Permalänk
Medlem

Xbox 360 - WOL?

Har googlat runt som en galning och hittat lite grann om att 360'n har stöd för Wake On LAN tillsammans med Media Center men jag har inte Media Center. Kan man på något sätt starta sitt 360 frpn PCn? Självklart är båda kopplade till samma router.

C

Permalänk
Avstängd

Oavsett om man har Windows Media Center eller inte så är det väl inte möjligt att starta sin XBOX 360 ifrån datorn?

Men tvärtom går utmärkt... och det är väl just vad man vill. Att dra igång krysslådan och sedan aktivera datorn för att strömma musik/bilder/filmer därifrån.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid göra som jag gör. Ha en handkontroll vid datorn och håll inne "Guide-knappen". Startar boxen trots väggar o annan skit i vägen

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Yes, de nya xboxkontrollerna ska räcka upp till 10m ! Dvs max 8, men ändå !

Kan jag låna tråden lite ? För jag fattar inte hur jag synkar xbox:en med PC:n, jag kan synka xobox:en och Media center (på PC:n så klart) men fattar inte hur man får dirket "accses" (Stavning?). Har fått intrycket att det går för man kan ju välja "PC" i menyerna.

Permalänk
Medlem

nej, du får inte låna tråden jag e inte klar.
ja fast nån handkontroll hjälper mig tyvärr inte. jag behöver starta den via nätverket för jag vill kunna starta xboxet när jag inte är hemma. datorn kan jag redan styra och om jag kan sätta på xboxet från min PC så är saken klar.

man kan ju sätta downloads på kö från microsofts xbox360-sida men dom laddas inte ned förns boxnen är på. och därav mitt problem.

Permalänk
Medlem

Du vet att det finns en inställning som gör att boxen väntar med att stänga av sig helt tills nedladdningarna är klara?
Så när du trycker på att stänga av boxen så tuggar den på med nedladdningarna och stänger sen av sig själv.

Kanske inte hjälper, men tänkte iaf. informera ^^

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

ja det vet jag men nej det hjälper inte eftersom boxen normalt är avstängd.
så jag vill sätta downloads på kö och sen sätta på det från distans. då laddar den hem saker när jag inte är hemma. en bonus kan ju vara att också kunna stänga av den.

ingen som vet?