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
finns bättre än ps3 men den är riktigt bra (har en själv) jag vill dock ha regionsfrihet

/Daniel

Blir PS3 slim 250Gb ;)... Regionsfrihet skulle väl vara bra att ha Men vi hör väl i alla fall till region B just nu? samma som Hela EU och Afrika?

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Kostar typ 1500 extra hos de som kan fixa det (dvdirect).. Billigare att köra på en läsare till datorn och köpa ANYDVD HD som gör vad dvdirect gör mjukvarubaserat.

Visa signatur

Skädda, Gös, Röding, Bleka, Havskatt, Kveite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tintinskoog
Jag kan varmt rekommendera LG bd370 den är snabb billig och har bra formatstöd har fått bäst i test i tindningen m3 digital world...

Håller med dej fullt!! Den spelaren klarar ju även Matroska(MKV)
En väldigt prisvärd spelare.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlex
Blir PS3 slim 250Gb ;)... Regionsfrihet skulle väl vara bra att ha Men vi hör väl i alla fall till region B just nu? samma som Hela EU och Afrika?

jo, men det finns massor av film jag hellre köper ifrån usa och andra länder, pga av pris och att de inte finns utgivna annat än i usa, t.ex. criterion collection

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.No1
Kostar typ 1500 extra hos de som kan fixa det (dvdirect).. Billigare att köra på en läsare till datorn och köpa ANYDVD HD som gör vad dvdirect gör mjukvarubaserat.

finns inte till alla modeller, och billigare är inte alltid bättre... synd bara att oppon är så dyr

/Daniel

Permalänk
Medlem

Samsung SH-B083L
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=501095
Kostar under 1000kr, spelar Bluray och bränner vanlig DVD.
Har en i min dator.

Permalänk
Medlem

Jag är rätt nyfiken på blu-ray spelare att koppla in i datorn då jag gärna vill slippa köpa ett helt hemmabiosystem för att smidigt få 5.1 ljud från blu-ray skivor.

Men innan jag köper vill jag också gärna kolla om folk här har bra erfarenheter av interna blu-ray spelare, vilka som är bra, om de spelar upp skivor utan strul och vilka program som man ska satsa på att använda? Jag kör idag nästan uteslutande media player classic home cinema och spelar .mkv när jag vill kolla högupplöst, men vill verkligen ha möjligheten att hyra/köpa blu-ray filmer och kolla på på momangen Så om folk har åsikter kring interna blu-ray spelare, rekommendationer och tips på program som lirar på bra, så kom gärna med input!

mvh Petter

Visa signatur

e8400 @ 3,6 ghz Freezer 7 pro. Gigabyte GA-EP35-DS3. XFX 5770 Corsair XMS2 8500 2*2024 mb. Corsair 650w. Antec three hundred.

Permalänk
Medlem

Arcsoft Total Media Theatre 3 är kanonbra. MPC HC kan också lira Blurays, dock utan menyer.

Själv kör jag nån billig Liteon läsare, har inte haft nåra problem med den, tyst och fin.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Arcsoft Total Media Theatre 3 är kanonbra. MPC HC kan också lira Blurays, dock utan menyer.

Själv kör jag nån billig Liteon läsare, har inte haft nåra problem med den, tyst och fin.

Tack för snabbt svar! Det låter ju kanonbra. Läste någonstans att någon inte rekommenderade att köpa interna läsare för att de strulade, och man blev istället rekommenderad att köra vanlig extern spelare. Har för mig att de dillade om att det var problem att lira bluray-skivor i windows-miljö för att windows mer var optat för hd-dvd. Det var vad de pratade om där men jag minns inte när tråden var ifrån så det kan ju ha varit en tid sedan...Men om det stämde då så stämmer det förhoppningsvis inte längre då! Bara det funkar smidigt med fin bild och ljud och att lira filmer utan konstigheter blir jag supernöjd
coolers ska kolla in Arcsoft total media theatre 3

Visa signatur

e8400 @ 3,6 ghz Freezer 7 pro. Gigabyte GA-EP35-DS3. XFX 5770 Corsair XMS2 8500 2*2024 mb. Corsair 650w. Antec three hundred.

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på LG BD370, har fungerat hur bra som helst plus att den spelar alla videofiler jag kastat på den.