Annan hårddisk som standard??

Permalänk
Medlem

Annan hårddisk som standard??

Jag har ett ilands-problem här. Jag vill inte installera program osv på min SSD som är C:

Istället vill jag installera allt på min andra hårddisk som har betäckning D:

Kan man sätta att program skall installeras på D som standard?? Som läget är nu så måste jag byta från C till D, varje gång jag skall installera ett program..

Visa signatur

lol

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hallå där

Gör så att du öppnar "regedit" genom "kör"(motsvarande sökfunktionen i Vista och Windows 7) på startmenyn. Gå sedan till:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion

Där ska du finna "ProgramFilesDir", dubbelklicka på den och ändra till D:\ProgramFiles\ eller vart du nu än vill att allt ska lägga sig.

Hade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jbing
Hallå där

Gör så att du öppnar "regedit" genom "kör"(motsvarande sökfunktionen i Vista och Windows 7) på startmenyn. Gå sedan till:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion

Där ska du finna "ProgramFilesDir", dubbelklicka på den och ändra till D:\ProgramFiles\ eller vart du nu än vill att allt ska lägga sig.

Hade

Jag har gjort det där och det fuckade upp redan installerade progg.

Vem vill ha sina egna installationer på \ProgramFiles\ - blir ju väldigt rörigt och svåröverskådligt.

Bättre då att skapa egen mapp för egna installationer och låta Win köra sina på \ProgramFiles\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Man väljer själv var sakern skall installeras, välj en mapp på D isf default.

Jo jag vet att man kan välja att installera på d, men jag vill inte ens behöva tänka på det varje gång jag skall installera nått. D skall vara som default.

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezziq
Jo jag vet att man kan välja att installera på d, men jag vill inte ens behöva tänka på det varje gång jag skall installera nått. D skall vara som default.

OK - hur svårt kan det bli?

Gör så då, återkom och berätta hur det går.