Dustinhome - Aldrig mer!

Permalänk
Medlem

Dustinhome - Aldrig mer!

Jag tänkte börja med att säga att jag tidigare har varit en stark förespråkare av Dustinhome och en trogen kund under flera år. Men hanteringen av ett pågående supportärende har fått mig att helt ändra uppfattning av företaget.

För två år sedan så köpte jag ett Asus 8800GTX från Dustinhome med 3 års garantitid. Under mitten av decembermånaden så började grafikkortet bete sig riktigt skumt och gick sönder omedelbart efter att det visat artifakter.

Jag ringde Dustinhomes support för att anmäla felet och returnera varan precis som jag gjort en gång tidigare utan problem. Men efter att en vecka passerat och jag fortfarande inte fått den retursedel jag behövde för att returnera grafikkortet så började jag ana oråd och ringde ännu en gång supporten hos Dustinhome.

Det visade sig att handläggaren hade skickat retursedeln till en felaktig adress trots att han bekräftat min nuvarande adress över telefon och via email. Jag reagerade inte speciellt starkt på detta, alla gör vi ju misstag ibland. Efter ytterliggare två veckor passerat och jag inte fått den ersättningsfraktsedel som skickades till mig så ringde jag för tredje gången till supportavdelningen på Dustinhome. Handläggaren var förvånad men också lite skamsen då samma fel hade upprepats ytterliggare en gång.

Tredje försöket gillt när handläggaren ännu en gång försökte skicka en returfraktsedel till mig. Ytterliggare en vecka passerade och vid det här tillfället så började jag bli påtagligt irriterad då jag fortfarande var utan fungerande dator och grafikkortet ännu inte nått leverantören för reparation. Jag försökte därför nå Anna P som tydligen ska vara ansvarig på garantiavdelningen. Jag försökte tre gånger nå henne genom växeln på Dustinhome. Under de två första försöken så fick jag information om att hon skulle vara tillgänglig under nästkommande dag och den tredje dagen så fick jag reda på att hon inte skulle vara tillgänglig på en tid framöver.

Efter ännu en vecka så fick jag äntligen min efterlängtade returfraktsedel. Det visade sig att handläggaren hade korrekta personuppgifter men haft en viss svårighet med att stava till Linköping, troligtvis så var det detta som orsakade dröjsmålet då returfraktsedeln normalt ska levereras inom 2-3 dagar enligt handläggaren.

Tyvärr så kunde jag inte returnera grafikkortet omedelbart vid detta tillfälle eftersom jag under morgondagen skulle på operation vid Karolinska i Huddinge. Jag returnerade istället grafikkortet så snart jag kom hem.

När grafikkortet vart hos Dustinhome under två veckor så ringde jag för att försöka få en tidsuppgift om när jag skulle få en ersättningsprodukt eller grafikkortet reparerat. Handläggaren hälsade mig att jag skulle ha ett grafikkort under den veckan eller möjligtvis senast den nästkommande måndagen.

Jag förstod dock snabbt att detta inte stämde när jag fick ett email ett tag senare som sa att jag trots allt kunde förvänta mig ett utlåtande från leverantören tidigast på måndagen och då kanske också kunna få en tidsuppgift.

När det nu enligt mig tagit en orimlig tid för att hantera ärendet från det att jag anmälde produkten skadad så kontaktade jag handläggaren igen för att undersöka möjligheten av att få grafikkortet ersatt av Dustinhome. Jag fick reda på att det inte var ett alternativ att ersätta grafikkortet med ett likvärdigt från deras sortiment. Jag försökte då att häva köpet med hänvisning till konsumentköpslagen också detta var totalt orimligt enligt handläggaren som ansåg att det skulle passera minst 30 dagar från det att produkten nått dem. Jag försökte uppmärksamma handläggaren på deras två misslyckade försök att ge mig möjlighet till att returnera produkten och det dröjsmål deras misstag orsakade under det tredje försöket.

Nu har en lång tid gått sedan produkten anmäldes skadad under December och jag ser fortfarande inte röken av något grafikkort eller något svar på det email jag skickat till Anna P för att försöka påkalla hennes uppmärksamhet till ärendet.

