Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Nu kanske vi kan spräcka myten alla som maxar spelet med 60fps och HBAO på.

http://www.guru3d.com/article/msi-r5870-lightning-review/12

Inte ens HD 5870 klarar det.

Jag maxar det iaf.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Nu kanske vi kan spräcka myten alla som maxar spelet med 60fps och HBAO på.

http://www.guru3d.com/article/msi-r5870-lightning-review/12

Inte ens HD 5870 klarar det.

Jag gör det med 60-80fps i 1920x1080, HD4890 (Crossfire). Går fint med Crossfire av också

Förresten, du borde kolla vad myt betyder. Wikipedia borde väl ha en förklaring som räcker..

Permalänk
Avstängd

Jag tänkte fixa lite med settings filen, med hjälp av den här guiden:
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/448777.page

och så kom jag till den här punkten:

Citat:

Ursprungligen från guiden
To fix sticky controls (for those who get key shadow/lag with wasd etc):
- Delete the joystick conrols under foot (options->controls->foot), then it works fine

Hur gör jag det?!? Vänsterklickar jag på rutan står det att jag ska trycka på joysticken, högerklickar jag blir det samma sak. Hur gör jag fältet tomt?

ps. om någon har tips på hur jag kan se fps ingame vore jag tacksam, fraps vill jag inte använda

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Haha ja då var inte ens fakta från guru3d en pålitligt källa längre.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Haha ja då var inte ens fakta från guru3d en pålitligt källa längre.

Det var ju äldre drivers också, prestandan till ATi kom ju med 10.2 & speciellt 10.3a beta... Inget konstigt att man maxar med 4890 CF då de är snabbare än ett 5870, dock har dom inget DX11 stöd...

Permalänk
Medlem

Ja låg med bara ett 5870 på ~70 fps i betan, samma inställningar som i testet. Med dx11 och release gav ~50 fps.

Ni som sitter med DX9 och har noll koll kan ju gå å ta en glass eller nått.

Visa signatur

[I-860 @ 4,01GHZ]*[Corsair 8gb 1600mhz Ram]*[Intel X25-M 80GB X2 Raid 0 SSD]*[XFX XXX 5870X2 CF @ 900/1300]*[Asus Sabertooth i55]*[Samsung 24" 2ms P2450]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Det var ju äldre drivers också, prestandan till ATi kom ju med 10.2 & speciellt 10.3a beta... Inget konstigt att man maxar med 4890 CF då de är snabbare än ett 5870, dock har dom inget DX11 stöd...

Det jämnas ändå ut då deras HD5870 till och med var överklockad. Lightning versionen var det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Zagrow, har du bankat ihop 2st 5870 till ett X2 kort, eller använt silvertejp? Senast jag kollade fanns inte 5870 i X2 format utan som 5970. Så först dina två tejpade X2or sedan i crossfire, måste prestera som bara den

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAHA YEEEEEEEEEEEES! Sorry, men kändes så jävla skönt att EA tog tag i saken. Tipsade dom om honom och fick ett mail tillbaka om att de skulle undersöka saken. Titta nu då http://bfbcs.com/stats_pc/Bu.Rogers

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Recon klassen kan jag leva med men Medic? Herregud, 200 skott och ingen rekyl överhuvudtaget. Varför inte döpa om den till Rambo?

Hahaha! WORD!

BTW, nån steamanvändare som fått ner patchen ännu? För jag väntar fortfarande.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimpenP
HAHAHAHAHA YEEEEEEEEEEEES! Sorry, men kändes så jävla skönt att EA tog tag i saken. Tipsade dom om honom och fick ett mail tillbaka om att de skulle undersöka saken. Titta nu då http://bfbcs.com/stats_pc/Bu.Rogers

Bra, då slipper jag se 20 trådar om honom på förstasidan på EA-forumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
DarKRoachesX fullständigt krossar era argument ju.

Han har faktiskt helt rätt. Ni snackar gång på gång om tekniken och hur föråldrad den är i konsoler. Och? I slutändan har det med spelet att göra och hur det är skapat. Utvecklarna skapar grafiken.

Uncharted 2 utklassar det mesta på dator. Inget snack helt enkelt. God of War 3 är ruggigt snyggt, texturerna är lite halvdana men annars utklassar det många PC-spel. För att inte nämna att dom inte ens finns till PC.
Där pengarna ligger kan man göra bra grafik av sämre hårdvara utan problem. PC marknaden har tekniskt sätt DX10 och 11 samt hela köret. Men De som använder det gör ett ur uselt jobb idag. Då pengarna och spelindustrin ligger i konsoler.

Förlåt för offtopic men ni nördar på swec som är under 20 borde inte skriva.
Jag själv sitter med PC och konsol. Spelar mest PC pga. att jag föredrar Battlefield med mus och tangentbord.

Du har halvt rätt. Anledningen till att det går att göra bättre grafik till spel på konsoll med dålig hårdvara än på dator med likadan är för att det finns så mycket olika hårdvara och det gör att det blir mycket svårare att optimera koden. Hade alla haft exakt samma hårdvara hade pc spel dragit om konsoll spel 100 gånger om. Men eftersom det är så stort utbud måste ett spel till pc anpassas till alla olika typer av hårdvara vilket ger prestanda konsekvenser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Bra, då slipper jag se 20 trådar om honom på förstasidan på EA-forumet.

Är det han som låg etta innan?

En till fråga, hur kommer det sig att jag inte finns med på bfbcs.com? Hade velat se mina stats.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Bra, då slipper jag se 20 trådar om honom på förstasidan på EA-forumet.

Något annat skoj är ju att jämföra top-10 på PC, PS3 och 360. Kolla in de högst rankade på 360 och säg vad ni tycker, och om det verkar normalt. De flesta har ca 50-60 vinstrundor, lite poäng i alla klasser förutom i Medic som ligger på 4 miljoner eller mer.

