Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ingen papperslansering av Geforce GTX 400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat
Det verkar isf som att alla som inte är die-hard nvidia buntas ihop som ati-anhängare i din bok då snozan?

Precis min kära forums polis

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Gå tillbaks å läs dina tidigare inlägg i den här tråden. Du har varit med å trissat upp stämningen som ati anhängare, sen i de sista inlägget vill du få hela tråden att likna ett fanboy trams, lite motsägelsefullt

Ja det kan stämma att jag har trissat upp stämningen. Men bara för att jag är lite kritisk till nVidia så betyder inte det att jag är ATI-anhängare. Verkligen inte. Jag orkar inte fjanta med vad jag har för kort och vad jag har ägt för kort genom tiden men jag kan säga att jag har haft betydligt fler nvidiakort så någon anhängare till något "lag" är jag då inte. Jo möjligtvis laget som köper det som ger mycket för pengarna och skiter i vad det är för märke. Dit hör nog jag om jag tillhör något.

Jag vet att jag har gått hårt åt nvidia i mina åsikter men det är ju inte för att jag är ati-anhängare utan för att jag tycker det jag tycker om nvidia och i synnerhet fermi-soppan.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bad Habit
Både Blade80 och Snozan är ordentliga fanbois, ständigt era kommentarer som poppar upp som svampar i alla ati- och nvidiatrådar...

Ok, det får du väl tycka, men du har uppenbarligen fel.
Om man inte tycker att vissa saker som ena tillverkaren gör är bra eller på något sätt inte går i linje med vad jag själv tycker, är jag en fanboy då?

Om jag är kritisk mot de personer som skriver felaktiga saker men tror själva att det är sanning, är man en fanboy då?

Vad är en fanboy enligt dig?

Du tycker att jag är en fanboi för att jag kommenterar i grafikkortstrådar? Det är det du säger i alla fall. Kan du förmå något annat än att kritisera personer istället för att diskutera sakfrågan eller något som ens rör den?

Är du en sån där som hänger med alla coola killar på stan bara för att du tror att du är cool då? Kom med något eget istället för att kritisera andra.
Diskutera istället för att komma med inget om inget...

Suck!

Och åter igen, nej jag är ingen fanboy, jag reagerar som jag gör för att jag tycker personer som dig är dryga. Snackar om inget bara för att vara dryg.

Kom igen va!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Ok, det får du väl tycka, men du har uppenbarligen fel.
Om man inte tycker att vissa saker som ena tillverkaren gör är bra eller på något sätt inte går i linje med vad jag själv tycker, är jag en fanboy då?

Om jag är kritisk mot de personer som skriver felaktiga saker men tror själva att det är sanning, är man en fanboy då?

Vad är en fanboy enligt dig?

Du tycker att jag är en fanboi för att jag kommenterar i grafikkortstrådar? Det är det du säger i alla fall. Kan du förmå något annat än att kritisera personer istället för att diskutera sakfrågan eller något som ens rör den?

Är du en sån där som hänger med alla coola killar på stan bara för att du tror att du är cool då? Kom med något eget istället för att kritisera andra.
Diskutera istället för att komma med inget om inget...

Suck!

Och åter igen, nej jag är ingen fanboy, jag reagerar som jag gör för att jag tycker personer som dig är dryga. Snackar om inget bara för att vara dryg.

Kom igen va!

Det första som slår mig då jag läser dina inlägg är just att du inte har mycket annat för dig än att skapa diskusioner i forum.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bad Habit
Det första som slår mig då jag läser dina inlägg är just att du inte har mycket annat för dig än att skapa diskusioner i forum.

Det är exakt det jag vill göra också så då har det gått fram i alla fall.

Tack!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bad Habit
Det första som slår mig då jag läser dina inlägg är just att du inte har mycket annat för dig än att skapa diskusioner i forum.

Om vi ska vara petig så är det ju också vad forum är till för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Om vi ska vara petig så är det ju också vad forum är till för.

Det var precis min tanke

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Jag förstår ju dock inte varför "fanboy" används som ett skällsord, jag ser ju inte att det skulle vara någe fel med att vara ett stort fan av en tillverkare.

Själv gillar jag Nvidias kort mer, detta pga. att jag gillar Nvidias drivare mer och jag har rätt stor användning av CUDA coresen (även fast jag vet att ATI har bättre kort i detta skede).

Lika som många "bara" är ute efter spelprestanda och då lönar det sig med ATI kort. Men att skrika att den ena efter den andre är en jävla fanboy ser jag ingen mening med, så som sagt det inte är ett dugg fel att tycka om en grej mer än en annan...

Vi alla är olika och tycker om olika saker, så sluta "tracka" på andra bara för att dom inte tycker lika som dig. Din åsikt är inte den enda rätta...

PS. Detta är inte riktat åt någon enskild person utan mer åt forumet generellt.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Om vi ska vara petig så är det ju också vad forum är till för.

Att skriva i forum eller ha för mycket fritid och kommentera? Inget är väl vidare bra om man inte har mycket att komma med förutom att skapa onödiga diskussioner genom att klämma på ömma tår?

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Det fanns extremt få 5870 och det dröjde flera månader innan 5850 ens existerade i försäljningskanalen.

Alla som fått kort från Nvidia är under NDA så det blir inga test innan 26 mars. Men det är klart, kan säkert dyka upp något random kinabenchmark någonstans.

Fanns massor av kort men dom gick åt snabbare än sprit på en svensexa.
Tror inte att väntetiden på kort från Komplett var längre än 2 veckor, ända fram till Julhandeln.
Sa inte JHH själv att tillgången av GTX400 inte skulle bli god före sommaren.
Möjligt att det har blivit bättre än förväntat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
Jag förstår ju dock inte varför "fanboy" används som ett skällsord, jag ser ju inte att det skulle vara någe fel med att vara ett stort fan av en tillverkare.

Själv gillar jag Nvidias kort mer, detta pga. att jag gillar Nvidias drivare mer och jag har rätt stor användning av CUDA coresen (även fast jag vet att ATI har bättre kort i detta skede).

Lika som många "bara" är ute efter spelprestanda och då lönar det sig med ATI kort. Men att skrika att den ena efter den andre är en jävla fanboy ser jag ingen mening med, så som sagt det inte är ett dugg fel att tycka om en grej mer än en annan...

Vi alla är olika och tycker om olika saker, så sluta "tracka" på andra bara för att dom inte tycker lika som dig. Din åsikt är inte den enda rätta...

PS. Detta är inte riktat åt någon enskild person utan mer åt forumet generellt.

Ursäkta off-topic.

Jag håller med dig. Men att vara en fanboy är inget man ska vara stolt över. Det är skillnad på att vara ett fan (att gilla en sak mer, av olika anledningar (som du gör)) och att vara en fanboy (det finns bara ett alternativ, allt annat är skit, dom som säger annorlunda är dumma i huvudet).

En lustig sak är att så fort man råkar kritisera något, t.ex ATI, så tar folk för givet att man är Nvidia fanboy. Att man tillhör det andra "lägret". Antingen är man för eller så är man emot.

Vad sägs om den här beskrivningen?

Citat:

Trångsynt, trångsynthet:
Att ha svårt att acceptera/överväga att åsikter och tankar som inte stämmer överens med de egna kan vara rätt, eller ens spekulera ifall det kan ligga någonting i dem.

Permalänk
Medlem

Tror själv att Fermi korten är intressanta för många också som sysslar med andra saker en bara spela på sin PC, GPGPU, C++ osv.

Så för såna sån mig som ser på andra saker en ren FPS, står i valet och kvalet mellan två kort som presterar samma men den ena har mera funktioner som intresserar just mig, så väljer man antagligen detta. Dock beroende på prissättningen så kanske de blir ett 58xx kort endå... isof. hoppas jag på en pris sänkning.

Permalänk
Medlem

Orka med att vara Nvidia eller ATI fanboy, Intel4life <3.

OnT: Kortet blir säkert bra även om pris/prestanda inte är det bästa.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aenarian
Orka med att vara Nvidia eller ATI fanboy, Intel4life <3.

OnT: Kortet blir säkert bra även om pris/prestanda inte är det bästa.

De börja hyffsat, men ramla ihop på slutet

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WEKS
Tror själv att Fermi korten är intressanta för många också som sysslar med andra saker en bara spela på sin PC, GPGPU, C++ osv.

Det är av just den anledningen jag är intresserad av fermi korten

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Jiises.

Man kommer in efter några års inaktivitet här på forumet och folk talar fortfarande om fanboys med mera. När skall detta "modet" läggas ner?

Tänk när alla Buffalo skor var "inne" för 10 år sedan, eller varöfr inte alla läsk-jojos för 15 år sedan. Detta dog ut. Varför kan inte snacket om fanboy's dö ut?

Ah.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinLoan
Jiises.

Man kommer in efter några års inaktivitet här på forumet och folk talar fortfarande om fanboys med mera. När skall detta "modet" läggas ner?

Tänk när alla Buffalo skor var "inne" för 10 år sedan, eller varöfr inte alla läsk-jojos för 15 år sedan. Detta dog ut. Varför kan inte snacket om fanboy's dö ut?

Ah.

Antagligen för att dom känner sig berättigade att fortfarande kalla folk fanboys för att det verkligen finns folk som är så ensidiga att den andra "sidan" suger...

men men...jag kommer ihåg en läsk som jag älskade som försvann....men det är ju inte samma sak men iaf läsken va den blåa monster drickan

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinLoan
Jiises.

Man kommer in efter några års inaktivitet här på forumet och folk talar fortfarande om fanboys med mera. När skall detta "modet" läggas ner?

