Permalänk
Medlem

2326 online nu så verkar inte som om det är några större mängder som fått invites det senaste dygnet.

Någon som vet om det antal som står när man loggar in är hela betan eller enbart EU?

Visa signatur

I7 980@4.4ghz, Asus 580, 12gb RAM, Asus rampage 3 extreme, Intel g2 160gb+6tb mekaniska diskar.

Permalänk
Medlem

Det är bara EU. Man kan ju tycka att dom borde släppa upp till 10 000 snart i alla fall, det ger nog inte bnet 2.0 rättvishet med så få användare. En server i wow kan väl ha upp emot en 15 000 - 20 000 spelare så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Det är bara EU. Man kan ju tycka att dom borde släppa upp till 10 000 snart i alla fall, det ger nog inte bnet 2.0 rättvishet med så få användare. En server i wow kan väl ha upp emot en 15 000 - 20 000 spelare så.

Betan har varit ute i knappt en vecka så det är klart att dom börjar lite försiktigt men jag tror som du att så fort dom ser att allt flyter på så ökar dom upp volymen snabbt för att få vettig statistik kring balansering och avslutar med rejäla stresstest av bnet 2.0.

Hittills har jag haft två små problem, det ena är att mitt grafikkort går upp i 100% load i bnet menyerna (vilket snabbt ordnades temporärt med hjälp av support) samt en interface bugg när det gäller replays. Ingame känns spelet färdigt och otroligt välbalanserat för att vara vid starten av en beta.

Visa signatur

I7 980@4.4ghz, Asus 580, 12gb RAM, Asus rampage 3 extreme, Intel g2 160gb+6tb mekaniska diskar.

Permalänk

2800 personer online just nu. Det är en ökning med 600 personer CIRKUS från tidigare kvällar.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

När man creatar ett game läggs "hostningen" på användaren eller är den serverbaserad?

Och ifall den är serverbaserad, ser man till så att den läggs upp i EU då? tråkigt om man hostar och ens game läggs i USA

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Jag har uppdaterat Huvudposten (kallas det så förresten?) om just det här om beta invites om ni redan inte har läst det. Många av era frågor besvaras där.
Sen är det lite annat smått o gott som jag lagt upp som ni inte får missa!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
När man creatar ett game läggs "hostningen" på användaren eller är den serverbaserad?

Och ifall den är serverbaserad, ser man till så att den läggs upp i EU då? tråkigt om man hostar och ens game läggs i USA

Tror den är användar baserad som tidigare. Inte spelat något riktigt custom game, men jag har inte hittat någon funktion där man kan ändra server. Om den nu inte automatiskt gör något som inte man själv ser/kan påverka.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Vi i Europa är helt avskiljda från USA så du kan inte få ditt game på en av deras servrar.

Visa signatur

I7 980@4.4ghz, Asus 580, 12gb RAM, Asus rampage 3 extreme, Intel g2 160gb+6tb mekaniska diskar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Tror den är användar baserad som tidigare. Inte spelat något riktigt custom game, men jag har inte hittat någon funktion där man kan ändra server. Om den nu inte automatiskt gör något som inte man själv ser/kan påverka.

Användarbaserad och sedan snackar du om att ändra server? Vilket är det? förstår inte riktigt ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toun
Vi i Europa är helt avskiljda från USA så du kan inte få ditt game på en av deras servrar.

Bra, hoppas games hostas på deras servrar också så slipper man joina laggiga games!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
Användarbaserad och sedan snackar du om att ändra server? Vilket är det? förstår inte riktigt ^^

Bra, hoppas games hostas på deras servrar också så slipper man joina laggiga games!

Det jag säger är.
Jag TROR det är användarbaserat.
Eftersom, jag inte hittat någon funktion att välja mellan olika servrar där man ska hosta. (För blizzard lär ju inte hosta alla games på en server direkt )

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Jag har uppdaterat Huvudposten (kallas det så förresten?) om just det här om beta invites om ni redan inte har läst det. Många av era frågor besvaras där.
Sen är det lite annat smått o gott som jag lagt upp som ni inte får missa!

Well done!!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk

Finns det någon kö man ska sätta upp sig på för betan?

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjagrisen
Finns det någon kö man ska sätta upp sig på för betan?

Läs första posten, står där hur du signar för betan...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninjagrisen
Finns det någon kö man ska sätta upp sig på för betan?

Snälla säg att du skojar?

Det står över hela internet i varje tråd på varje sida som handlar om SC2 hur man gör för att komma med i betan, det står på battle.net och blizzard.com det GÅR INTE att undkomma den informationen

Anledningen till att det är så få som 2500 snitt som spelar är att det är många icke-SC spelare som fått betan, de vet inte ens vad en SCV är och förlorar garanterat 10/10 placement games och loggar sen in på wowkontot och farmar badges eller nåt sånt.
Tror blizzard gjorde bort sig rejält med betan, de borde haft som krav att man har SC1 reggat på kontot för att få första 2 waves så man faktiskt får folk som har kompetens att betatesta ordentligt. Meeenmen, blir nog bra till slut!

