Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nick-li
Ping in-game är 100 för mycket på scoreboard

Ok, men denna ping är inte mätt i spelet. Jag har alltså i idealiska fall en ping inom Sverige på minst 100, så det är inte ens lönt att testa BC2 online.

Gjorde ett test med Americas Army 2 och det var helt ospelbart på servrar som jag tidigare med fast lina pingade ca 10 på.

Visa signatur

i5 10600K, Be Quiet Pure Rock 2, MSI Z-490 A-pro, 16Gb DDR4 3200Mhz, RTX 3060TI OC, WD m2 500gb, Samsung SSD 500gb, Lenovo Legion 27" 165Hz Gsync Y-27q-20, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Senaste Cataclyst drivarna, 10.3a, beta, ökade prestandan för mitt kort med minst 10-15% i bad company 2, inte för att jag behöver det men ändå

http://sites.amd.com/us/underground/tips/Pages/catalyst-10-3-...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag fick rejäla fps droppar med 10.3a, så jag är nu tillbaka på 10.1 eller 10.2, kommer inte ihåg vilken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
Det är EXTREMT buggigt ja, datorfrysningar, CTDs o.s.v. Inte särskilt kul när det händer, ingen patch pågång mot datorfrysningen heller verkar det som.

har aldrig haft något problem, så kan lika gärna vara din dator som gör så de fryser, ostabil överklockning osv

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk
Medlem

Vill bara skriva det här som en motvikt till alla som har problem. Det har fungerat till 99% för mig sen release. Datorn frös helt vid ett tillfälle då jag glömde dra igång chassifläktarna och några enstaka gånger har jag inte kunnat ansluta till EA Online.

Annars fungerar det prima, otroligt skönt spel

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Fungerat fint för mig också förutom att jag blev droppad många gånger när spelet just hade släppts. Men det var ju serverproblemen som alla/nästan alla hade.

Serverbrowsern lämnar dock mer att önska, men spelet i sig är flawless för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sinnesay
Fungerat fint för mig också förutom att jag blev droppad många gånger när spelet just hade släppts. Men det var ju serverproblemen som alla/nästan alla hade.

Serverbrowsern lämnar dock mer att önska, men spelet i sig är flawless för mig

Håller med föregående talare. Jag måste dra igång fläkten på mitt HD4870X2 till ~60% för att det inte ska bli överhettat, men det är det värt.

Permalänk
Medlem

Jag och alla jag spelar med får CTD iaf, vilket borde betyda att det är något grovt fel i spelet. Spelet är ju dock så kul att det är något man får leva med. Efter en CTA får man en anledning att ta en pause ett tag, kanske är nyttigt.

Permalänk
Medlem

Satt på en server i cirka 25 min igår, under den tiden blev 6-7 bannade som försökte logga in med cheat.. Det är helt insane, Men det får en att tänka på hur många som egentligen kommer igenom med de senaste fusken.

det borde ligga i spel utvecklarnas intresse att motverka fusk och hela tiden hålla skydden uppdaterade. Det hade gynnat dem i längden att kunna erbjuda ett spel med 99,99% sannolikhet att stöta på cheats. Speciellt nu för tiden när fusk verkar va extremet vanligt. Jag vet inte hur bra punkbuster i grunden är men det känns bättre än exempelvis valve VAC. Fuskare borde i alla fall i mitt tycke bli av med sin online key DIR, inga undantag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djjokke
Håller med föregående talare. Jag måste dra igång fläkten på mitt HD4870X2 till ~60% för att det inte ska bli överhettat, men det är det värt.

Det sker väl med automatik?? Grafikkortsfläkten alltså, den ökar väl efter påfrestning. Tycker mitt låter att gå högre än 60 ibland när jag lirar. Vågar liksom inte sätta mitt på ett defenitivt varvtal.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Invectus
Satt på en server i cirka 25 min igår, under den tiden blev 6-7 bannade som försökte logga in med cheat.. Det är helt insane

Jo PB har kommit igång på riktigt nu verkar det som.. en hel säck med aimbots som bannades igår tex.
http://www.pbbans.com/mbi-latest50-bfbc2-lfb36.html

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Satt och lirade ett tag nu, vill försöka få märket för att man har bronsstjärna på alla vapen, men insåg efter ca 2 timmars spelande med M1 Garand att det inte registreras några kills med det vapnet när man dödar motståndare. Ja, jag spelade på en rankad server (TV2), och ja, jag dödade minst 40 personer med just M1:an, men när jag kommer ut i menyn och kollar under Weapons så har jag 0 kills och 0 minuter med vapnet.

Lite irriterande, bör fixas snarast...