Hela processen har präglats av telefonköer som vissa nästan nått upp till en timmes längd, detta förutsatt att man inte möts av det meddelande som hälsar en att det är omöjligt att nå fram till garantiavdelningen för tillfället (dagtid).

Dustinhome har visat att de numera helt saknar den goodwill och kompetenta supportavdelning de en gång tidigare hade. Personligen så är det sista gången jag handlar från Dustinhome då de numera visar att de är ungefär lika pålitliga som ett blufföretag.

Representant från Dustinhome får gärna kontakta mig genom tråden eller pm, mina kunduppgifter skickar jag på begäran.

Permalänk
Medlem

Men shit jag hoppas verkligen att det löser sig, fan så jäkla drygt, ett grafikkort borde vara kaffepengar för dustin och hoppas verkligen att dom spär på lite grann till dig som goodwill....

uppdatera gärna, intressant o läsa "kundcase" ärenden. Man har ju alltid sådant i bakskallen när man ska inhandla roliga saker.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Det kändes verkligen som jag blivit tagen på pottkanten med tanke på att jag tidigare haft bra erfarenheter från Dustinhome och det är därför jag gjort mina inköp där.

Permalänk
Medlem

Hoppas det känns bättre nu.

Tänk om alla krångliga ärenden mellan privatperson/företag skulle få varsin tråd på sweclockers.

Jag har inte alls upplevt någon brist på goodwill från DustinHome Dec -> Feb. (JFYI)

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

har också varit i luven med dom tidiagre, har bara handlat hos inte sedan dess och de har alltid funkat fint.

för jävligt när man är trogen kund och lägger goda ord för dom och så blir man behandlad med sådan nonchalans.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Ja när min polares 4870x2 gick sönder som han hade köpt på Komplett så fick han ett 5970 som ersättning.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft problem med dustin, men om det är såhär det börjar bli så kanske man ska handla någon annanstans.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Ja när min polares 4870x2 gick sönder som han hade köpt på Komplett så fick han ett 5970 som ersättning.

TROLL?
de där ju för bra för att vara sant!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Ja vad kan man säga. Antingen har dom så här långa ärendetider för alla och då är det ju dåligt men det verkar som att även om vi bortser från returfraktsedelfadäsen så har det tagit för lång tid. Eller så har du en jäkla otur bara.

Men hur lång tid har det alltså tagit sedan du skickade in kortet? Som sagt, returfraktsedelfadäsen kan vi bortse från för där kommer du inte kunna göra något, det är resterande tid som man kan ha åsikter om. Vilka har de som partner? Säg inte anovo för då sitter du i samma soppa som de flesta som har med dom att göra i något led. Eller har dom en egen smånissestuga som fixar sånt här?

Är inte dustin här inne? Om det är så kommer dom ju kommentera i tråden och du kan nog förvänta dig samma som alltid.

Vi beklagar verkligen och komemr fixa det här....blah blah....
Plåster på såren kan man ju få tycker jag och då inte en jordgubbsklubba precis...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hos mig gick det senaste ärende bra hos dustinhome, ville ha tillbaka pengarna eftersom kvaliteten på produkten var så pass dålig Gick rätt snabbt och hade pengarna på nolltid.

Hoppas det löser sig för dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Ja vad kan man säga. Antingen har dom så här långa ärendetider för alla och då är det ju dåligt men det verkar som att även om vi bortser från returfraktsedelfadäsen så har det tagit för lång tid. Eller så har du en jäkla otur bara.

Men hur lång tid har det alltså tagit sedan du skickade in kortet? Som sagt, returfraktsedelfadäsen kan vi bortse från för där kommer du inte kunna göra något, det är resterande tid som man kan ha åsikter om. Vilka har de som partner? Säg inte anovo för då sitter du i samma soppa som de flesta som har med dom att göra i något led. Eller har dom en egen smånissestuga som fixar sånt här?

Är inte dustin här inne? Om det är så kommer dom ju kommentera i tråden och du kan nog förvänta dig samma som alltid.

Vi beklagar verkligen och komemr fixa det här....blah blah....
Plåster på såren kan man ju få tycker jag och då inte en jordgubbsklubba precis...

Grafikkortet skickades in den 27:e januari vilket var så snart jag hade fått min fraktsedel och hade möjlighet då jag tidigare var i Stockholm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsan
Du kunde skrivit här direkt: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4...

Tråden verkade snarare vara till för generell kritik och förslag på konstruktiva ändringar för att förbättra deras tjänster. Syftet med tråden var att påkalla uppmärksamhet till ett enskilt fall men också för att se om någon upplevt en liknande situation jag nu befinner mig i med Dustinhome.

Helst av all hoppas jag förstås att en representant från Dustinhome med möjlighet till insikt i fallet ska kontakta mig. Då handläggningstiderna hos ARN är uppemot sex månader så vill jag såklart att problemet ska kunna lösas mellan Dustinhome och mig då alla andra försök till att få någon verklig respons från dem har misslyckats.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Ja när min polares 4870x2 gick sönder som han hade köpt på Komplett så fick han ett 5970 som ersättning.

Ja eller hur

Men seriöst hade jag varit du hade jag kontaktat tillverkarna av produkten. Fabriksgarantin är sweet.

När jag byte in båda mina Geforce 9800 GX2 defekta som dom var fick jag alternativet att vänta 2 månadar för att få dom reparerade eller 2x GTX 275.

Men det tyckte inte jag var en bra deal pågrund av pris skillnaden så jag fick 2x GTX 285 istället Detta var leadtek's support helt underbart och snabbt också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oshe
Grafikkortet skickades in den 27:e januari vilket var så snart jag hade fått min fraktsedel och hade möjlighet då jag tidigare var i Stockholm.

Tråden verkade snarare vara till för generell kritik och förslag på konstruktiva ändringar för att förbättra deras tjänster. Syftet med tråden var att påkalla uppmärksamhet till ett enskilt fall men också för att se om någon upplevt en liknande situation jag nu befinner mig i med Dustinhome.

Helst av all hoppas jag förstås att en representant från Dustinhome med möjlighet till insikt i fallet ska kontakta mig. Då handläggningstiderna hos ARN är uppemot sex månader så vill jag såklart att problemet ska kunna lösas mellan Dustinhome och mig då alla andra försök till att få någon verklig respons från dem har misslyckats.

totalt 15 arbetsdagar då. Inget att flyga i taket för egentligen. Men jag håller med om att hela ärendet har hanterats klumpigt. Men som sagt, de har haft 15 arbetsdagar på sig hittills.

Men skicka ett PM till dustinrepresentanten här så fixar det här sig så snabbt som det bar agår i alla fall. Att ha en direktkontakt med denna person är nog den bästa hjälpen du kan få.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Har handlat några gånger på Dustin.
Dock retunerade jag en produkt till de idag som inte fungerade och ska ha mina små slantar tillbaka så jag har inget ont mot de mer än att de kan packa bättre lägger gäran 10kr extra mot bättre förpackde paket.

Jag tror inte Dustin skiter i din.

Känns lite mer som du fått prata med fel personer (som på alla företag) gäller att vara rätt fram och verkligen få prata med rätt person!
Sen vid Decembers slut hade de rätt mycket att göra likt så många företag brukar ha.

Sen att de kunnat bemöta dig bättreeller den där Anna P kunde ju kontaktat dig. nu vet jag inte alls hur era telefon7mail historik ser ut men kan vara bra att få se bägge sidorna av myntet.. förövrigt har vi minst 2 st dustinanställda här som håller på så ta ett snack med någon av de så ska det säkert klara upp sig

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag har med en viss förståelse i avseende till själva hanteringstiden hos leverantören men de upprepade felen med returfraktsedlarna måste ändå tas i åtanke när de sedan hanterar ärendet. Sedan att de lämnade mig ett felaktigt besked och sa att grafikkortet skulle vara mig tillhanda vid denna tidpunkt försämrar situationen.

Om man läser konsumentköplagen så räknar man från den dagen då köparen framställde sitt krav vilket är i december. Bäst hade ju såklart varit om de ersatte varan med en från sitt befintliga lager direkt de fick in mitt grafikkort med tanke på dundertabbarna rörande fraktsedeln.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
TROLL?
de där ju för bra för att vara sant!

