Permalänk
Robot

i5 Fractal Design R2 Pro Bilder

Nytt chassi, samma prylar som förra bygget.

Kommentera gärna på vad som kan förbättras!

Tack!

- Gigabyte P55A UD3P
- Core i5 750 2 3.8ghz 1.288vcore
- Noctua U12P SE
- Sapphire HD5850
- 4GB Patriot 1333mhz
- Corsair Professional Series HX850

Detta är alltså helt nya bilder med systemkamera.

*Klaga snälla inte på att jag skapade ett nytt galleri då jag inte orkar läsa era kommentarer*

Besök albumet: i5 Fractal Design R2 Pro Bilder av ...Dubadai...

Permalänk
Medlem

fina bilder!

bara mitt nätagg som suger luft ifrån "golvet" i chassit?

ser ut som du satt dit det fel 0_o

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

vad är det för hörlurar du använder?

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demnok
vad är det för hörlurar du använder?

Icemat Audio

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
fina bilder!

bara mitt nätagg som suger luft ifrån "golvet" i chassit?

ser ut som du satt dit det fel 0_o

Min PSU fläkt 'tickar' när den är vänd neråt, och det är satans jobbigt ljud så har den såhär, ljud>kabeldragning

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
fina bilder!

bara mitt nätagg som suger luft ifrån "golvet" i chassit?

ser ut som du satt dit det fel 0_o

Man kan välja själv efter behov. Har du fläkten neråt så får nätagget kall luft som endast kyler nätagget. Har man fläkten uppåt så får den varm luft men ökar luftflödet i chassit.

Själv har jag fläkten nedåt. Men om jag inte hade haft fläktar i taket så hade jag nog övervägt att göra som trådskaparen.

Inget nytt med R2-gallerier. Men snygga bilder tycker inte jag är fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawet
fina bilder!

bara mitt nätagg som suger luft ifrån "golvet" i chassit?

ser ut som du satt dit det fel 0_o

har också mitt andra vägen men han kanske vill ha det så här? fina bilder, liknar min rigg rätt mycket

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
Min PSU fläkt 'tickar' när den är vänd neråt, och det är satans jobbigt ljud så har den såhär, ljud>kabeldragning

Okej håller med dig! ljudnivå gör före allt..

Visste dock inte att det tickade.. Men fläkten lär få snurra lite långsammare eftersom den får kallluft som en kille skrev efter dig men tråkigt med tickande ljud!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

Riktigt fint bygge

Vill att mitt R2 ska ha så fin insida xD *avundsjuk*

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Avstängd

Ingen ssd ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biffen_OC
Ingen ssd ?

16 år och hyfsat fattig

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
16 år och hyfsat fattig

Hahaha! Snyggt!

Permalänk
Medlem

Hade du strukit lakanet så har du fått en 10:a

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
16 år och hyfsat fattig

Köper man inte nya datordelar helatiden så är det lite lättare att vara rikare :P. Nä men schysst bygge och fina bilder!

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

man kan klippa gräsmattor, man kan bära hem mat åt grannarna, man kan rengöra bilar.. allt går ju lixom.. bara man får tag på nya datordelar för pengarna

Permalänk
Medlem

Vad för Vantage poäng för du med en sådan dator? Funderar på ett liknande bygge faktiskt.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Hmm. Vad som bör förbetras???? Ja du. Kankse lite mer tid å pengar? kanske moda chassit eller bara helt enkelt gefani å lägga upp onödiga bilder på något som itne är snyggt. Visst ett plus på kabeldragningen..

Visa signatur

Intel i5 8600K, 32GB G.Skill Trident Z, GIGABYTE Z370 AORUS Gaming7. 2x Gigabyte GeForce GTX 970 4GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokkern
Hmm. Vad som bör förbetras???? Ja du. Kankse lite mer tid å pengar? kanske moda chassit eller bara helt enkelt gefani å lägga upp onödiga bilder på något som itne är snyggt. Visst ett plus på kabeldragningen..

Försökte sålla fram något vättigt bland stavfelen och skitsnacket, men det gick inget vidare. Hade du någon konstruktivt att säga eller behöver du påminnas om Sweclockers regler?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokkern
Hmm. Vad som bör förbetras???? Ja du. Kankse lite mer tid å pengar? kanske moda chassit eller bara helt enkelt gefani å lägga upp onödiga bilder på något som itne är snyggt. Visst ett plus på kabeldragningen..

Avis eller vad? Jag tyckte det var snyggt och bra val av komponenter.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
Hade du strukit lakanet så har du fått en 10:a

hahah håller helt klart med. Usch för skrynkliga lakan!

Permalänk
Medlem

Måste fråga, får man plats med en fläkt i botten med det nätaggregatet? Är sugen på ett Define R2, men vill helst kunna utnyttja fläktplatsen i golvet.

Permalänk
Medlem

*HOST* overkill-nätdel precis som vanligt (a)

Visa signatur

Intel i5 750 @ 4,2Ghz | EVGA P55 FTW | WesternDigital Black 640GB | 4GB OCZ Cl7 @ 1866 | 6950Crossfire w/ 6970bios @ 840Mhz | Cougar CM 700W | Lancool K-62

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrapZ^
*HOST* overkill-nätdel precis som vanligt (a)

Anledningen till detta ar att jag bor i Dubai och nar jag var i London sa skulle jag kopa nytt nataggregat och eftersom jag inte vet hur lange jag ska ha det sa tankte jag att dom 500kr till ar vart det over 650w, har namligen inte Corsair i Dubai.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nembo
Måste fråga, får man plats med en fläkt i botten med det nätaggregatet? Är sugen på ett Define R2, men vill helst kunna utnyttja fläktplatsen i golvet.

Joda det far man, blir dock tight som fan! har provat med en, gjorde ingen skillnad pa temps i load, bara ngra grader i idle.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
Joda det far man, blir dock tight som fan! har provat med en, gjorde ingen skillnad pa temps i load, bara ngra grader i idle.

Tack!