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Jo PB har kommit igång på riktigt nu verkar det som.. en hel säck med aimbots som bannades igår tex.
http://www.pbbans.com/mbi-latest50-bfbc2-lfb36.html

helt otroligt häromdagen när jag kikade där så var det cirkus 100 pers som vatt bannade o nu över 400 .

Satt o googlade detta men får ingen rätsida på vad det innebär : MD5TOOL #9002 finns flertalet som har detta i sin bann men vad är det egentligen ?

Visa signatur

Chassie Chieftec[Intel i5-2500k [ Intel Ssd 330 240gb [ 8gb Corsair LP 1600 [ en drös andra diskar [ Sapphire Tri-X R9 290X [Logitech G13 samt G35 [ Microsoft / Razer Reclusa [ Qpad 5K [ QNIX QX2710 PLS 2560x1440 WQHD [ Qpad QH-90 [ Creative Soundblaster Z

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Balbuto
Satt och lirade ett tag nu, vill försöka få märket för att man har bronsstjärna på alla vapen, men insåg efter ca 2 timmars spelande med M1 Garand att det inte registreras några kills med det vapnet när man dödar motståndare. Ja, jag spelade på en rankad server (TV2), och ja, jag dödade minst 40 personer med just M1:an, men när jag kommer ut i menyn och kollar under Weapons så har jag 0 kills och 0 minuter med vapnet.

Lite irriterande, bör fixas snarast...

Känd bugg tyvärr, killsen går till thompson pickan tror jag...

Permalänk
Medlem

Sen hade det varit skönt om DICE/EA snabbt kunde radera kontot för typer som Bu.Rogers och banna cd key.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag som är en gammal räv, VARFÖR ska det fuskas? Vad är glädjen med att göra något som inte beror på att du själv varit duktig? Verkar fullständigt sinnesslött för mig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yatouche
Satt o googlade detta men får ingen rätsida på vad det innebär : MD5TOOL #9002 finns flertalet som har detta i sin bann men vad är det egentligen ?

Efter vad jag kan utläsa så verkar det som att ett hack som ger MD5TOOL #9002 är användandet av Winject.exe för att modifiera spelet.

Dock verkar det som att just den här informationen gällde betan då punkbuster var avstängd.

Källa:
"These are 2 Public hacks for BattleField Bad Company 2 Beta. Work 100%

Cheetah_BC2 is my favorite tbh ,it autoinjects and got the most nice working features.

both easy to use ,
The Cheeta is a Autoinject ,Just start the game ,.Minimize the game and use "Autoinject.exe",
as it says it will autoinject the hack ,.u can start a game ,or either login and start a game.

The other one ,.you will need to inject yourself ,.minimize the game again use Winject.exe Search for the BC2Beta.exe .Search the Poep.dll in the next step,.and Inject. ,and youre done.
Punkbuster will Catch it,.But in Beta Punkbuster will Stay Disabled

I Take NO CREDIT for these hack's i have downloaded them and provide them."

http://www.kickasstorrents.com/bad-company2-hack-s-wallhack-c...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Jag som är en gammal räv, VARFÖR ska det fuskas? Vad är glädjen med att göra något som inte beror på att du själv varit duktig? Verkar fullständigt sinnesslött för mig.

Word!

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Invectus
Satt på en server i cirka 25 min igår, under den tiden blev 6-7 bannade som försökte logga in med cheat.. Det är helt insane, Men det får en att tänka på hur många som egentligen kommer igenom med de senaste fusken.

det borde ligga i spel utvecklarnas intresse att motverka fusk och hela tiden hålla skydden uppdaterade. Det hade gynnat dem i längden att kunna erbjuda ett spel med 99,99% sannolikhet att stöta på cheats. Speciellt nu för tiden när fusk verkar va extremet vanligt. Jag vet inte hur bra punkbuster i grunden är men det känns bättre än exempelvis valve VAC. Fuskare borde i alla fall i mitt tycke bli av med sin online key DIR, inga undantag.

F*N va skönt att höra!!! Hatar fuskare... det värsta med det är nästan att man alltid kan skylla på att alla andra fuskar när man själv suger

Visa signatur

Asus Maximus V Gene, i7 3770K, Corsair Vengeance Low Profile DDR3 8Gb, Noctua NH-D14, Gigabyte GeForce GTX 980Ti G1, Samsung 830 128GB, Corsair HX850 850W, Fractal Design Arc

Predator X34, Corsair Vengeance K90, Logitech G502, Astro A50

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Jag som är en gammal räv, VARFÖR ska det fuskas? Vad är glädjen med att göra något som inte beror på att du själv varit duktig? Verkar fullständigt sinnesslött för mig.

För att folk vill verka bättre än vad dom egentligen är... Det förekommer överallt, jämnt och ständigt. Det går liksom inte att komma ifrån, hur många man än bannar och skriker åt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

http://www.pbbans.com/mbi-viewban-ded66cde-vb164145.html

någon som känner igen namnet från leaderboards?