Nej, jag försöker inte trolla, de sa att de inte hade något kort inne som var i samma klass som det han hade så de gav honom ett 5970, fattar det fan inte heller, men det är ju Komplett man handlar på från och med då man fick veta det.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Tog 3 veckor för inet att kolla min hårddisk på en RMA.

edit: dock så gick allt fina fisken hela vägen och inga strul. Tycker inte att Dustin borde ha problem med såna grejer då de är så stora.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Re: Dustinhome - Aldrig mer!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oshe
Personligen så är det sista gången jag handlar från Dustinhome då de numera visar att de är ungefär lika pålitliga som ett blufföretag.

Ta och tagga ner litet, det är knappast som att du kommer med belägg för ditt påstående att de är ett blufföretag.

Jag håller med om att det tog lång tid för retursedeln att komma fram. Däremot kan du väl knappast lasta Dustin för att det tar tid när du nyttjat garantin, och inte reklamationsrätten, eftersom de måste följa leverantörens rutiner.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Nej, jag försöker inte trolla, de sa att de inte hade något kort inne som var i samma klass som det han hade så de gav honom ett 5970, fattar det fan inte heller, men det är ju Komplett man handlar på från och med då man fick veta det.

verkligen 1 på miljonen de där:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Avstängd

Snart kommer hjälpen, tråkigt att behöva ta upp det med en tråd i sweclockers för att få hjälp...

"skriv valfri datorbutik" i en nötskal

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Ta och tagga ner litet, det är knappast som att du kommer med belägg för ditt påstående att de är ett blufföretag.

Jag håller med om att det tog lång tid för retursedeln att komma fram. Däremot kan du väl knappast lasta Dustin för att det tar tid när du nyttjat garantin, och inte reklamationsrätten, eftersom de måste följa leverantörens rutiner.

Jag syftar främst på deras extremt långa telefonköer. Förutsatt att man ens placeras i en telefonkö utan att bli bortkopplad. Jag förväntar mig att kunna kontakta ett seriöst företag. Jag har också försökt få kontakt med ansvarig på garantiavdelningen men detta har nästan varit en omöjlighet, tro mig jag har försökt nå henne flertalet gånger under en månads tid.

Permalänk
Medlem

dustin har blivit sämre på sistone, inget nytt direkt.

Permalänk

Jag har köpt massor från Dustin till jobbet under flera år, har märkt av en mycket klar försämring vad gällande support/RMA hantering sista året.

Det kan ta flera veckor innan man ens får svar via mail trots att vi har speciella epost adresser som storkund.

Tråkigt att det börjar gå utför för ett så annars bra företag.

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Avstängd

Nähe, är inte hjälten från dustin här och rättar till det?

Jävla konstigt är det, skriver man något i medierna/forum så får man hjälp, och oftast endast då, men inte annars.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Du har haft lite otur. Systemet kan inte alltid fungera felfritt. Bortsett från de borttappade returfraktsedlarna har väl tidåtgången varit ganska normal? Här är i alla fall min upplevelse:

Jag har endast behövt returnera en sak till Dustin än så länge, men det gick som på räls faktiskt. Skickade in en WD 750 GB Black jag köpte i oktober och som lade av helt efter ett par månader. Disken satt i en dator hemma i Stockholm och därför var min familj först tvungna att skicka den till mig för att jag sedan skulle kunna skicka den till Dustin. När jag väl fick disken upptäckte jag, till mitt förtret, något som sannolikt var en transportskada. Nu hade disken ytterligare ett fel med andra ord.

Hur som helst, jag skrev till Dustin support och gjorde en förfrågan om en returfraktsedel för disken. Gjorde en felbeskrivning och förklarade hur det låg till, dvs att disken först lagt av helt och sedan fått ytterligare en skada. Lade även till att de kunde överväga att neka min förfrågan pga detta. Den senare uppkomna skadan på disken var ju trots allt mer eller mindre självvållad; den skulle möjligen ha varit bättre paketerad.

27 jan skriver jag e-post till kundservice.
29 jan bekräftar de att de tagit emot min reklamation.
1 alt 2 feb (efter helgen) erhåller jag returfraktsedel.
6 feb, lördag, skickar jag in disken till Dustin.
9 feb, tisdag, bekräftar de att de tagit emot varan.
Dagen efter, 10 feb kl 15:38, konstaterar de fel på varan.
Samma dag kl 18.12 har de skickat en helt ny hårddisk till mig, som kommer till mig redan dagen efter.

Σ = mycket nöjd och sannolikt återkommande kund

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Trevligt att du hade en bättre upplevelse av kundtjänst. Jag kan inte uttala mig om hur felanmälan hanteras genom epost då jag varit i kontakt med kundtjänst genom telefon.Telefonsupporten fungerar för tillfället under all kritik. Telefonköer på uppåt en timma kan jag helt enkelt inte acceptera.

I ditt fall så var ärendet över inom två veckor vilket är bra men kan du inte förstå min frustration när det snart är Mars och jag inte har fått något besked om vad som händer med mitt grafikkort ännu? Jag har inte heller fått någon respons från Anna P som jag både kontaktat genom telefon och email.

Om Dustin hade någon form av goodwill så hade de vid denna tidpunkt ursäktat fördröjningen och ersatt varan med ett grafikkort de redan har i lager. Jag är övertygad om att de blir kompenserade av tillverkaren när felet på mitt grafikkort sedan bekräftas.

Jag funderar nu över att skicka in en anmälan till ARN då jag fortfarande inte fått något besked om när grafikkortet ska bli ersatt. Detta kan knappast ses som en skälig väntetid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oshe
Trevligt att du hade en bättre upplevelse av kundtjänst. Jag kan inte uttala mig om hur felanmälan hanteras genom epost då jag varit i kontakt med kundtjänst genom telefon.Telefonsupporten fungerar för tillfället under all kritik. Telefonköer på uppåt en timma kan jag helt enkelt inte acceptera.

I ditt fall så var ärendet över inom två veckor vilket är bra men kan du inte förstå min frustration när det snart är Mars och jag inte har fått något besked om vad som händer med mitt grafikkort ännu? Jag har inte heller fått någon respons från Anna P som jag både kontaktat genom telefon och email.

Om Dustin hade någon form av goodwill så hade de vid denna tidpunkt ursäktat fördröjningen och ersatt varan med ett grafikkort de redan har i lager. Jag är övertygad om att de blir kompenserade av tillverkaren när felet på mitt grafikkort sedan bekräftas.

Jag funderar nu över att skicka in en anmälan till ARN då jag fortfarande inte fått något besked om när grafikkortet ska bli ersatt. Detta kan knappast ses som en skälig väntetid.

Är du missnöjd ska du absolut göra en anmälan till ARN. Men förvänta sig inga underverk precis, förvänta dig just ingenting i det här fallet faktiskt. Men anmälan ska du gra tycker jag. Är det fler som dig som anmäler väger det så klart tyngre.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Jo jag har förstått att handläggningstiden hos ARN för närvarande är cirka 6 månader lång. Förhoppningsvis så är supportärendet avklarat då men som det ser ut just nu så vet man aldrig...

Jag verkar ju knappast vara den enda som haft problem med Dustinhomes support på senare tid. Förhoppningsvis så kommer Dustinhome ta sig i kragen i och med att fler visar sitt missnöje.

Permalänk
Hedersmedlem

Skicka ett brev till grundaren och fråga om detta var det han tänkte när han sålde Dustin till riskkapitalbolaget Altor: http://www.dustin.se/PDF/Ny_agare_pressmeddelande_Dustin.pdf

För mig började utförsbacken ungefär ett år efter ägarbytet.

Ursprungliga ägaren har fortfarande kvar 20% vad jag vet iaf, så visst intresse måste han ha trots allt.

Byggmax fungerar fortfarande väldigt bra, men det är ju en helt annat värld. Jag vet inte om man satte sin eget folk som VD i som i Dustins fall. Andréas Ståhl är alltså inte kvar, utan Det är Per Eriksson från Altor. Han tjänar dessutom tämligen bra: http://it24.idg.se/2.2275/1.275822 så handla på!

http://www.altor.com/altor/opencms/our_portfolio/companies/ca...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro