Permalänk
Medlem

Virus i usb modem

Hej vet inte rikigt vart jag skulle posta den här tråden. Men gör ett försök här.

Vi har en bärbar dator hemma som vi har ett usb tre modem till. Nu har vi upptäckt att det är en trojan i en fil som liggger i själva usb modemets filer. Vanliga AVG kan inte plocka bort den. Den säger bara att jag inte har befogenhet att göra det. AVG säger bara att objects are located on a optical drive.

Hur gör vi?!

PK

Permalänk
Medlem

Kopiera över filen till hårddisken, ta bort trojanen, kopiera till baka filen... beroende på var den finns, om det är skrivskydd eller inte... annars kanske det går det att flasha om modemet så att den infekterade filen skrivs över...

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av foppson
Kopiera över filen till hårddisken, ta bort trojanen, kopiera till baka filen... beroende på var den finns, om det är skrivskydd eller inte... annars kanske det går det att flasha om modemet så att den infekterade filen skrivs över...

men han säger att jag inte har befogenhet att flytta över filen.. Hur gör man då?

Permalänk
Medlem

tcntad, ja mamma förlåt

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Korspostning är inte tillåtet.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||