Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk

har blivit förälskad i detta spel! jag har alltid spelat på 360in men provade brors data i förrgår och BFBC2 eftersom jag för längesen spelat BF 2142 och jag har tröttnat lite på Cod MW 2.

Har bara hunnit med singleplayer som ja ligger på de sista banorna och tänkte därefter prova på online och se om de är lika bra som singleplayer:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johanna_l
har blivit förälskad i detta spel! jag har alltid spelat på 360in men provade brors data i förrgår och BFBC2 eftersom jag för längesen spelat BF 2142 och jag har tröttnat lite på Cod MW 2.

Har bara hunnit med singleplayer som ja ligger på de sista banorna och tänkte därefter prova på online och se om de är lika bra som singleplayer:D

Multiplayer delen är underbar, du kommer inte att bli besviken.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Keeper of Traditions

Men gah va jobbigt att inte kunna skriva å ä ö... Det är ju för sjutton ett svenskt spel, vad hände där egentligen!?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

vilken vip kod är det som de snackar om att man ska ha?? är det den som det stog typ limited edition? fick bara med den

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flyawaynille
vilken vip kod är det som de snackar om att man ska ha?? är det den som det stog typ limited edition? fick bara med den

För vad? Du har ju redan DLCet installerat på datorn

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

det kommer ju nya dlc´s

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Multiplayer delen är underbar, du kommer inte att bli besviken.

härligt ska spela nu blev klart med projektarbetet nyligen så spel hela kvällen!

Permalänk
Medlem

Det måste ju va nåt fel på dog tag registeringen nu... har fortfarande inte några dog tags, trots att jag knivat ett antal.

(listan med dog tags är alltså tom)

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har fixat en server i Frankfurt som folk gärna får pipa in och spela på. Sök på #Fototraden i serverbrowsern så får ni fram den. 32 spelare och Rush just nu.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Keeper of Traditions

Frankfurt...? Varför Frankfurt..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem

Därför att det inte finns några svenska serverhosts och för att firman jag använder inte har Amsterdam.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OliT
Därför att det inte finns några svenska serverhosts och för att firman jag använder inte har Amsterdam.

Får man fråga vad man får ge för en 32p server med eget namn?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

WTF har hänt me BF :S Får CTD varje gång ja connectar till en server har inte haft detta problem förut

Visa signatur

Datorn : Antec 300, Amd Phenom X4 965 , Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, Crossfire med Radeon 5850, Corsair HX650+

Permalänk
Medlem

Nu har jag börjat köra lite.. har typ sen release av spelet kört sammanlagt en timme, plus någon idag.

Får se till att sätta mig in men det är sjukt fuckade balanseringar på vapen.

Jag hade t.ex saigan och mötte en sniper på nära håll.

Var väl kanske 10 meter mellan oss. Jag sköter 6 skott med saigan mot honom, siktet på honom hela tiden. Han sköt mig två med sin fjuttiga pistol. Jag dog. Han levde.

Finns några andra balanseringsproblem jag märkt av också. Men i överlag är det ett riktigt riktigt bra spel.

Även om effekterna som den vinande sanden och snön stör mig.

Och hur otroligt ljust det är på ökenbanan där det finns ett stort skepp, man blir ju bländad..

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Hade du inte haft ett så dumt nickname så hade jag kanske addat dig O.o'

Man ska vara seriös!

Äh spelar väll mindre roll

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Var väl kanske 10 meter mellan oss. Jag sköter 6 skott med saigan mot honom, siktet på honom hela tiden. Han sköt mig två med sin fjuttiga pistol. Jag dog. Han levde.

Sånt där kan bero på lag och client prediction.. han började förmodligen skjuta tidigare än det såg ut som hos dig.. sen bestämmer servern att det var han som vann, och så ser det konstigt ut.[QUOTE]
Och hur otroligt ljust det är på ökenbanan där det finns ett stort skepp, man blir ju bländad..
[/QUOTE]ljust i öknen? rly?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Ja, vissa banor är helt otroligt ljusa, kan knappt spela dem för jag får huvudvärk direkt nästan :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Men gah va jobbigt att inte kunna skriva å ä ö... Det är ju för sjutton ett svenskt spel, vad hände där egentligen!?

Om jag minns rätt så funkade åäö i betan, skumt

Permalänk
Medlem

Tjena lite fel tråd men antar att ni har svaren.

Jag tänkte köpa BC2 från http://www.allcdkey.com/Battlefield-Bad-Company-2-Limited-Edi...

då får jag en cdkey eller registrerings kod? min fråga är iaf vart f*an ska jag tanka spelet då? har kollat på ea hemsida men då måste jag ju betala 449kr för att komma till länken för att ladda ner?

så vad är de jag har missat?

Jag har aldrig köpt spel över internet så jag är helt noob på detta, föredrar dvd men finns ingen affär öppen nu och bättre pris så här så tänkte testa:P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zachry
Tjena lite fel tråd men antar att ni har svaren.

Jag tänkte köpa BC2 från http://www.allcdkey.com/Battlefield-Bad-Company-2-Limited-Edi...

då får jag en cdkey eller registrerings kod? min fråga är iaf vart f*an ska jag tanka spelet då? har kollat på ea hemsida men då måste jag ju betala 449kr för att komma till länken för att ladda ner?

så vad är de jag har missat?

Jag har aldrig köpt spel över internet så jag är helt noob på detta, föredrar dvd men finns ingen affär öppen nu och bättre pris så här så tänkte testa:P

Tjena zachry, jag hade rekommenderat dig att köpa en nyckel ifrån denna sida : http://www.g2play.net/store/Battlefield-Bad-Company-2-Standar...

Kostar löjliga 222kr Finns även Limited Edition, bara någon tia dyrare. Mina 2 polare köpte det där ifrån igår, och det funkar utmärkt. Tror att man först får ett mail med instruktioner, står också på produktsidan. Sedan så får man en nyckel.

Erbjudandet tror jag gäller tills imorrn så passa på!

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
Tjena zachry, jag hade rekommenderat dig att köpa en nyckel ifrån denna sida : http://www.g2play.net/store/Battlefield-Bad-Company-2-Standar...

Kostar löjliga 222kr Mina 2 polare köpte det där ifrån igår, och det funkar utmärkt. Tror att man först får ett mail med instruktioner, står också på produktsidan. Sedan så får man en nyckel.

Erbjudandet tror jag gäller tills imorrn så passa på!

tackar 265kr för limited satt redo att betala på den andra tack för tipset.

har lite tajt med pengar pga nytt dator bygge, så tänkte även höra är limited vär dom extra kronorna? har kollat lite vad man får o de känns lockande men ni som spelat de skulle ni klara er utan de eller ni som inte har de ångrar ni er att ni inte skaffade de?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zachry
tackar 265kr för limited satt redo att betala på den andra tack för tipset.

har lite tajt med pengar pga nytt dator bygge, så tänkte även höra är limited vär dom extra kronorna? har kollat lite vad man får o de känns lockande men ni som spelat de skulle ni klara er utan de eller ni som inte har de ångrar ni er att ni inte skaffade de?

Personligen hade jag kunnat klara mig utan limited edition eftersom det går så fort att låsa upp vapen osv.

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zachry
tackar 265kr för limited satt redo att betala på den andra tack för tipset.

har lite tajt med pengar pga nytt dator bygge, så tänkte även höra är limited vär dom extra kronorna? har kollat lite vad man får o de känns lockande men ni som spelat de skulle ni klara er utan de eller ni som inte har de ångrar ni er att ni inte skaffade de?

Allt det gör är att ge en ett fåtal försprång. Finns det vanliga billigare så kör du på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimpenP
Personligen hade jag kunnat klara mig utan limited edition eftersom det går så fort att låsa upp vapen osv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Allt det gör är att ge en ett fåtal försprång. Finns det vanliga billigare så kör du på det.

aha man får allt de där vart eftersom man går upp i rank alltså?

a då känns de riktigt onödigt.

tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zachry
aha man får allt de där vart eftersom man går upp i rank alltså?

a då känns de riktigt onödigt.

tack för hjälpen

Ja förutom M1 tror jag

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimpenP
Ja förutom M1 tror jag

så länge den inte är värd 40spänn så kvittar de:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimpenP
Ja förutom M1 tror jag

M1 får man inte för LE, utan för Battlefield Veteran.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimpenP
Aldrig använt den så ej värd 40:-

@Draim Där ser man

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Medlem

kan inte beställa från den http://www.g2play.net verkar inte fungera med visa/swedbank. finns de nått mer bra ställe för under 240kr?

*EDIT*

Har beställt de nu. om 30min då j*vlar ska jag spela 10 min o sen blir de sova:P

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core