Permalänk
Medlem

En sak jag undrar över skulle det gå att åtgärda assault klassens oändliga förråd av granater.

Tex. man skulle kunna ge engineers ammo box för granater och assault har bara för skjutvapen?

Bara en idé vi har spawnat på jobbet idag.

Visserligen får engineers oändligt med ammo till rpg's men i gengälld så är deras huvudvapen inte så bra.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
En sak jag undrar över skulle det gå att åtgärda assault klassens oändliga förråd av granater.

Tex. man skulle kunna ge engineers ammo box för granater och assault har bara för skjutvapen?

Bara en idé vi har spawnat på jobbet idag.

Visserligen får engineers oändligt med ammo till rpg's men i gengälld så är deras huvudvapen inte så bra.

Eller att assaults har begränstat antal granater i ammoboxen.

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patflexx
Det sker väl med automatik?? Grafikkortsfläkten alltså, den ökar väl efter påfrestning. Tycker mitt låter att gå högre än 60 ibland när jag lirar. Vågar liksom inte sätta mitt på ett defenitivt varvtal.

Man har ju en gaming profil i CCC som man drar igång när det ska spelas. Ett minus är ju att man måste ha väldigt högt ljud på

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miedO
Eller att assaults har begränstat antal granater i ammoboxen.

Då slänger man bara ut en ny ammobox när dom tar slut?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Funkar Catalyst 10.3 betan med detta spel? Kör jag 10.2 får spelet för sig att köra sig självt i apect ratio 4:3 och i upplösning 1080p.

Min skärm är 16:10 och körs i 1680x1050.

10.1 fungerar utmärkt men man vill ju ha prestandaboosten.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Då slänger man bara ut en ny ammobox när dom tar slut?

Men att man räknar totalt antal granater under ett liv.

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Jag som är en gammal räv, VARFÖR ska det fuskas? Vad är glädjen med att göra något som inte beror på att du själv varit duktig? Verkar fullständigt sinnesslött för mig.

Blir så i alla spel där de sparar statistik och finniga feta töntar måste kunna visa upp den för någon annan ännu fetare.

De borde inte visa statistik utan det räcker med level och göra det näst in till omöjligt att nå högsta utan att samarbeta med andra. Kanske man slipper alla som byter lag hela tiden och alla jävla solo recons som inte tillför något.

Visa signatur

Woot!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hultbult
F*N va skönt att höra!!! Hatar fuskare... det värsta med det är nästan att man alltid kan skylla på att alla andra fuskar när man själv suger

Nu vet jag inte om det va fusk eller inte men jag har två saker..

den första va när jag lirade och jag är typ rank 5?..
jag lirar en karta med 8+8 där dom försöker ta sista "basen" och jag ställer mig bakom en skyddad mounted machinegun och totalt skjuter sönder attackerande spelare ovanifrån, jag får en lååång rullist när jag är klar med banan där man ser achievements osv, tror jag fick 4800 poäng totalt, har aldrig lirat så bra, kartan efter så blir jag utskälld och kickad

anledningen va att "jag bara va rank 5" och det inte va mänskligt att spela så bra då, jaja, ok att jag lirat Bad company 1 och andra liknande spel sedan fjårtisen som kickade mig gick på dagis godtog han inte som förklaring.

Den andra incidenten va på en annan bana, vet inte vad den heter tyvärr, någon spelare som hette IZZIE eller nått,

det räckte att man visade trynet i en buske 200 meter bort så kom det en granat flygande och träffade mitt i planeten, han dödade säkert 20 i minuten och alla började käfta emot honom, jag tänkte först att, jag ställer mig på hans sida och försöker försvara honom så jag byter lag och ställer mig brevid honom... helt sjukt

han fuskade så jävla svinigt så det är pinsamt, utan att ha en aning vart fienden fanns så vände han sig DIREKT emot inkommande fiender och träffade headshots, sen hundradelen efter så vände han sig 180 grader och dödade en recon 200 meter bort med 4-5 skott (lirade medic/assault) sen snurra tillbaka och fortsätta.

Han stod även stilla på samma ställe hela tiden så jag tänkte att, okey jag byter till recon och håller mig i skogen riktigt långt bort... spelade ingen roll

dock svarade han på tilltal där han svarade "omg n00bs"
enligt dom som lirade han han killstat på 23

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Om man blir bannad på PB, då förmodar jag att dessa idioter inte kan joina en server igen med detta konto, i all oändlighet? Är en PB ban associerad med spel nyckel eller bara under Spelar namnet i kontot?

Permalänk
Medlem

dom bannar cd keys väl.