Permalänk
Medlem

Någon som har en betakey till salu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n3mo
Någon som har en betakey till salu?

http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=m38&_nkw=starcraft+2&...

Permalänk
Medlem

För oss som inte har fått en nyckel ännu kan känna sympati här!
http://www.youtube.com/watch?v=Ym8AYEUqINE&feature=player_emb...
Hur många känner igen sig? lol

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
För oss som inte har fått en nyckel ännu kan känna sympati här!
http://www.youtube.com/watch?v=Ym8AYEUqINE&feature=player_emb...
Hur många känner igen sig? lol

Haha den e bra.. men denna oxå

http://www.youtube.com/watch?v=TvYdj4-g7Ec han har bra röst!!!

Wheres my fucking KEY ?!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n3mo
Någon som har en betakey till salu?

Du kan köpa mitt battle.net konto WoW INCLUDED AMG½!

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

how much? ^_^

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Du kan köpa mitt battle.net konto WoW INCLUDED AMG½!

Inte intresserad av wow, men kom med förslag så köper jag gärna din betakey till starcraft 2!

Permalänk

Har ingen cd-key, utan den är ju bunden till mitt battle.net konto
Släpper den inte för mindre än 2tusen (yes, I'm a Jew)

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

vadå har du tröttnat på betan redan?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Avstängd

Jag har betan fast inget konto, så jag kollar endast replays. Något jag märkt är att ljudet är konstigt, det finns typ inget center ljud typ. Antingen hör jag ljudet från en unit högt i ena luren eller den andra, beroende om den är vänster/höger om skärmens mittpunkt. Det låter helt fel.
Ifall jag verkligen placerar uniten i mitten av skärmen så blir ljudet jättetyst istället fast i båda hörlurarna. Då menar jag ljud som att den skjuter osv.

Bara min dator eller?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Jag har betan fast inget konto, så jag kollar endast replays. Något jag märkt är att ljudet är konstigt, det finns typ inget center ljud typ. Antingen hör jag ljudet från en unit högt i ena luren eller den andra, beroende om den är vänster/höger om skärmens mittpunkt. Det låter helt fel.
Ifall jag verkligen placerar uniten i mitten av skärmen så blir ljudet jättetyst istället fast i båda hörlurarna. Då menar jag ljud som att den skjuter osv.

Bara min dator eller?

Vad menar du med att du har betan men inget konto? Har du klienten eller en nyckel?

Permalänk
Medlem

PC Games Hardware testade CPU-prestanda med ett inspelat game.
http://www.pcgameshardware.com/aid,705392/Starcraft-2-Beta-CP...
Inte så imponerande siffror direkt, medel 46 fps med en i7 860 (grafikkort 5870, detaljerna på max).

Permalänk
Medlem

Han har säkert laddat ner klienten och fixat så han kan kolla replays.

2000 spänn för en betakey tror jag ingen ger nu, max 500 spänn. Anledningen är att det snart kommer en ny våg, tror folk kommer betala över 1000 spänn först när det är bekräftat från blizzard att det inte kommer delas ut fler keys samt att betan kommer att hålla på x antal dagar till.
Ingen vill liksom slänga 2000 spänn, kanske få en key 1 vecka senare/ bliz stänger betan efter 2-3 veckor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Han har säkert laddat ner klienten och fixat så han kan kolla replays.

2000 spänn för en betakey tror jag ingen ger nu, max 500 spänn. Anledningen är att det snart kommer en ny våg, tror folk kommer betala över 1000 spänn först när det är bekräftat från blizzard att det inte kommer delas ut fler keys samt att betan kommer att hålla på x antal dagar till.
Ingen vill liksom slänga 2000 spänn, kanske få en key 1 vecka senare/ bliz stänger betan efter 2-3 veckor.

Nja kolla på priserna..

http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=m38&_nkw=starcraft+2&_sacat=See-All-Categories

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
PC Games Hardware testade CPU-prestanda med ett inspelat game.
http://www.pcgameshardware.com/aid,705392/Starcraft-2-Beta-CP...
Inte så imponerande siffror direkt, medel 46 fps med en i7 860 (grafikkort 5870, detaljerna på max).

Med tanke på att betan fps cappad så är fps test jävligt ointressant.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Han har säkert laddat ner klienten och fixat så han kan kolla replays.

2000 spänn för en betakey tror jag ingen ger nu, max 500 spänn. Anledningen är att det snart kommer en ny våg, tror folk kommer betala över 1000 spänn först när det är bekräftat från blizzard att det inte kommer delas ut fler keys samt att betan kommer att hålla på x antal dagar till.
Ingen vill liksom slänga 2000 spänn, kanske få en key 1 vecka senare/ bliz stänger betan efter 2-3 veckor.

Jaså?
Ebay säger jävligt annorlunda
exhale betan är väll inte cappad på 46 fps dock.
http://ve3d.ign.com/articles/news/53203/How-To-Prevent-StarCr...

Enligt den posten verkar det inte direkt cappat dock.

Reviewn säger mer eller mindre att sc2 kan vara rätt krävande med allt shit på.

Så visst fan är det intressant.