Normalt ligger de flesta som har hög rank på cirka 300-500 rundor och bara i vinster då. De har inte så stor skillnad i spelade tid, men jag tycker att det verkar konstigt att de ska ha så få spelade rundor, med hög speltid, och extremt få kills.

Han som ligger etta har 140 timmar spelade på 93 rundor. 140/93 = 1,5 h/round. Tvåan har 1,16 h/round, trean 1,5 h/round, fyran 0,8h/round och femman har 0,26 h/round. Hmmm, ser lite roligt ut tycker jag.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Klickade på Bu.Rogers länken men hittade inget speciellt, verkar fortfarande aktiv?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Klickade på Bu.Rogers länken men hittade inget speciellt, verkar fortfarande aktiv?

Verkar ha gått tillbaka nu, han låg på 1.17 K/D när jag skrev mitt inlägg. Undra om det bara har blivit rollback på sidan eller om det bara var en bugg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Verkar ha gått tillbaka nu, han låg på 1.17 K/D när jag skrev mitt inlägg. Undra om det bara har blivit rollback på sidan eller om det bara var en bugg?

Så det enda som va "ändrat" va hans k/d? Fuskare bör bestraffas med borttaget konto och bannad cdnyckel.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Det var ju äldre drivers också, prestandan till ATi kom ju med 10.2 & speciellt 10.3a beta... Inget konstigt att man maxar med 4890 CF då de är snabbare än ett 5870, dock har dom inget DX11 stöd...

Att driva spelet i DX 10 kräver ju mindre än vad det drar med DX11.

Själv ligger jag väl på 65-85 med Allt på medium och HBHO av med 5670 x 1080.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Så det enda som va "ändrat" va hans k/d? Fuskare bör bestraffas med borttaget konto och bannad cdnyckel.

Å herre gud va värdelöst! När jag kollade hade han rank 11 och killsen va normala igen. Eftersom han tydligen gör samma sak på BF 2 fattar jag inte varför dom inte bannar honom för evigt. Jävla tofflar bunten på EA är!:mad:

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Så det enda som va "ändrat" va hans k/d? Fuskare bör bestraffas med borttaget konto och bannad cdnyckel.

Nej, alla hans stats hade blivit resettade. Dock fuskade han inte med aimbot eller liknande, han är en rätt känd statpaddare från BF2.

Permalänk
Medlem

Fusk och fusk, det är klart det är dålig stil att hålla på som han gör. I och med att han inte använder något faktiskt fusk är det väl okej, dock väldigt lamt.
Vi har ju alla möjlighet att göra samma sak om vi vill

Permalänk
Medlem

Man tycker ju bara synd om killen. Har man så tråkigt liv att man måste göra så i ett spel?

Trodde jag var patetisk som faktiskt spelar spel.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ceogar
Att driva spelet i DX 10 kräver ju mindre än vad det drar med DX11.

Själv ligger jag väl på 65-85 med Allt på medium och HBHO av med 5670 x 1080.

Då jag inte har ett DX11 kort, måste jag fråga.

Så det är redan accepterat att DX11 alltså kräver mer? Det skulle inte vara som DX10 utan faktiskt ge mer prestanda och snyggare grafik sas det.

Men det blev alltså inte så, eller?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Då jag inte har ett DX11 kort, måste jag fråga.

Så det är redan accepterat att DX11 alltså kräver mer? Det skulle inte vara som DX10 utan faktiskt ge mer prestanda och snyggare grafik sas det.

Men det blev alltså inte så, eller?

DX11 är mer optimerat så du kan få ut snyggare grafik utan att det kräver lika mycket prestanda av kortet.

Instancing 2.0 som kom i DX10 gör så att du kan rita upp fler av samma objekt utan att behöva använda lika mycket GPU och CPU som när datorn är tvungen att rita upp dom en och en.

Eftersom alla dom här optimeringarna kommer så lämnar det utrymme för speltutvecklare att lägga in lite mer ögongodis utan att dom förlorar mycket prestanda.
Därför blir DX11 spel snyggare och kräver mer än DX10 spel.

Så om ett spel inte hade ytterligare ögongodis över DX10 så skulle en DX11 optimering innebära en ökning i fps, likt fps ökningen i battleforge vid lanseringen av ATIs 5000 serie.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Någon som har något bra tips på, eller har patchen hjälpt något. Mot problemet att efter x min spel tid så hänger sig det och man får logga ut och in igen?.

Permalänk
Medlem

Gah, inte spelat BC sen i söndag, och fortfarande lika mö skit tydligen.
Tänkte se om man fortfarande var lika trött på spelet.

Tillbaka till Team Fortress 2 då =P
Funkar ju iallafall hehe

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Zagrow, har du bankat ihop 2st 5870 till ett X2 kort, eller använt silvertejp? Senast jag kollade fanns inte 5870 i X2 format utan som 5970. Så först dina två tejpade X2or sedan i crossfire, måste prestera som bara den

Sluta leta fel 5870X2 är ju samma sak som två 5870 i crossfire.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Musikälskare

Precis börjat spela å känner mig lost, nån annan noob får gärna adda mig så vi kan vara noobs tillsammans :3

Cap.OpticalAnus

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Precis börjat spela å känner mig lost, nån annan noob får gärna adda mig så vi kan vara noobs tillsammans :3

Cap.OpticalAnus

Hade du inte haft ett så dumt nickname så hade jag kanske addat dig O.o'

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Haha ja då var inte ens fakta från guru3d en pålitligt källa längre.

Har du aldrig lyckats få bättre resultat med ditt kort än resultaten från Guru3D recensioner?

Inget konstigt

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."