Tänk när alla Buffalo skor var "inne" för 10 år sedan, eller varöfr inte alla läsk-jojos för 15 år sedan. Detta dog ut. Varför kan inte snacket om fanboy's dö ut?

Ah.

Det kommer hackas på fanboys så länge som det finns patetiska fanboys, vilket jag tror kommer ALLTID finnas.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinLoan
Varför kan inte snacket om fanboy's dö ut?

Eftersom bristande intellektuell kapacitet kommer alltid råda bland visa, oavsett åldern.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Eftersom bristande intellektuell kapacitet kommer alltid råda bland visa, oavsett åldern.

Precis, kan också kallas för låg IQ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinLoan

Tänk när alla Buffalo skor var "inne" för 10 år sedan, eller varöfr inte alla läsk-jojos för 15 år sedan.

Chokladzingo (15 år sen känns fortfarande nutid lol)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Fudzilla:

"Last few days the Internet was flooded with a bunch of pictures of GTX 480/470 boxes but you should know that although partners have made those, they are still empty.

Quite a few boxes have appeared online including Palit's, Galaxy's, EVGA's and some others, but according to our info, all of those boxes are still empty as Nvidia still didn't ship GF100 based cards to its partners. Partners did get one or two samples just so they know what to expect when the full batch comes.

According to a couple of our sources close to Nvidia, cards should hopefully be in partners' hands next week, and this is another delay that Nvidia played in last six months. We already wrote that the cards pictured during Cebit might not be the final design, and although we suspect this is the reason for the delay, we can't confirm it as Nvidia is still trying to hide as much info as it is possible."

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Hmm, inte för att jag har någon källa som säger emot det påståendet, men känns det inte lite osannolikt att den/de leverantör/er som tillverkar förpackningarna som vi sett skulle skicka dessa i hopvikt skick? Ni som arbetar i tillverkningsindustri, har ni någonsin fått emballaget till packning i färdiga hopvikta kartonger? Det innebär alltså att exempelvis Inno3D måste ha ett lika stort lager för tomma kartonger som för utgående varor. Det blir ju enormt platskrävande och dyrt, rentav korkat. Frakt på lastbil betalar man per pallplats oftast, förutsatt att det inte är extra tungt. Inte omöjligt, men lite osannolikt tycker jag nog att det låter.

Därmed inte sagt att jag tror tillgången blir enorm eller ens särskilt god den 26 mars. Ett fåtal kartonger på bild bevisar ingenting, vare sig de är tomma eller fulla.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Givetvis anländer kartongerna hopvikta. Kanske var det en kontroll av passformen i ytteremballaget av Inno3D, eller så ville de bara ha en bild att visa upp. Det kan i alla fall förklara blandningen av GTX470 & GTX480 i lådan.

Nu hoppas jag att det första kortet hittat ut till kund 1:a April

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Eftersom bristande intellektuell kapacitet kommer alltid råda bland visa, oavsett åldern.

Den här meningen är en självmotsägelse om man läser noga. Vishet förknippas dessutom ofta med självkännedom och öppenhet.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk

Försenad en vecka?

Kanske blir det en papperslansering trots allt. Iaf, om man får tro denna länk:
NDA släpps den 26e Mars, kort den 6e April. Förhoppningvis är det fel dock.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinLoan
Jiises.

Man kommer in efter några års inaktivitet här på forumet och folk talar fortfarande om fanboys med mera. När skall detta "modet" läggas ner?

Tänk när alla Buffalo skor var "inne" för 10 år sedan, eller varöfr inte alla läsk-jojos för 15 år sedan. Detta dog ut. Varför kan inte snacket om fanboy's dö ut?

Ah.

Det har bara blivit värre.

Drar mig själv för att ge mig in i diskussioner nu för tiden.
Mängden "unga entusiaster" tycks ha mångdubblats och även deras fanatism.

Kort å gott: Swec forum (vissa delar) svämmar över av gapiga & okunniga småungar.
Forumet kan liknas en dagisgård där anarki styr och där admins (dagisfröknarna) bryter bråken först efter all anständighet, repsekt för medmänniskor & god ton har blivit ett minne blått.

Permalänk
Medlem

Re: Försenad en vecka?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Milky Way
Kanske blir det en papperslansering trots allt. Iaf, om man får tro denna länk:
NDA släpps den 26e Mars, kort den 6e April. Förhoppningvis är det fel dock.

Jo det är verkligen att sticka ut hakan att säga ingen papperslansering av GTX400... Det är stor risk att det blir en papperslansering som sagt...

http://www.nordichardware.se/nyhet,17580.html

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Hjälpsam

Här säger Nvidias VD att GTX400 inte blir vanlig före Maj-Juli.
Saker kan iofs gått bättre än han trodde sen dess.
http://www.sweclockers.com/nyhet/10597-geforce_fermi_vanlig_f...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |