Dustinhome - Aldrig mer!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Inte så lätt att ta beslut snabbt när produkter ska till tillverkaren för att avgöras åtgärder senare. Vilket det var fallet här i tråden.

Nej jag menar just Logitech är inte svårt. Har jobbat med reklamationer. Logitech skickar man ett mail som man automatiskt får OK på för doa. De litar fullt ut på säljaren och all doa går automatiskt igenom.. Det är ingen service på deras produkter.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oshe
Känns som det börjar bli ganska mycket missvisande information rörande garanti. Garanti är som tidigare nämnt något som erbjuds av butiken, det är också helt frivilligt och varierar därför från butik till butik.

Reklamation är däremot lagstadgat och reklamationsrätten gäller inom Sverige 3 år. Reklamation skiljer sig oftast från garantin då du själv efter 6 månader passerat måste bevisa att felet är befintligt sedan början. Detta behöver såklart inte stämma då garantin helt ges på butikens villkor.

Den garanti jag erbjöds från Dustinhome gällde i en period av 3 år från inköpstillfället.

Kan vi från och med nu undvika diskussioner rörande definitionen av garanti och reklamation osv. Jag är säker på att de finns redan existerande trådar rörande både och.

Ontopic:

Ersättningsgrafikkortet skickades direkt efter jag var i kontakt med Anna P och befann sig i morse på postens sorteringscentral i Jönköping. Med lite tur så kan jag hämta paketet senare under kvällen.

Här fick jag o alla andra ett svar på det hela du hade altså inte behövt skriva att jag sagt någom som va fel. JAG har hört det jag skrev svar på ett ex antal gånger och just därför gav jag mitt utalande. eftersom detta är ett forum så har alla rätt att ge ett utalande.

jag blev smartare av just detta:

Här har du lite läsning:

Garanti:
http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument...
"Det är alltid frivilligt för säljaren att lämna garantier" är viktigt.

Reklamation:
http://www.konsumentverket.se/Tema_ehandel/Efter-kop/Reklamat...

[/QUOTE]

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
[B] Här fick jag o alla andra ett svar på det hela du hade altså inte behövt skriva att jag sagt någom som va fel. JAG har hört det jag skrev svar på ett ex antal gånger och just därför gav jag mitt utalande. eftersom detta är ett forum så har alla rätt att ge ett utalande.

Om du följt tråden från dess början så skulle du se att inte bara var riktad mot dig. Länkar i all dess ära men för någon som skummar igenom tråden så kan det vara mer fördelaktigt med en snabb sammanfattning av garanti och reklamation istället för att någon missleds att tro något som inte stämmer.

Självklart så har alla rätt att delta i diskussionen. Men det förutsätter såklart att jag också tillåts kommentera ditt uttalande?

Ärendet har nu som tidigare sagt löst sig och är avslutat både från min och Dustins sida. Det verkar nu som att ingen har något mer att tillföra som är relaterat till ärendet och därför kommer jag be en moderator att låsa tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

Dags att låta den här tråden vila på begäran av oshe.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM