Permalänk

Efter att ha kollat på en trailer så fick jag ut det här.
Handlar spelet om att hon är i ett hus och blir jagad?

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Taskigt att beatälla från Sverige när frakten blir lika mycket som spelet... får kolla runt lite, tack för tipset!

Fahrenheit finns på steam om du inte avskyr det över allt annat.
För övrigt förbokade jag precis Heavy Rain på fel giganten för 499 kr. Helt ok pris för annars överdrivet dyra konsolspel

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RymdSegel
Efter att ha kollat på en trailer så fick jag ut det här.
Handlar spelet om att hon är i ett hus och blir jagad?

Det handlar om människor och deras öde när dom på olika sätt blir inblandade där en mördare härjar runt. Om jag förstått rätt. Du spelar flera karaktärer i en mordhistoria.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Fahrenheit finns på steam om du inte avskyr det över allt annat.
För övrigt förbokade jag precis Heavy Rain på fel giganten för 499 kr. Helt ok pris för annars överdrivet dyra konsolspel

Finns special edition på el giganten i Finland för 51€ och det har jag tänkt beställa så fort jag får lön... har inte haft nån orsak att löpa nått från steam förrut så jag har inget konto men vi skall se, spelar så lite på PC nuförtiden...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Om jag förstått rätt räknas grafiken på processorn likt uncharted 2 och nvidia chipper sitter och tuggar physX? Riktigt kul med folk som gör det rätt och inte bara portar från krysslådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Om jag förstått rätt räknas grafiken på processorn likt uncharted 2 och nvidia chipper sitter och tuggar physX? Riktigt kul med folk som gör det rätt och inte bara portar från krysslådan.

Ingen aning men enligt den egna erfarenheten så blir spel som är gjorda för PS3 otroligt mycket snyggare än dom som är gjorda för multi (360)

Fler PS3 exklusiva!!!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Fahrenheit finns på steam om du inte avskyr det över allt annat.

Trevligt, visste inte att det låg på Steam. Så ni som ser fram emot Heavy Rain men inte har kört Fahrenheit/Indigo Prophecy borde passa på nu, samma utvecklare för de som inte vet.

http://store.steampowered.com/app/9740/

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Testade demon igår och måste säga att.. detta kommer bli riktigt bra!

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Testpilot

Laddar ner demot nu, det här spelet är ett av dom som gjorde att jag skaffade en PS3:a men jag anade inte att det skulle dröja så länge innan det till slut skulle komma. Är demot bra har jag väl inget val än att köpa det, synd att Bioshock 2 kommer samtidigt, blir så mycket pengar på spel =/

Tänkte beställa från VGP då jag köpte Uncharted 2 därigenom och det funkade smidigt. Blir 470 spänn inklusive frakt, billigare än så kommer man väl knappast undan?.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

De flesta nya spelen kostar 449:- inkl frakt på CDWOW.
http://www.cdwow.se/games/Heavy-Rain-Playstation-3/dp/6819533...

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Testpilot

Undrar om jag vågar importera det ändå, har en importerad version av Little Big Planet och har aldrig fått ordning på DLC till det trots att jag testat alla olika regioner. Undrar om Heavy Rain är lika petig med att det ska vara samma region på DLC som spelet, eller det kanske alltid är så?

Ioförsig står det ju PAL på den från CDWOW men dom verkar ha rätt långa leveranstider enligt folk på bland annat Prisjakt, från VGP fick jag spelet på under en vecka.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Recension från FZ:
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=36587

Blev bara mer sugen nu efter att ha läst en massa recensioner!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Tänk om man haft en PS3:a. Men sen gillar jag inte riktigt stilen med att planera klart DLC och det köret innan spelet ens är släppt/färdigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Tänk om man haft en PS3:a. Men sen gillar jag inte riktigt stilen med att planera klart DLC och det köret innan spelet ens är släppt/färdigt.

Samma här.

Skulle det komma till 360\PC så skulle de säkert sälja dubbelt så många exemplar.

Är inte så sugen på att skaffa PS3 pga. ett enda spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A1200
Samma här.

Skulle det komma till 360\PC så skulle de säkert sälja dubbelt så många exemplar.

Är inte så sugen på att skaffa PS3 pga. ett enda spel.

Du kan skaffa en PS3 för Killzone 2, Unchartes 1 och 2, Metal Gear Solid 4, Gran Turismo 5, Infamous, MAG, Resistance 2 OCH HEAVY RAIN!

Detta spelet är absolut ett givet köp om man äger en PS3, älskade demot rakt igenom!!!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Game Reactors recension:
http://www.gamereactor.se/recensioner/20967/Heavy+Rain/

Blir bara bättre och bättre, kan det bli bättre!?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Hehe, jag har läst IGN:s recension och kört demot och det verkar lovande. Men nu tänker jag inte läsa nåt mer så man inte hypar det för mycket. Och framförallt inte vet så mycket om det så det blir ett så "clean slate" som möjligt. Sedan vill man ju inte träffa på några spoilers!

Så, vart har ni beställt ifrån? Får man det snabbare om man beställer från tex Storbritannien?

EDIT och offtopic:

Kul att vara så sugen på ett spel och särskilt till ps3. Äntligen får man kanske utnyttja PS3 spelmässigt på det sättet man hoppades man skulle kunna göra, när det släpptes.. Har nästan haft skuldkänslor då konsolen mer varit mediacenter än spelkonsol, då jag ratar fps på ps3.

Fast nu har jag ju även flashpoint på ingång Där har jag dock tänkt krypa runt i buskarna lite försiktigt och ge order medan man sitter med en kopp kaffe i knät och spela singleplayer Hoppas det är en betoning på taktik, annars blir det verkligen en flopp för mig, som det tydligen blivit för så många andra :/

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Orkade inte riktigt hålla mig så jag fick skrapa lite av sparkontot och förhandsbokade Special Edition imorse!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

För min del tycker jag att storyn lockar mer än själva spelande. Verkar va en tajt thriller med skön atmosfär.
F.ö var demot riktigt bra. Perfekt spel om man har sällskap hemma, då det är lite som en långfilm samtidigt.

Högt sannolikt att det blir ett köp senare.
La en beställning på Uncharted 2 och Demon's souls i förrigår som jag måste spela igenom först

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
För min del tycker jag att storyn lockar mer än själva spelande. Verkar va en tajt thriller med skön atmosfär.
F.ö var demot riktigt bra. Perfekt spel om man har sällskap hemma, då det är lite som en långfilm samtidigt.

Högt sannolikt att det blir ett köp senare.
La en beställning på Uncharted 2 och Demon's souls i förrigår som jag måste spela igenom först

Jag är oxå otroligt sugen på storyn i spelet!
Uncharted 2 är oxå ett spel man måste ha om man äger en PS3, kan inte uttala mig om Demon´s Souls men det verkar inte vara min typ av spel...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Demot är släppt på PSN nu för de som ännu inte testat.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Jag spelade demot nyss och jag vill ha det här och nu.
Så skön atmosfär och ja jag kommer njuta av varje sekund av detta spel.

Edit: Special edition beställd.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mute
Jag spelade demot nyss och jag vill ha det här och nu.
Så skön atmosfär och ja jag kommer njuta av varje sekund av detta spel.

Edit: Special edition beställd.

Grattis, du upptäckte spelet!!!
Även jag har beställt Spedial Edition..

Tror att detta spel kommer det första spel nånsin som jag kommer att köpa alla DLC och allt extra material till!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Så himmla skönt att det inte blir Censur på spelet!

http://play.tm/news/28506/no-heavy-rain-censorship/

då kan få uppleva detta
http://www.gametrailers.com/user-movie/heavy-rain-sex-scene-n...

Visa signatur

[Asus Z87-Deluxe][Intel Core i7-4770K] 2*Kingston HyperX 3K SSD 240GB] [2*Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 8GB] [2*4TB WD RE Enterprise][2*Gigabyte GeForce GTX 780Ti GHz Edition Sli ] [Corsair AX 1200i] [Windows 8.1]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim26
Så himmla skönt att det inte blir Censur på spelet!

http://play.tm/news/28506/no-heavy-rain-censorship/

då kan få uppleva detta
http://www.gametrailers.com/user-movie/heavy-rain-sex-scene-n...

YES!!!! Sex scener i spel gör mig såååå tänd!!!! (sarkasm)

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

vad kommer Special edition innehålla ?

Visa signatur

[Asus Z87-Deluxe][Intel Core i7-4770K] 2*Kingston HyperX 3K SSD 240GB] [2*Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 8GB] [2*4TB WD RE Enterprise][2*Gigabyte GeForce GTX 780Ti GHz Edition Sli ] [Corsair AX 1200i] [Windows 8.1]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim26
vad kommer Special edition innehålla ?

Detta: http://www.webhallen.com/prod.php?id=105984

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4